La solució

Un relat de: copernic


- Crec que és l'única manera de sortir-nos-en.
- No m'agrada. Ja ho saps que no m'agrada, Marc
- Però, Sílvia, pensa que és una solució momentània. Més endavant, potser...
- I no podríem mirar de reduir més les despeses?
- Impossible. Estem fent el que podem i ja ho veus: no arribem a final de mes. I de vegades hem de demanar diners als teus pares. Saps perfectament que no m'agrada gens aquesta situació. A la Carlota i a en Nil no els hi falta de res però estem fins al coll de deutes.
- Però puc posar-me a treballar a la tarda, al menys fins que no trobis feina...
- Però què dius? Amb el cansament que portes a dins i l'enrenou que porta la mainada...Jo ja miro de fer el que puc però també he de sortir molt al carrer per repartir currículums, per entrevistes de treball...
- I segur que al banc ens ho podrien arreglar això?
- Dona, com a mínim ajudaria a que no anéssim tan estregats.

La Sílvia s'ho pensa. No està prou convençuda però la necessitat decanta la balança.

- Està bé. Demà vés a parlar amb el banc, doncs.

En Marc s'acosta a la seva dona i li fa un petó. La veu abatuda però resignada. Li diu gairebé a cau d'orella:

- No et preocupis. Ja veuràs com tot anirà bé.

L'endemà en Marc s'aixeca de bon matí, a la mateixa hora que la Sílvia. Es posa el vestit de les entrevistes (tantes com n'ha arribat a fer amb resultats negatius!) i després d'acomiadar-se es dirigeix al banc. Entra i s'acosta a la taula de l'empleat. Li explica el problema i li dona tota la paperassa que porta en una carpeta. Després de tots els tràmits l'empleat l'acomiada amb una encaixada de mans.
Surt al carrer i respira profundament. Sent com el nus de la corbata, que tan l'estrenyia a dins, se li afluixa, encara que només sigui un efecte psicològic. Alleujat, pensa en l'ajuda econòmica que li proporcionarà d'ara en endavant (si el banc ho aprova) ser donant de semen.

Comentaris

  • Comences el relat[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 31-03-2012 | Valoració: 10

    amb una conversa que avui , es dèu repetir a moltes llars i quan menys ho esperes , ens sorprens amb un final genial.
    Felicitats un cop més , copernic !
    Una abraçada.

  • La sorpresa, sempre![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-03-2012 | Valoració: 10

    L'ingeni d'una paraula tan usada com banc veig que dóna per a molt! Ens has enganyat, una vegada més, i magistralment, una vegada més. M'encanten els relats amb diàlegs ben trenats. També per a mi va ser un plaer coneixer-te. Una forta abraçada i tindré en compte la idea del banc, per si de cas.

    Aleix

  • M'has atrapat[Ofensiu]
    Carles Ferran | 27-03-2012

    Molt irònic i trampós, com ha de ser un bon relat curt. Ens atrapes, i quan estem convençuts que el banc li negarà -una vegada més - qualsevol solució, o en farà alguna, resulta que és una altre mena de banc. Molt enginyós.

  • El sotrec del final[Ofensiu]
    Onofre | 27-03-2012 | Valoració: 10

    No canvíis mai l'estil.
    El trobariem en falta.

  • Bona pensada![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 22-03-2012

    Aquesta solució m'ha agafat ben desprevinguda, ha ha! Reconec que l'astúcia que has mostrat portant el lector al teu terreny està més que avalada per la feina ben feta a què ja ens tens acostumats.
    Una abraçada, astrònom!

    Mercè

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de copernic

copernic

338 Relats

1182 Comentaris

387773 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Per qüestions de feina he hagut d'interompre la meva producció periodística i literària. Després del tsunami i amb l'aigua al seu lloc torno a començar: Déiem ahir...