Moneda obtusa

Un relat de: Bonhomia
El rival més dur,
el rival més fort,
tot el que s'enduu
aquest individu de casta sense olor,
no emigra a les fonts
que brollaven aigua fresca,
no distingeix els colors
d'una natura que deixà a la inversa.

Els matisos que provoca,
la persuasió a qui li invoca,
la mirada morta de segles de rivalitat,
la putrefacta enganyifa que ens fa soldats
d'un planeta al qual mai hem obert les portes
a la gent d'amor i a la vida natural;
aquesta moneda obtusa
s'amaga rere cofres moderns
que volen deixar farcida
la sang del món violant tots els pobles en l'infern.

Comentaris

  • Dualitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 09-07-2011 | Valoració: 10

    La dualitat de la vida que ens impedeix veure més enllà. Som de dia, som de nit. Però on és el cor? Olorem i no olorem res. Saber percebre això i escriure-ho amb aquestes grans ratlles teves ha sigut un gran moment. La cara i la creu que tots tenim a les mans, o gairebé tots, i que tant se'ns en dóna com la guardem al fons de la butxaca, si de cara amunt o cara avall. Hauríem de fixar-nos-hi més. Una forta abraçada i fins aviat.

    aleix

  • Dues cares oposades...[Ofensiu]
    brins | 27-06-2011 | Valoració: 10

    Un poema dur i crític que ens presenta amb gran encert les dues cares d'aquesta "moneda" que és el món. En una cara, s'hi dibuixa la conservació de la natura i la dels valors humans, en l'altra, el desfici de la rivalitat i la inconsciència.

    Una metàfora molt ben aconseguida, Sergi; et felicito,

    Pilar

  • putrefacta enganyifa[Ofensiu]
    franz appa | 25-06-2011

    El valor real de les coses, aquesta vida oberta a l'amor i a la narura que invoques, lluny de ser una Arcàdia primitiva, el Paradís bíblic del qual ens parlen nombrosos mites, és en aquest poema un projecte de futur, intrínsec a la denúncia del món que actualment barra el pas, amb la seva "putrefacta enganyifa" d'intercanvi de serveis i materials que en realitat estan sepultat per la construcció artificiosa i banal d'un valor d'intercanvi que no té en compte valos humans, ni tan sosl els valors reals d'una natura que ja estem devastant sense opció a la regenració dels seus recursos.
    On anem? Cap a una nova moneda que tingui l'home per centre i eix? O a la cursa desenfrenada cap a l'autoimmolació?
    Sospito que la poesia ens dóna, si no respostes, besllums de solucions, enigmes on cal endinsar-se per trobar camins de sortida.
    Una abraçada,
    franz

l´Autor

Foto de perfil de Bonhomia

Bonhomia

646 Relats

1852 Comentaris

514884 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
L'armonia commou la selva verge de paratges interexternalitzats mentre els estels ens somriuen dolçament i les nits i els dies es confonen en boira d'un nou color que brillarà per la mare universal que va fer-nos i cerquem cuidar... si és que aquestes paraules contenen cert ressò d'esperança en un món tan difícil i complicat.