Nusos

Un relat de: Mercè Bellfort

NUSOS

Té moltes ganes de treure's el títol de navegació PER. Aviat s'examinarà. Està nerviosa i es passa el dia practicant la gran varietat de nusos que li ha ensenyat el professor. Per distreure's de tanta cabòria, però, recorda la teoria del "nus infinit", un nus sense principi ni fi que significa la unió de la passió i la raó. De tot allò que simbolitza dins el budisme sempre escull aquest pensament. És la seva lluita diària: navegar desesperadament entre la rauxa i el seny. Vell dilema!
Avui és el dia "fatídic". Li toca exposar els coneixements teòrics que ha adquirit i nota un nus a la gola que en prou feines li deixa empassar la saliva. S'atabala i ha de recórrer a un altre pensament que l'ajudarà a asserenar-se: visualitzar el seu estimat i ella mateixa estirats a la sorra amb un mar tranquil i transparent formant un harmònic nus triangular. Sembla ser que, gràcies a aquesta imatge, recupera la calma desitjada.
Quan, per fi, ha acabat l'examen s'adreça cap a la parada de l'autobús. Ara necessita gaudir d'un temps de lectura. Treu un llibre que duu a la bossa i segueix ben concentrada el nus de la novel·la. Està en aquell punt d'erotisme en què la protagonista està desfent el nus de la corbata del noi i, tot seguit, li descorda els botons de la camisa. Està tan absorta llegint "Enllaçats" de J. Portlligat que ni s'ha adonat que ja ha arribat a tocar de casa: el parc del nus de la Trinitat.
I com acaba aquesta història? Ah! Aquest és el nus de la qüestió!



Comentaris

  • torno a ser jo [Ofensiu]
    panxample | 01-06-2010

    acte de contrició no se massa bé com funciona això dels enllaços

  • embolica que fa fort[Ofensiu]
    panxample | 01-06-2010

    de nus amb nus m'he ennuegat.
    goso oferirtemaleït pèsol

  • Em perdonaràs[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 04-04-2010

    si el que vull dir-te ho faig en castellà? És tal com ho vaig llegir.
    "Tirando de dos extremos
    si el nudo bien hecho está
    cuanto más los separemos
    tanto más se estrechará.
    Un relat original, estimada Mercè. Ets un pou de idees i envejo l'amplitud de vocabulari i la perfecció a l'hora de plasmar-lo en un paper.
    Una forta abraçada

  • Quin embolic de nusos![Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 22-10-2009 | Valoració: 10

    Però tots tan ben lligats i entortolligats que t'ha quedat un relat esplèndid.
    Una abraçada Mercè

    J. Lluís

  • De nus en nus[Ofensiu]
    Unaquimera | 17-10-2009 | Valoració: 10

    Ja veig que has embolicat ben embolicada la troca, fins al punt que el relat ha quedat de bo de bo, embolicadíssim, però sense perdre el fil en cap moment! ;-))
    Des del nus mariner, passant pel nus infinit fins al nus a la gola... Del nus triangular al nus novel·lístic... del nus de la corbata al nus de la trinitat... de nus en nus, ens portes fins al nus de la qüestió: és realment aquest el final de la història? o apareixeran nous nusos que enllaçaran amb un altre relat-made-in-Mercè-Bellfort?
    Recordo a cert doctor, que també s'afluixava el nus de la corbata tot estirant el coll de forma descontrolada. que semblava destinat a protagonitzar una sola història, i finalment va aconseguir una continuació per demanda popular dels lectors... entre els quals em trobava jo mateixa, per cert!
    Si et demanem més nusos ens aconseguiràs un altre assortit, Mercè?
    Ja saps que passaré a... admirar-los!

    Abans de fer-me un nus, t''envio una abraçada joganera,
    Unaquimera

  • Bé, bé, molt bé![Ofensiu]
    Xantalam | 16-10-2009

    Com un joc, divertit i amè, van entrant les paraules i van sortint somriures enjogassats i lliures. Un exemple de com del no res es pot crear literatura i alegria: bona combinació.

    Ens veiem en un mes, això també és fantàstic!!! Petons,

    Xantalam

  • molt bo[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 15-10-2009

    un joc enjogassat i juganer el teu nuat relat. Allò que podria ser banal, tu ho escrius i en fas un relat ben lligat, en un altre dels teus relats de caire costumista, però ben farcits de feina i originalitat, com ja ens vas acostumant.
    Un nus... ai, una abraçada!

    Ferran

  • Tot ben lligat i nuador![Ofensiu]
    Romy Ros | 15-10-2009 | Valoració: 10

    Com deia Kant "una lectura amena es més útil per la salut que l'exercici corporal". Així és el teu relat: fresc, saludable, enjogassat...i envoltat de nusos per tot arreu.
    Salutacions embolicades!

  • Si el que pretenies...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 14-10-2009 | Valoració: 10

    Si el que pretenies és embolicar-ho fort... ho has aconseguit. Has deixat el relat tan ple de nusos que no me'n puc desfer.
    S'ha de reconèixer que la narració està lligada i ben lligada. Per nusos que no quedi!
    - Joan -

  • Mentre el llegia ...[Ofensiu]
    Siset Devesa | 12-10-2009

    ... se m'ha escapat el "barco". I com que va a tants nusos, ja no l'atrapo !
    Molt bo i molt mariner.
    Una abraçada !

  • Jugant amb les paraules...[Ofensiu]
    copernic | 10-10-2009


    et pots embolicar i després no hi ha manera de desfer el nus. Però tu l'has sabut construït molt bé aquest relat, a través d'una idea que et dona l'excusa per a jugar amb els mots. Com sempre, l'important no és el tema si no com el desenvolupem i el tractem. Una lliçó de literatura que tens ampliament superada.
    Petons des de la mullada Girona! (ha fet un ruixadet)

Valoració mitja: 10