has vist volar la vida

Un relat de: quetzcoatl

Has vist l'aufrany blanc
altra vegada solcant l'aire:
prement les urpes amb neguit
i afilant la vista sobre l'erma esplanada,
angoixat per l'estiu sec que s'acosta.

Has vist l'aufrany blanc
i t'has preguntat fins quan.

Has vist les mallarengues carboneres
eixint del niu en una tarda de primavera:
encara no sabien volar i assajaven
a petits salts, seguits pels pares atents
que els han dut als prats de Rajols.

Has vist les mallarengues carboneres
i t'has preguntat fins quan.

Has vist l'estol d'estornells
baixant cap als camps de La Plana,
el rossinyol amagat en l'anonimat de la nit,
les orenetes carregades d'histories africanes
i els falciots d'ull salvatge i el timid enganyapastors.


Has vist volar la vida sobre la teva terra
i has fet volar la vista sobre l'extensa Girona.
Has solcat l'aire que arriba als Pirineus eixuts
i t'has enmirallat les ales a un estancat Sau i Susqueda.

Has vist volar encara un xic de vida sobre la teva terra
i amb el cor encongit i els punys tancats contenint un crit d'impotencia
t'has preguntat si seguiras veient-ho;
i t'has preguntat fins quan.

Comentaris

  • Molt Maco[Ofensiu]
    adam1 | 09-10-2005 | Valoració: 10

    M´ha agardat molt, i m'agarda el que dius de mi,
    Adam.

  • instants | 25-08-2005 | Valoració: 10

    Conec un lloc on el temps es para de cop, on pots sentir la vida sentint-hi dintre, com un esbart juganer que recorre el teu cos i et besa l'ànima, un lloc on pots escoltar l'ahir si vols, on pots contemplar el cel, la terra, l'espai, on el combat amb un mateix és incessant però fonedís, un lloc on no ets ningú i ho ets tot, on pots contemplar la vida desde dins. Fins i tot, volar.

  • Solcant l'aire fresc...[Ofensiu]
    Maragda | 21-06-2005 | Valoració: 10

    Un dels poemes més preciosos que he llegit mai. Així de contundent t'ho dic. M'ha semblat talment sentir l'aire gresc fregant-me la pell mentre volava al ritme dels teus versos. I veia tots els ocells en estol flanquejant-me i les planures i les muntanyes dessota meu i el cel blau immens vestint-me a tot volt... Quin goig llegir-te! Escrius meravellosament bé! No paris!
    Una forta abraçada!

  • quin vol més preuat...[Ofensiu]
    ROSASP | 08-06-2005

    El vol salvatge, lleuger i natural de la vida. La força de l'equilibri i del cicle vital amb la natura, contemplada amb ulls d'ocells, amb l'ànima plena d'ales.
    Sentiments d'una bellesa captivadora, hem volat tots plegats per les precioses terres de Girona i ens hem unit al teu clam.
    Aquesta unió teva amb la natura et dóna la possibilitat de capturar els seus sospirs, l'essència que et vincula a ella.

    Moltes gràcies per compartir amb nosaltres tantes emocions, tanta màgia.
    No deixis d'escriure mai...

    Petons!

  • no tinc paraules...[Ofensiu]
    Capdelin | 07-06-2005 | Valoració: 10

    davant d'aquesta sentida demostració poètica, zoològica, botànica i gironina...
    tens un vocabulari culte i saps usar-lo a mida... i fas de quatre ocells i un grapat de terra un paradís de pura poesia!!!
    Bestial!
    un petonàs i una abraçada!!!

  • Ets una poetessa de primera...[Ofensiu]
    Carme Cabús | 05-06-2005

    ...d'una magnitud que astora. Com pots ser capaç d'expressar a partir de la vida rugent el seu assetjament i fragilitat?

    M'encises sempre. Gràcies pr escriure com ho fas.


    D'altra banda, en una comentari teu em demanes que et recomani algun relat dels meus. Potser t'agradarà "El darrer naufragi", on creo una realitat dins d'uns paràmetres nous. O això pretenc.

    Una abaraçada molt forta. M'enamores. No deixis d'escriure.

  • per cert [Ofensiu]
    Conxa Forteza | 05-06-2005

    l'aufrany i marellengues que vol dir, t'ho demana una especialista en varietats dialectals mallorquines ...

  • vejam[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 05-06-2005

    no sol fer comentaris i manco de poesia, no en sé prou, però això no vol dir que no perdi calada de tot lo que escrius, m'agraden els teus poemes, i aixó ho diu una negada per la poesia que a les 2 de la matinada ha estat capaç de llegir el teu poema i ademunt ha gaudit de fer-ho ..

    una aferrada

    conxa

  • brumari | 04-06-2005 | Valoració: 10

    la naturalesa amb una sensibilitat i una capacitat d'observació envejables.
    Interioritzes aquestes vivències i després el teu talent ens les retorna fetes poesia pura.

