NO PERDIS MAI LA FE FILOMENA !

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Filomena, vaig a comprar a Cal Ferrer, he vist que les plantes de faves i pèsols no en quedarà cap ni una, alguna plaga se les menja, diu en Tonet m'entres treu de sota el marbre de la calaixera un bitllet de cent pessetes i se'l fica a la faixa.

La Filomena surt de la cuina, és una dona ja gran amb moltes arrugues, i seca com un bacallà, a diferència del Ton baixet, amb cara de bona salut.

-No Tonet, demà aniré a l´església és l'aniversari de la mort d'en Joan, ho diré a mossèn Saló, recorda que l'any passat amb els escarabats de les patateres els va fer fugir tots. En sap molt d'exorcismes i fer foragitar les cuques.

Bé, si és així, però a mi no em va quedar gaire clar que fos ell, encara que va dir els havia fet marxar al cim del Serrat de les Forques, no se noia, m´estimaria més ruixar-les amb algun veri.

- Tu no has tingut mai fe, jo l´any passat encenent les espelmes de la Candelera, no va pedregar.

-Bé en fi si tu creus dona, parla amb el mossèn i dient això marxà cap a donar menjar al ruc.

I va passar un dia i el rector visita l'hort, es cruspí la llonganissa de la Filomena, acompanyat de vi de l'anyada passada i va assegurar que tindrien faves i pèsols per menjar i per vendre. Les seves pregàries eren escoltades per l´altíssim. Va plegar dins un mocador de farcell una dotzena d'ous ben embolicada amb paper de diari, i el conillet més tendre de la Filomena.

Al cap d'uns dies en Ton a l'hora de dinar va parlar amb la seva muller i li va dir:

Digues a Mossèn Saló que ara sí que no tindrem ni pèsols ni faves totes les plantes es moren, vés i explicalí tu que tens tanta fe amb les seves pregàries.!

La dona quasi ni dinar, va agafar la manteleta i el mocador del cap i cap a la Rectoria.

Mossèn que les plantes es moren totes, pot fer quelcom?

No Filomena li va dir, en trucar la porta. Segur jo em vaig errar a la pregaria, en lloc de dir MATA CUCOTI , VAIG DIR MATA PLANTOTI. Tots som humans, ara tu confia sempre en Déu, no perdis mai la fe!.

Comentaris

  • Bona aquesta[Ofensiu]
    Endevina'm | 25-03-2018

    Una història genial i molt ben portada. Vas afilant l'estil, de mica en mica hi arribaràs. Encara hi has de dedicar una mica més d'atenció a petits detalls, però el relat està molt ben explicat i és fresc, alegre de llegir.

    Bona feina Montserrat, però no defalleixis!!

    Ferran

    PS
    quan tingui una mica més de temps, seguiré en aquella tasca que vaig prometre.

  • Serrat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 22-03-2018 | Valoració: 10

    El teu magnífic relat m'ha transportat a Serrat, un petit poble a prop de Ribes de Freser. Has ressuscitat les cases i els seus habitants, has tornat la vida a l'església, al seu capellà i als seus habitants de pagès. Quina descripció més acurada i creïble d'aquells temps! Una forta abraçada, Montserrat.

    Aleix

  • Ai, els mossens![Ofensiu]
    Materile | 21-03-2018 | Valoració: 10

    Una historieta o relat molt divertits. Està vist que els capellans són humans com nosaltres, i si l'erren, l'erren! Però la fe no s'ha de perdre mai.
    M'ha agradat!!!
    Una abraçada,
    Materile

  • Ecologista[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 20-03-2018

    En el fons aquest mossen era un ecologista, això dels verins és una mica perillós ;)
    El que passa que començava a flaquejar-li la memòria.
    Gràcies pels comentaris, Montserrat.

  • oHHHHHH![Ofensiu]
    Karin | 18-03-2018 | Valoració: 10

    Vaja no va resultar, ara que errar es humà hahaha, no perdre mai la fe !

  • Capellanades.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 17-03-2018 | Valoració: 10

    Els capellans, així com les monges tot ho solucionen amb un parenostre. Quins pagesos més infeliços en creure's que aquest bon home del mossèn els hi solucionaria el problema. Una història per a riure un bon tros...

  • Una equivocació imperdonable![Ofensiu]
    brins | 15-03-2018 | Valoració: 10

    M'encanta el vocabulari que has fet servir. És una història molt divertida i amena.

    Sort!

    brinsl

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

323829 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.