Forat blanc

Un relat de: aleshores
Forat blanc

Una nit d'estiu sense lluna estava embabiecat mirant la cúpula celeste, quan vaig tenir un somni adormit en el meu entotsoliment. I quin somni més còsmic!

Vet ací que els forats negres s'havien convertit en forats blancs. Forats sobreeixidors. Un cop atapeïts de matèria es giraven- els forats negres -com un mitjó i perbocaven tot el seu interior a mig digerir.

Si mai heu vist imatges del Judici Final, el que vaig somniar podria ser-ne font d'inspiració.

Va sortir primer aquella mestra que em va reconvertir d'esquerrà en dretà amb dos precisos cops sobre els meus dits de quatre anys. Ah!, ja sé que ho va fer professionalment i pedagògica, però no era pas jo que l'havia enfonsat al forat negre, després blanc. I vaja si me'n recordo d'ella 66 anys després.

El tutor falangista del col·legi menor va eixir projectat amb gran força tot cargolant-se com quan quan es feia el "xulet" amb "posturetes" al camp de "balonmano": ja no deia allò de "a ver si eres tan hombre fuma, però tragándote el humo". Quina gràcia, tot xamuscat a l'espai sideral! Volta que voltaràs.

Em vagi fregar els ulls allò no podia ser! Ni en somnis volia veure tota aquella munió de coses antigues,...arqueològiques.

Rebobina vaig pensar tot somniant, hem de passar pàgines!

Em vaig saltar la part en que sortia jo, i vaig anar a caure a la pàgina d'un rei innombrable però "campechano"; era amant del elefants però ara el perseguien, igual que son germà.

No podia faltar el fantasma de l'economista del Banc Central Europeu, repetint com un mantra el seu sempitern discurs: "hem estirat més el braç que la màniga" i "tot això de la inflació s'arreglarà sempre que els salaris es moderin" I no ho deia però ho pensava: aviat trobarem la font d'energia substituta per a que economia creixi de forma exponencial per in eternum.

Aquí ja em vaig despertar tanta ignomínia i impostura em van fer obrir els ulls.

Mentre me'ls fregava, els ulls, incrèdul, Puchi li ventava un sonor clatellot a Junqui.

Comentaris

  • Oníric[Ofensiu]

    Tot allò que s'esdevé al món resta depositat a l'èter. Cada pensament i acció crea un pòsit on la ment humana hi troba la seva font d',inspiració, imaginació... Aquest forat blanc per mitjà del teu somni oníric t'ha fet aflorar records passats i premonicions futures que has escrit amb un humor que m'ha fet passar una estona de lectura delectable. Nil la

  • Forats[Ofensiu]
    Prou bé | 05-03-2023

    Blancs O negres, són pous sense fons!
    Bon relat!
    Amb total cordialitat

  • Quantes coses![Ofensiu]
    Cesca | 01-03-2023

    Quantes coses es podrien botir dins d'un forat negre!
    Això sí, encara que només sigui en somnis, l'hauríem de lligar ben fort, res de donar-li la volta!
    Bon relat!

  • Interessants forats. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-02-2023 | Valoració: 10


    Realment el fantasma de l'economista del Banc Central, és que m'ha fet pensar la situació que té. M'ha fet molta gràcia com el planteges i el final és realment sonor.
    Dona per a pensar, tot el forat blanc.
    Enhorabona, Aleshores.
    Cordialment.

  • Els titelles[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-02-2023 | Valoració: 10

    Un relat sensacional, un retrat de l'actualitat més actual, econòmica, social i política. Ara només espero que en Junqui s'endugui un bon mastegot, a veure si reacciona! Una forta abraçada.

    Aleix

  • Forats[Ofensiu]
    SrGarcia | 27-02-2023

    Això dels forats negres és una cosa tan descomunal, inhòspita i absorbent que per força ens ha de fer somniar.
    Si sant Joan n'haguera sentit parlar, l'apocalipsi tindria una altra pinta.
    Ara bé, per forat negre el que tenim al cap i és manifesta especialment en els somnis.: una barreja de records, d'esperances, de desitjos, de pors, tot concentrat i amb una densitat difícil d'imaginar.
    No m'estranya gens que somniessis en aquest forat, ni el contingut dels somnis, que serà diferent per a cada persona.
    M'agrada l'analogia entre el món còsmic i l'oníric; una cosa: no entenc gaire bé el final, ja fora del forat.

l´Autor

Foto de perfil de aleshores

aleshores

267 Relats

596 Comentaris

130648 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:
Imatge de Cinctorres, obra del relataire rnBonet