GALANT DE NIT

Un relat de: Nil de Castell-Ruf

Recolzat a la balustrada de la finestra, aflairo
el galant de nit que enguany llueix tantes o més
floretes que estrelles hi ha dintre la volta celeste.
La lluna!, ara, en fase quart creixent realça el meu
cos erotogen amb la seua claror nívia. Una hora
abans, banyat per l'ocàs del dia, jeia fent l’amor...,
damunt el fresc sorramoll d'una platja nudista.





*Galant de nit, Dama de Nit (Cestrum nocturnum) , és una planta
que a les nits d’estiu les seves petites flors blanques perfumen
l’ambient, d’aquí que també se l’anomeni Llessamí de nit.

* Erotogen: que provoca l'excitació sexual, sensible a l'excitació
sexual.

* Sorramoll: sorral aigualós.


Comentaris

  • La màgia d'uns instants[Ofensiu]
    Montseblanc | 31-10-2023

    Descrius uns instants d'absoluta plenitud. Després de l'excitació sexual, del sadollament de la set, ve la calma. L'observació del moment precís, tot bell, ple de sensualitat, un conjunt que fa sospirar. Uns segons preciosos, atrapats per sempre més a les teves lletres, perquè nosaltres també els puguem paladejar.

  • Afrodisíac[Ofensiu]
    llpages | 13-10-2019 | Valoració: 10

    Us revelaré un secret: vaig copiar aquest poema en un full de paper petit i vaig memoritzar-lo. Seguidament, vaig recitar-lo a cau d'orella de la meva parella quan ja érem acotxats i a punt d'agafar el son. Aleshores... bé, tampoc us explicaré fil per randa què va seguir, us ho podeu imaginar i us asseguro que quedaríeu curts en evocar el que poden arribar a sentir dos amants. Aquests versets actuen com l'espurna que enceta un foc eròtic molt difícil de controlar. Proveu-ho, proveu-ho...
    Enhorabona, Nil, per tanta saviesa en transmetre sensibilitat a flor de pell.

  • Bon poema[Ofensiu]
    Naiade | 16-06-2019 | Valoració: 10

    un poema bell, evocador d'instants viscuts. comunió total amb la natura.

  • Hracies[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 09-05-2019 | Valoració: 10

    T’ ha agradat eh el meu particular Sant Jordi? Hracies per llegir comentar i valorar ets un bon amic

  • Flor i nit[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 22-04-2019 | Valoració: 10

    És increíble com a partir d'una flor basteixes un poema tan olorós. Fantàstic! Emocions a pell de flor. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-04-2019

    Gràcies Nil, pel títol que m'has oferit, "fontana d'amor" i per les teues paraules que m'han agradat i m'han fet sentir-me bé.
    Seguirem llegint-nos.
    Una salutació.
    Perla de vellut

  • M'encanta [Ofensiu]
    Eric Martinez | 20-04-2019

    M'encanta la imatge tant propera que mostres, i tan visual.
    Increíble de tot cor.

  • Bellesa[Ofensiu]
    Canela fina | 18-04-2019 | Valoració: 10

    Tanta bellesa en les paraules omple els llavis de gessamí, gràcies pel regust de nit i d'amor. Una abraçada!

  • Annalls | 14-04-2019

    Gràcies pe teu comentari a Caterina Albert, dona ofegada en un món masculí. Vols dir que Caterina era lesbiana o bisexual? No ho se, la veritat tampoc importa, uiiis que dic i tant que importa, no ser heterosexual en els anys que ella va viure era molt més difícil que avui dia. Em deia una amiga l'altra dia que potser moltes de les dones que no es casaven o eren...
    Conec un seu nebot però la veritat es que en els moments que vam compartir no li vaig demanar mai per ella, tot i que es molt curiós que es passes els darrers deu anys al llit, allà rebia la gent, escrivia... vivia... malaltia? Mira ara si el veies el cosiria a preguntes.
    Tinc un relat que segons diu una professora de literatura li recorda als seus.
    Quan al Galant de nit, primer pensava en un penjador de roba, hahahah, ja m'he adonat de meu equivoc... sensual poema...

  • brins | 14-04-2019 | Valoració: 10

    Sensualitat i bellesa és el que desprèn aquest poema, Nil; felicitats per com has sabut
    arribar al cor del lector a través de paraules boniques i cultes.
    Jo tampoc no sabia que "galant de nit" era una planta, però estigues segur que sempre més ho recordaré..

  • Gràcies...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-04-2019

    Gràcies Nil, per les teues paraules i per la visita al meu poema: Records d'infantesa, doncs ho has dit molt bé, ja tinc una certa edat i així és com vaig compondre aquest poema, recordant l'infantesa, que era molt alegre i un gran sentit de la joventut i sempre la recordaré.
    Salut.
    Perla de vellut

  • Nit d'estrelles[Ofensiu]

    Podria ésser també, Olga, així com ho dius tu...Però el Galant de Nit és refereix al bonic i flairós arbust anomenat també Dama de Nit o Jessamí de Nit. Gràcies per compartir amb mi, a través del poema, aquesta flaira sensual i estrellada.

