La mala ratxa

Un relat de: Concurs ARC de microrelats a la Ràdio
La mala ratxa

Que ets un perdedor, ho saps, oi? No n’hi ha prou amb tenir una estratègia. T’estan
estomacant de valent.
Crits.
Encara ets viu? El cor et va a mil però el cos lent. O espaviles o estàs fora.
Aigua freda a la cara.
On tens les mans i les cames? Fas com si cadascuna anés per la seva banda, dropo. Vas mig
tort i amb la guàrdia baixa. Amb prou feines et pots posar dempeus.
Tovallola.
La closca la tens dura, però després de tants de cops al cap deus tenir la matèria gris ben
trinxada. No m’estranyaria que et comencés a rajar per les orelles i a regalimar pel nas. Estàs
fet un desastre!
Plaf!
Escolta.
Plaf!
Escolta.
Plaf!
Reacciona!
Plaf!
Bé, bé, nano. Bé! Mira’m als ulls. Avall. Enlaire. Dreta. Esquerra. Ara mira aquí, mira què tinc a la mà. Pensa bé què hi veus i compta fins a deu. Compta!
Un…
Un reflex, esmicolat en mil trossets, com el veurien els ulls polièdrics d’un insecte.
Dos…
Una visió retornada des de tots els angles possibles d’un ésser esgotat, abatut i a punt de rendir-se.
Tres…
Una imatge esquerdada. El gust ferrós de la sang al fons de la gola, les celles partides, picor a les ferides i amargor als pulmons.
Quatre…
Fragments de records de tots els combats perduts. El xivarri a les orelles sembla anunciar una nova derrota.
Cinc…
El trencadís que aguanta la mirada i un joc de somriures sarcàstics.
Sis…
Una espurna de llum al fons dels ulls.
S’aixeca amb una revelada, i es posa a caminar bandejant els braços, decidit, cap el rival.
Què li ha dit, entrenador?
Li he recordat que fa set anys que l'entreno i avui és el nostre últim combat plegats.
Ding!

Kompdo

Comentaris

  • Combats[Ofensiu]
    Prou bé | 17-02-2023

    Originalitat en un relat on el tema no és freqüent i el mirall i juga un paper principal com ha de ser!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Concurs ARC de microrelats a la Ràdio

695 Relats

1206 Comentaris

293785 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
CARATULA CONCURS

Descripció

D’un temps ençà el microrelat (també anomenat, entre d’altres, microconte o microficció) ha guanyat presència en la nostra llengua: són molts i diversos els concursos literaris que hom hi pot trobar. Però hi ha una característica concreta que dota aquesta forma narrativa d’una potència increïble per difondre històries de ficció i noves veus creadores: la seva brevetat.

Basant-se en aquesta particularitat, l’Associació de Relataires en Català fa anys va endegar la campanya “ARC A LA RÀDIO” amb la qual pretén aconseguir, de forma successiva i seqüencial, implantar la lectura de microrelats en els programes de llibres i literatura de diverses emissores de ràdio.

Aquest concurs va néixer de la mà de dues dones amb empenta, allí cap a l'any 2010. Elles són Sílvia Cantos i Silvia Romero, i van proposar la creació del Concurs ARC de microrelats 2010. Secrets. Aquest concurs ha arribat al seu final de la mà de Ferran d'Armengol en els seus cinc últims anys. Tot sense oblidar als anteriors gestors; la Montse Medalla, Sergi G. Oset, Mercè Bagaria i Jordi Masó, tots ells i elles conductors del concurs en totes les seves etapes. Ni cal oblidar el recolzament constant de Toni Arencon, Montse Assens, Vicenç Ambrós, Laura Ropero, Gloria Calafell. Aquests últims anomenats hi són des dels inicis del concurs, i fins al final, i sempre a l'ombra però constant, Ferran Planell, últim president de l'associació.

Malgrat que aquest projecte ha deixat catorze reculls de microrelats i que l'any 2024 va ser l'últim projecte vinculat a l'ARC... No t’ho pensis més i deixa’t endur per la teva capacitat creativa! Escriu microrelats!!!!

Agrupació de Relataires en Català


SOM LLENGUA VIVA!!*!!