L'honestetat de l'escriptor

Un relat de: Atlantis
L'honestetat de l'escriptor

D’un temps ençà el torno a somiar cada nit. No són somnis alegres ni plàcids, sinó moments de distanciament i discussions. Sempre sobre el mateix tema. Per això em llevo amb mal gust de boca cada matí i em fa basarda anar-me’n a dormir.

Quan el vaig conèixer ja havia triomfat en el món de l’escriptura, se sabia afalagat pels mitjans de comunicació i la propaganda, però començava a tenir dubtes de la seva vàlua, no es creia honest sinó que se sentia manipulat pels seus editors que volia que escrivís el que els lectors li demanaven.

Jo que l’admirava, però era crítica amb les seves obres, vaig iniciar la primera conversa sobre el tema.

-És veritat el què dius - va contestar-me.

-I aleshores, per què no fas un canvi? Per què no escrius sobre allò que realment vols?

- Hi he pensat mantes vegades i vaig estar apunt de deixar-ho del tot, peròvaig seguir, malgrat la indiferència, atrapat en la remor fronterera de la melancolia artística. No vaig trencar amarres de manera definitiva. El món ja no tirava mi, però sí la comoditat i la peresa.

De tots els anys que vam viure plegats, aquest era un tema de controvèrsia. I no perquè per a mi fos el tema més important, sinó perquè la incoherència amb ell mateix li creava un gran malestar i li avinagrava el caràcter. Com més temps passava pitjor. I això afectava les nostres relacions, al començament tan plenes de passió i tendresa.

Fins que un matí en llevar-se va dir-me: vull que llegeixis això.
Era un manuscrit diferent de tots els altres. Sense afectació ni tòpics. Lleuger, irònic i enginyós. Ple de pensaments profunds presentats de manera planera però plens de saviesa.

L’abraçada d’aquell dia va ser tan autèntica, com la novel·la que m’havia entregat.

És l’abraçada que em va donar, dos dies abans que un accident de cotxe se l’emportés per sempre.

RELAT PRESENTAT AL REPTE CLÀSSIC: D'UN TEMPS ENÇÀ.

Comentaris

  • Escriure deshonestament[Ofensiu]
    llpages | 01-08-2024

    O sigui, que un escriu amagant el que realment li agrada d'escriure i es converteix en un autor d'èxit, i l'èxit l'atrapa en aquesta actitud deshonesta. Sí, és clar que n'hi ha, però quina maledicció per a l'autor! Si escriu el que no li convenç, li dóna de menjar, i si canvia de registre literari, aleshores és honest però no sabem (ni sabrem mai) quina serà la rebuda dels seus lectors (i, per tant, perilla el plat a taula). Bona exposició d'una situació que no desitjo a ningú.

  • Els sentiments de l'autor. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-07-2024 | Valoració: 10


    Un relat que fa pensar en tota una vida. Els sentits flueixen com si fora un accident de cotxe. Sembla tan real, viu amb els teus pensaments.
    M'ha agradat com el planteges.
    És així, l'escriptor ha de ser honest.
    Enhorabona.

    Cordialment.

  • Honestedat o vida[Ofensiu]
    aleshores | 30-07-2024

    Sembla que digui el relat. Per poder viure ens cal honestedat però no se si a tota costa. Un salt en el buit amb els ulls clucs confiant que a la piscina hi ha hagi aigua.
    També m’ha recordat la recent peli en que la parella són tots dos escriptors.

  • Escriure[Ofensiu]
    Prou bé | 30-07-2024

    No és fàcil i, a vegades, ho compliquen encara més. La senzillesa escrivint buidant el cor no és gaire habitual!
    Alegria per la descoberta i tristesa en la pèrdua.
    Bon relat i , aquest, també neix de sentiments profunds.
    Amb total cordialitat

  • El preu[Ofensiu]
    SrGarcia | 30-07-2024

    Fer-ne una professió de l'art, ja les té aquestes coses. El primer són les garrofes, de la creació artística ja en parlarem...
    Això sempre ha estat de mal apanyar. La majoria s'han decantat per la seguretat, però no han faltat els irreductibles, algun cop considerats bohemis i gent de mal viure. Els rabins jueus aprenien un ofici, a més dels estudis religiosos, precisament per a guanyar-se la vida amb el seu treball i mantenir sempre la seva llibertat.
    El protagonista del relat troba per fi la seva veu i això el fa sentir orgullós, però trobo que a un alt preu.
    El relat parla d'un accident de cotxe; es podria pensar en un suïcidi, que no és explícit, però potser sí insinuat.
    Ja ho he dit: un preu molt alt.

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

169 Relats

1451 Comentaris

108161 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com