  • Està molt bé... [Ofensiu]
    Olga Cervantes | 10-04-2019 | Valoració: 10

    ... mentre que la roba està ben còmoda al galant, la pell gaudeix de la pols estel•lar i la arena de la platja.

    Una abraçada

    Pinya de rosa

  • Tot tu ets poesia![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 10-04-2019 | Valoració: 10

    En els teus poemes i en els teus comentaris, dels que et documentes acuradament perquè ets una persona que vol sempre créixer culturalment.

    Em fan gràcia també les teves anotacions per a que entenem millor els teus poemes. He de reconèixer que per a mi un "galant de nit" és un moble d'habitació on es posa la roba que t'acabes de treure i que no va al cubell de la roba bruta. Per tant, la teva indicació m'és absolutament necessària per a comprendre el preciós poema que elabores amb tant d'amor i precisió.

    Et segueixo sempre.

  • Xiuxiueig[Ofensiu]
    Eric Martinez | 09-04-2019

    Un xiuxiueig meravellós, que una escalfor recorri el teu cos en el vent de les nits d'estiu.
    Enhorabona

  • Penja-robes[Ofensiu]

    Hola, Sr Garcia. Efectivament un galant de nit és un penja-robes. Però també és la Dama de Nit. El que no sé si és per influència castellana que pren aquest nom, vejam que tenen a dir els meus llegidors. Per quan a lo de medium, no té per que ésser "molt d'esquerres". Si bé és cert que Barcelona fou, al mateix temps que capital anarquista del món, capital esperitista. Però la mediumnitat és un do que tenim tots els humans, uns més despert que altres... Celebro que hagis trobat el meu poema sensual, aquesta era la meva intenció, salut! Nil.

  • Galant[Ofensiu]
    SrGarcia | 09-04-2019

    Pensava que un galant de nit era un moble per a guardar jaqueta i pantalons mentre dorms. Ja veig que no.
    Una poesia amerada de sensualitat.
    Sobre la introducció no sé pas que dir, això de dedicar-se a ser mèdium em cau molt esquerre.

  • Sensibilitat...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-04-2019

    Llengint-ho amb una certa paciència me n'adone d'un poema amb molta sensibilitat pel galant de nit que estàs olorant, i el vé al cap quan jeies damunt la sorra fent l'amor.
    Molt bo i amb molta bona dicció, que al llegir-lo és suau i tendre.

    I ara em pregunte jo: Com has vist que el meu poema "Cos blanc" estava ja editat? Has anat a la meua pàgina o què?
    Gràcies pel teu comentari, molt bé i detalls que et venen al cap. Doncs, el títol: El rinxol del temps, m'ha agradat. Vaja!!
    Una salutació.
    Perla de vellut.

  • Molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 08-04-2019 | Valoració: 10

    M’ agraden els teus versos, son plens de sentiment i utilitzes paraules boniques i gens habituals. Jo crec que tambe deu ser gestes personals teves. El trobo molt bonic. Gracies per llegir-me i conentar. Si una mica tambe son records del passat

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Nil de Castell-Ruf

Nil de Castell-Ruf

74 Relats

1143 Comentaris

87014 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Estació Arc de Triomf - BARCELONA - (Catalunya).
Signe zodiacal: VERGE.

(Amb) -Tacte! : nildepoesia@gmail.com

- LA CREATIVITAT ÉS LA INTEL·LIGÈNCIA DIVERTINT-SE
(Albert Einstein).


- Només escric poesia en moments en què em sento de debò vulnerable. Per això,
segurament, de sempre he equiparat la poesia amb el dietari íntim. Escrius i et consoles, destil·les el teu dolor o confusió, i si tens sort també et comprens.

Mariu Chivu (1978-), poeta romanès.


- Escriure és un treball humil: però vull que el meu sigui el més perfecte possible. I és únicament perfecte quan aconsegueixo excitar al meu lector, traient-lo fora de si mateix i del seu món, i portant-lo al meu món, bo i fent que la seva imaginació vegi i olori, oeixi i assaboreixi i senti tot allò que descric.

Lletres de Venècia.

