La tirania de la raó

Un relat de: Bonhomia

Ja arriba,
matinant,
l'hora de recapacitar.

He begut
de la història de la humanitat.
He trobat
fonts d'odi amb essències de crueltat.

I jo, aquí desesperat,
busco un sentit a la meva vida.

Tot és aprendre,
tot és separar,
la història de la meva vida.

Inconforme però atrapat,
és difícil aquest joc de bojos,
on si no t'atens a la realitat,
el teu cos es desfà en trossos,
al llit de la no-ambició,
al llit tan natural de la insolació
d'astres fets d'homes que diuen tenir la raó.

Aquests no la tenen,
i si la vols gaudir,
t'has d'amparar a la seva,
doncs amb la teva ja està tot dit:
"ets massa simple
per lluitar
contra el que ja està decidit".

Maleïts amos...


Sergi Elias
11-Abril-2.009

Comentaris

  • M'agrada aquest poema...[Ofensiu]
    llamp! | 13-07-2009 | Valoració: 10


    ... pq és com un encarament contra l' "Establishment", és a dir, contra els que manen.

    A fi de comptes: "no som res ni som ningú", dic jo sovint.

    Well done, my friend!

  • Raó - Lògica (dicotomia molt antiga)[Ofensiu]
    llamp! | 16-05-2009

    Ignoro si has estudiat quelcom de Filosofia, en Vicent Adsuara en sap una estona d'això.

    Jo crec que la raó no s'ha de confondre amb la opinió, molta gent ho fa. Mentre la raó és argumentar, fer ús del raonament o buscar la causa-efecte, la opinió és el judici de valor, allò subjectiu, el punt de vista de qui parla.

    Sovint, moltes opinions no tenen raó. Hi ha raons que són opinables, i també, opinions que són molt raonables i raons aplastants que no deixen cabuda a cap opinió. Tot i que no crec en la raó absoluta, les veritats absolutes només poden ser atribuides a la ciència i poca cosa més.

    No suporto aquella gent que a tot diu: "Té raó...". La lògica (logos = paraules) ens parla, però la raó cal buscar-la i rebuscar-la, perquè per molta lògica que apliquem, per moltes paraules que cerquem, la raó la pot tenir un altre, o ningú, o cal atribuir-la a l'atzar, tema per una altra discussió.

    Salut,

    llamp!

  • Tu sí que m'impressiones....[Ofensiu]
    Queca | 16-05-2009 | Valoració: 10

    Realment, m'encantes.

    Gràcies pel teu comentari. Una forta abraçada i mil i un somriures per a tu!!!

  • sí, maleïts amos[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 15-05-2009

    amb un títol que amara les paraules del poema, escrit amb rabia i criteri, amb un ritme peculiar i personal que ens iu l'autor, inconfusiblement teu.

    Felicitats!

    Ferran

  • lluitar, sempre[Ofensiu]
    ESTEL | 13-05-2009 | Valoració: 10

    contracorrent si fa falta. Tens raó en tot el que dius, però on està el quid de la qüestió?
    Si tu penses així, endavant, si tu sents així, endavant. Estem manipulats i perdem la nostra essència, no creus?, perdem el nord, perquè nosaltres pensem i sentim d´una manera i el món va cap al altre costat. És difícil, però agrada´t, agrada´t i molt.
    Tot és mentida, tot és veritat, a mi em passa, m´ho crec tot i no em crec rés, i és llàstima perquè per una banda no m´espanta rés, però per l´altre la confiança mai és al 100%. En fi, la vida, tu la sents i no deixis mai de sentirla.

    Una molt forta abraçada

  • Com és...[Ofensiu]
    annah | 12-05-2009 | Valoració: 10

    que el món espera dels joves que busquem el noste lloc en aquest planeta, que busquem sentits a les nostres vides humanes... si la raó que mou aquest món no és la nostra raó?

    Com lluitar contra les injustícies? Com lluitar contra la tirania de la raó?

    Crític i perfecte!! Com sempre!!!

    Un petó i una forta abraçada, Sergi!!


    Anna

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Bonhomia

Bonhomia

646 Relats

1852 Comentaris

515360 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
L'armonia commou la selva verge de paratges interexternalitzats mentre els estels ens somriuen dolçament i les nits i els dies es confonen en boira d'un nou color que brillarà per la mare universal que va fer-nos i cerquem cuidar... si és que aquestes paraules contenen cert ressò d'esperança en un món tan difícil i complicat.