    Els teus paisatges del Pacífic em captiven, però avui he estat molt content d'aquest vol fantàstic per damunt de Catalunya, de Girona (la meva província, bellíssima província).

    També estic molt content de veure't en el rànquing de "més valorats". T'ho mereixes.
    Gràcies pels teus amables comentaris i molts petons.

  • GariKoitz | 03-06-2005

    En la teva línia, un text deliciós.

    Continuo dient que tinc enveja de les fotos que penges en aquest espai!

  • Oooooooh!![Ofensiu]
    Ze Pequeño | 31-05-2005

    Com sempre i en la teva línea, una meravella de poema. Les paraules, el ritme, el que dius, tot tot i tot.

    El meu barret navega pel metro. De tant treure-me'l front les teves lletres, ha caigut més enllà del paviment.

    Com sempre, és un plaer llegir-te.

    Una abraçada.
    (m'ha fet molta gràcia això del novio. Si en trobo algun de plegable, creu-me que seràs la primera en saber-ho).

  • Jo també em pregunto fins quan[Ofensiu]
    brideshead | 31-05-2005

    podrem contemplar totes les meravelles que ens ofereix la terra, la nostra terra, qualsevol terra... fins quan serem capaços d'apreciar, d'estimar, de viure els fenòmens naturals al nostre voltant, fins quan ens podrem seguir embadalint amb les mallarengures carboneres aprenent a volar... fins quan els nostres ulls podran admirar, més enllà de l'horitzó, la bellesa repartida, com petites gotetes d'amor i enyor, enmig de muntanyes i llacs....

    Fins quan...? jo estic tranquila. Perquè els teus poemes i la seva bellesa ens ho recordaran sempre, la sensibilitat i la màgia de les teves paraules em dieuen que aquest "fins quan" té una resposta: fins que tu vulguis, fins que la teva poesia ens ho permeti.

    Gràcies quetzcoatl per aquests regals tan meravellosos que ens fas. Admiro el teu talent, que ens vas deixant, miqueta a miqueta, en cada una de les teves paraules.

    Una forta abraçada i moltes gràcies per tota la teva simpatia i tota la teva generositat a l'hora de comentar i de comentar-me... els teus comentaris són, alhora, nous poemes!

    Un petonàs i....(com ho dius, tu?).... ah, sí!... una abraçadassa!

  • simbiosis[Ofensiu]
    Gica Casamare | 31-05-2005

    quina existència més simbiòtica entre ell i la terra, osonenca, catalana.
    La nova Verdaguer!!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de quetzcoatl

quetzcoatl

90 Relats

822 Comentaris

161639 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Diuen que vaig néixer amb presses... a les escales de ca la llevadora. De la meva infància no recordo gairebé res, però devia ser maca.

D'adolescent m'agradava la creació i escrivia molt però "vivia" poc. Després d'uns anys d'efervescència em vaig apagar; vaig passar un parell d'anys una mica perduda, passiva i superficialment.
Finalment vaig fer les maletes i me'n vaig anar un temps a centreamèrica. Allà em vaig despertar del tot i vaig viure tan intensament que si m'hi hagués quedat el cor m'hauria estallat. Vaig tenir temps de sentir-me sola, acompanyada, enamorada, desolada; vaig fer projectes, vaig construir coses, vaig destruir-ne algunes i deixar-ne d'altres; vaig conèixer paratges i persones meravelloses; també em vaig començar a conèixer a mi mateixa; vaig obrir les portes del meu esperit, vaig créixer... A través de relatsencatalà vaig escriure i molt, i de moment ha estat la meva època més prolífica relatairement parlant.

Quan vaig tornar de centreamèrica, vaig estudiar infermeria i em va agradar molt —però no em veig treballant en un hospital o ambulatori. Vaig conèixer el meu home i vam començar a plantar i a ser més autosuficients. Des de llavors la sobirania alimentària i la salut humana i mediambiental són dos temes en els que crec i que em motiven molt.
El 2009 vam tenir una nena. És l'experiència més fascinant que he tingut mai i constantment aprenc i desaprenc coses a través d'ella. També és cert que des de llavors tinc molt menys temps per a mi i en conseqüència per escriure, però espero anar-lo recuperant. De moment intento ser tant bona mare com puc i combinar-ho amb l'hort i el dia a dia.
El temps passa volant però me n'adono que amb una bona actitud davant la vida, no cal esmerar-se en buscar la felicitat que tant vaig idealitzar en l'adolescència, després del primer amor. La felicitat és un camí i una manera de fer i viure. Som els únics responsables de les nostres vides i penso que amb intuïció podem acabar familiaritzant-nos amb l'atzar.
Tanmateix penso que també he de dir que no podem eludir la responsabilitat individual i col·lectiva que tenim envers les grans injustícies i profundes desigualtats que passen cada dia al nostre món.


Espero que us agradi algun dels meus relats!

teaspoontrader@gmail.com