F. Rolfe, (Baron Corvo),
escriptor anglès 1860 -1913.



- El Profeta (que Allāh el beneeixi i li doni pau!) digué: “Certament, hi ha encant en l’eloqüència, i certament, hi ha saviesa en la poesia.” Ṭabaqātu š-Šāfiʕīyati l-kubrà

- Allí on hi ha sensibilitat és més fort el martiri.
La pintura és poesia muda; la poesia és pintura cega. (Leonardo da Vinci)

- Vaig provar d'ésser poeta. I com que sóc un escriptor hàbil, i com que era quaranta vegades més sensitiu que ningú, vaig reeixir una mica. (Rupert Brooke, poeta anglès, considerat per W.B.Yeats, Irlandès i poeta també, com el jove més formós d'Anglaterra. El filòleg i poeta Francis Macdonald Cornford arribà a dir que Rupert Brooke era un jove Apol·lo de cabells d'or.

- La poesia no és cosa de sentiments sinó d'experiències. (Rainer Maria Rilke, poeta austríac)

- Tots els hòmens que primer toquen amb la paraula, després arriben més lluny amb les mans. (Antonio Skármeta, escriptor xilè).

- La poesia té 4 o 5 temes d'ençà fa 5 mil anys, allò que importa no és pas el que dius, sinó com ho dius. (Antonio Cisneros, poeta peruà)

- La poesia és l'evidència de la vida. Si la teva vida crema bé, la poesia només serà cendra. ( Leonard Cohen, poeta canadenc)

- La poesia és el camí per a la supervivència, per arribar a les consciències, per acceptar les derrotes, per saber viure les nostres misèries, per a estar prop d'allò màgic de l'existència. (Niño de Elche).

- La poesia es la musicalitat de les coses que discorren a ones per a recrear amb la paraula imatges visuals. ( Boris Pasternack, poeta rus )

- La poesía no quiere adeptos, quiere amantes. (Federico García Lorca )

- Ara mateix hi ha joves que diuen els seus versos. Per llurs ulls plens de vida passen les seves visions. (...........) ara amb el que ell de la bellesa ha fet veure, es commouen. ( Molt Rarament -fragments) - .Konstandinos P. Kavafis.

- WEBS amigues :

* L'ARMARI OBERT leopoldest.blogspot.com/

* Salvador Jàfer: La Terra d'Enlloc https://salvadorjafer.net/

* En Nil us recomana l'antologia 'Amors sense casa' recull, a cura de Sebastià Portell, més de trenta autors i gairebé cent poemes de temàtica LGTBQ catalana. Video: Entrevista a Sebastià Portell - Àrtic | betevé - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=DHetwvOOndA




L'ARMARI TANCAT (POESIA HOMOERÒTICA CATALANA).

BARCELONA POETRY - HELLO POETRY. L'HOMOEROTISME POÈTIC D'EN

NIL - HOMOEROTIC - EUROPEAN HOMOEROTIC POETRY WITH A CATALAN

ACCENT - POETIC HOMOEROTISM IN EUROPE - HOMOEROTIC POETRY -

GALO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY - OCCITAN-CATALAN HOMOEROTIC

POETRY - MEDITERRANEAN-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

HOMOEROTIC POETRY - HISPANO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

POEMS BY NIL - POESIA HOMOERÒTICA CATALANA - BARCELONA POESIA

HOMOERÒTICA - LA POESIA HOMOSEXUAL D'EN NIL. - BARCELONA GAY

POETRY - HOMOEROTIC AND EUROPEAN POETRY - HOMOEROTIC

POETRY IN CATALAN. - EUROPEAN POETRY IN CATALAN - الشعر المثلي الكتالوني -

CATALANA HOMOEROTIC POETICA - 加泰罗尼亚同性诗歌 - KATALUNIAKO

POESIA HOMOEROTIKOA - ΚΑΤΑΛΑΝ ΟΜΟΡΕΡΟΤΙΚΗ ΠΟΤΕΡΑ - שירה

הומוארוטית קטלנית - KATALANS HOMOEROTISK PÅTRY - カタロニアホモエロティック詩 - CATALAANSE HOMOEROTISCHE POËZIE - KATALAN HOMOEROTİK

ŞİİRİ - KATALANSK HOMOEROTISK POOKER - KATALA HOMOEROTIKA

POETIKO - KATALĀNA HOMOEROTISKĀ POETRIJA - KATALO HOMOEROTINĖ

POEZIJA - KATALAANI HOMOEROTILINE POEETIKA - کیٹلان ہومیٹک پوٹری -

KATALÁN HOMOEROTIKAI KÖZÖSSÉG - ԿԱԹԱԼԱՆ ՀՈՄՈԵՐՈՏԱԿԱՆ ՊՈՂԻԿ

- КАТАЛАН ГОМЕРОТИК ПОЕТРИЯ - IPHAKATHI LESAKHATHAZI

HOMOEROTIC - КАТАЛАНСКА ХОМОЕРОТСКА ПОЕЗИЈА - KATALANISCHE

HOMOEROTISCHE POESIE - POÉSIE HOMOÉROTIQUE CATALANE -

KATALANSK HOMOEROTISK Poesi - CATALAN HOMOEROTIC POETRY.