Jo l'escarabat

Un relat de: kefas

Temps era temps vaig conèixer un planeta
a l'univers dels planetes tarats
estava sol sense amors ni amistats
perquè els humans li espatllaren l'aixeta

i quedà sec com la mà d'un paleta
dur com un os totalment esquerdat
i era tan lleig que mai més fou cantat
ni compadit per cap líric poeta

I dels humans, autors de la desfeta
no en va quedar ni un trosset espantat
per ensenyar a tota l'eternitat
qui fou causant de tanta malifeta

Us ho dic jo, supervivent profeta
petit, humil i savi escarabat.

Comentaris

  • des del punt de vista[Ofensiu]
    Atlantis | 02-05-2023

    d'un escarabat. M'ha agradat el sonet, cru i una mica satíric. Ara me n'adono que no te l'havia comentat. M'agrada llegir-te.

  • des del punt de vista[Ofensiu]
    Atlantis | 02-05-2023

    d'un escarabat. M'ha agradat el sonet, cru i una mica satíric. Ara me n'adono que no te l'havia comentat. M'agrada llegir-te.

  • Prou bé | 27-03-2023

    Savi escarabat, paraules claus d'esperança en un poema desesperançat!
    Amb total cordialitat

  • Premonició...[Ofensiu]
    llpages | 25-03-2023 | Valoració: 10

    macabra però que sembla que va agafant força entre els possibles destins del nostre planeta. Que ens ho expliqui un escarabat indica que l'autor del poema s'ha documentat i, efectivament, els insectes seguiran poblant la Terra quan ja no quedin humans. Ara bé, els escarabats no viuen de l'aire del cel, a ells també els arribarà l'hora, tot és qüestió de temps. Mentrestant, seguim produint, kefas!

  • La saviesa...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 24-03-2023

    d'un escarabat, petit i lleig però espavilat. Sempre he sentit a dir que els insectes són petits però intel.ligents i resistents. Almenys així ens ho acaba de dir ell mateix. Poema? Insecte? Difícil de casar, però tu ho has aconseguit.

    Salutacions.

    Rosa.

  • L'escarabat de l'apocalipsi.[Ofensiu]
    SrGarcia | 24-03-2023

    Un sonet molt bonic (una mica estrambòtic, amb tres quartets), molt ben fet i molt agradable de llegir.

    Jo diria que pertany al gènere apocalíptic, amb un humil i savi escarabat en lloc de la puta de Babilònia, que també donava molt joc.

    Hi veig alguna esperança; com que vós sou un acreditat egiptòleg, m'agrada pensar que aquest escarabat profeta, en realitat és l'escarabeu egipci, aquell que en feia boles de qualsevol cagalló que trobava. En un cop de sentit poètic, els egipcis fam identificar la bola de fem amb el sol i l'escarabeu va passar a ser símbol de la vida, la resurreció i l'eternitat.

    És clar que aquesta interpretació li treu al sonet força apocalíptica, però consona amb la mitologia i dona esperança d'un renaixement, cosa que no pot faltar a qualsevol apocalipsi.