Naveguem junts, amor

Un relat de: Illadestany

Naveguem junts, amor



Naveguem junts, amor, ara que potser en començo a aprendre. Tal com ho fem darrerament sobre el mar fulgent de sol daurat.
“Tucutum-tucutum”, com ens diu l’amiga, llisquem suaument entre les calmades, belles aigües marines.
Albirem roques i penya-segats, illes, espadats, dolces cales solitàries.
Contemplem les fantàstiques costes, noves encara per a nosaltres, i veiem les casetes, el far, els castells erigits sobre la mar. Entrem després a les coves, n’admirem la rocosa estructura, les furients glopades d’aigua, entrades d’intermitents ones.
Esguardem després aquesta altra vida tan propera però tan llunyana alhora, seguim els peixets tranquils, avançant multicolors dins del seu món blau, verd, blau-verd, amb tots els matisos de llums i d’ombres, els raigs de sol que guspiregen sota les ones, les muntanyes i valls d’aquest altre planeta, del món submarí.
De la mateixa manera, seguim navegant junts cada jorn, tanti anni fa, per mars i muntanyes, per valls i per rius. Per pobles i ciutats. I seguim desgranant el fil de la paraula, el de l’amor, i molts d’altres de més foscos, manta vegada.
I també arribem a indrets nous, i a d’altres de desconeguts, encara de la mà. A voltes emmurriats, d’altres un xic distants, d’altres riallers…i jo sempre amb aquella porta tancada, però abans o després acabem per a trobar-ne de nou la clau: aleshores dansen llampecs i estrelles, amor.
Després, de nou ens donem la mà i seguim caminant , i no sé si tenim la mida de totes les coses només en dir-nos que ens seguim amant, com diu el poeta.
No ho sé, però hi ha una cosa que sí que sé, i potser és l’única: els anys transcorren i aquest amor no se’n va, estimat. Aquest amor es queda i ens acompanya mentre, entre dubtes i defallences, entre joies i dolors, amb vent en contra o a favor, naveguem per la vida.














Comentaris

  • Navegues amb l'amor...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-04-2020 | Valoració: 10

    Navegar amb l'amor, per la vida, és molt bo i dona felicitat. M'ha encantat aquest escrit ple de prosa poètica, on l'amor és senzill i a la vegada dolç. Quina meravella.
    Enhorabona, Illadestany.
    Saluts
    PERLA DE VELLUT

  • Prosa poètica[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 06-11-2016 | Valoració: 10

    passejada per paisatges bells i encantats i acompanyats per la mà tendra i segura de l'amant. És ell, amb la seva presència, qui fa mirar el que ens rodeja amb ulls nous i diferents. És ell qui dóna sentit a la navegació en el vaixell de la vida encara que sigui entre joies i dolors, amb vent en contra o a favor.

    Un relat de prosa lírica i captivadora.

  • Plaent[Ofensiu]
    Núria Niubó | 05-11-2016 | Valoració: 10


    lectura plena de moments emotius i alhora reflexius.
    M'he sentit protagonista d'aquest anar i venir per la vida, compartit.

    El passeig i la contemplació poètica del relat m'ha trasportat i he reviscut escenes tendres.

    Gràcies, illadestany!

    Una abraçada
    Núria

  • Preciós[Ofensiu]
    Victre | 05-11-2016

    Felicitats pel relats,
    Descriu un amor tendre i real, madur i maleable.

    M'ha encantat aixó de "blau, verd, blau-verd". Es por dir molt sense dir res, només jugant amb les paraules.

    Victor

  • Que ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 30-10-2016

    ... em vaig enamorar moltes vegades, després que els meus enamoraments duréssin molt.


    Sergi : )

  • Que poètic,[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 30-10-2016

    que tendre i que delicat. He fet amb tu un passeig deliciós.
    M'ha encantat. Et felicito.
    Una abraçada.

  • Excel.lent relat.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 29-10-2016 | Valoració: 9

    M'agrada molt el teu relat: simpàtic, tendre, evocador de sentiments positius, i amb un llenguatge comprensible.

    Sempre és bo parar-se a tenir noves sensacions i/o a fer un viatge, i reflexionar sobre els amors que, en el seu cas, són llargs i dolços de viure.

    A mi també m'agradaria fer un bon passeig amb barca amb una novia...

    Segueix sorprenent-nos, maca!! Salut!!

  • M'agrada ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 29-10-2016 | Valoració: 10

    ... la subtilesa i el recórrer les frases d'aquest text romàntic, a més no poder.


    Sergi : )

  • I perquè no hi ha 11![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 28-10-2016 | Valoració: 10

    Redéu, Illa d'estany, quina meravella, quina meravella de prosa, quina meravella de prosa poètica! No es poden dir gaire coses més d'un amor i del mar! Ara, quan acabi aquest comentari, me'l tornaré a llegir i el degustaré de nou. Una forta abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de Illadestany

Illadestany

41 Relats

149 Comentaris

45560 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
M'allunyo dels embruixos de ponent,
esvento les recances i les cendres
i de l'antiga troca tallo el fil.
Pasturen per la nit roques i cabres,
el riu encès es precipita al mar,
l'espai vermell s'omple de llamps com sabres;
domini màgic, regne sublunar.

Joan Vinyoli