Negre

Un relat de: instants

De les estries se'n fa sang,
del capvespre ombra i
de la nit esparver.

Del miratge mentides,
del present l'oblit i
del somni...


Tan se val.


Comentaris

  • Tan se val...[Ofensiu]
    kispar fidu | 10-02-2008

    del somni... val més no dir-ne. Tantes coses significa que seria impossible descriure'l.

    Tan se val, no val la pena esforçar-s'hi... el somni és massa complex com per intentar definir-lo.

    (aquesta sensació m'ha donat...). Curt pero amb complex missatge. L'he llegit un parell de cops i tot!

    Anava a guardar-me els enllaços i deixar les lectures i comentaris per demà! però he vist que aquest no era molt extens i no he ressistit la curiositat.
    Tot i que recordo que t'he llegit més d'una vegada. I com molts, pensant al principi amb una noieta, i dubtant-me més endavant! Ara ja ho tinc clar, però! i quan veig instants ja puc recordar aquella expressió tan dolça que sembla posseïr aquella màgia que captiva.

    petons de bona nit! ens veiem per aquí i entre trobades!

    Gemma

  • m'agrada ..[Ofensiu]
    blaumar | 24-12-2006

    la precisió amb que tries les paraules més enllà de la fonètica i sobretot pel significat.

    Però l'éxit del breu poema no ha estat pel que hi has escrit sinó pels buits que has sabut sembrar entre vers i vers.

    Així el poema es reescriu en la ment del lector amb la seva propia collita de foscor i abisme.

    I és que la poesia és per que és llegida.

    Instant a Instant

  • Poemes negres[Ofensiu]
    Chen Ruestes | 16-12-2006 | Valoració: 10

    i el teu poema m'ha semblat estrany, suggerent, i poeticament impecable. Deixes tots els camps oberts, pero no es refereix al negre i al vermell de la bandera llibertaria?. He aterrat aqui perque el meu ultim poema també te la paraula negre, i automaticament el meu cervell ha fet un link i m'ha vingut les ganes de comentar-te. Una salutació.

    Chen.

  • Poemes negres[Ofensiu]
    Chen Ruestes | 16-12-2006 | Valoració: 10

    i el teu poema m'ha semblat estrany, suggerent, i poeticament impecable. Deixes tots els camps oberts, pero no es refereix al negre i al vermell de la bandera llibertaria?. He aterrat aqui perque el meu ultim poema també te la paraula negre, i automaticament el meu cervell ha fet un link i m'ha vingut les ganes de comentar-te. Una salutació.

    Chen.

  • Com un bisturí[Ofensiu]
    Bruixot | 20-10-2006

    el teu poema, breu i precís, m'obre la pell i em penetra.
    Preciós d'imatges, contundent, però delicat.
    Com un diammant. Res li sobra, res més li cal.
    I el tan se val final... una divisa que diu tant!
    No és el passotisme el que predica. És l'himne que ens fa seguir endevant.

    Salut i força, company!

    Xavier

  • el somni ens mou[Ofensiu]
    jaumesb | 18-10-2006 | Valoració: 10

    l

  • Contundent![Ofensiu]
    Unaquimera | 10-10-2006 | Valoració: 10

    Amb poques paraules, frases rotundes, contraposicions molt ben buscades que li ofereixen contrast en cada línea, el teu poema és compacte i dens.

    Potser la rapidesa de la seva lectura tampoc li permet escletxes, de tal manera que la força resta continguda; només els punts suspensius li ofereixen un petit sospir que de seguit es clou amb un moviment, indiferent, d'espatlles...

    Ben fet!

    Aprofito el comentari per enviar-te una abraçada no per virtual menys càlida,
    Unaquimera

  • Poema directe[Ofensiu]
    gypsy | 07-10-2006 | Valoració: 10

    com tu mateix.
    Coratge i força transmeten els teus mots de foc.

    petonassos!

    gypsy


    PD: quí és aquesta tonteta que hi ha sota meu?
    JAJAJAJAJAJAJAJAJA


    1-1

  • ma agradat molt[Ofensiu]
    papalloneta | 07-10-2006 | Valoració: 10


    qwe bonic i ben fet.

    que es esparver?

    felixitats!

    palloneta

  • Metàfora?[Ofensiu]
    angie | 05-10-2006

    M'agrada pensar que el negre és només la manca de llum i a sota, en realitat s'hi amaguen tots els colors...I els somnis sempre hi són, malgrat no els recordem...

    bon poema!

    m'ha agradat el vers del capvespre i la nit, feta esparver...

    petons

    angie

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de instants

instants

84 Relats

380 Comentaris

96499 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Sóc com sóc, aprenc a viure cada dia, alguns més que altres, però no deixo mai de maravellar-me dels petits desitjos fets realitat.

Crec en la llibertat i en la tendresa, d'ella en faig el meu camí i la meua bandera.

No m'agraden les paraules que no diuen res, no m'agrada perdre el temps.

Arranca-li somriures a la vida, car que et golpegi una i mil vegades, sigues tu, assumint totes les conseqüències, i no deixis mai de SER.


"Me da pena que se admire el valor en la batalla, menos mal que con los rifles no se matan las palabras"

"La poesia militant

Els artistes àcrates, imbuïts del romanticisme llibertari i d'un autodidactisme militant, faran del seu art un viarany cap a la llibertat."

" La cultura anarquista" de Ferran Aisa. Capítol: Dinamita cerebral.