Eternitat

Un relat de: diesi

Quina vols que sigui la última lletra de la última paraula de l'últim vers de l'últim poema que t'escrigui si la tinta s'acaba esborrant, si el primer petó no va ser el primer i si l'adéu de vegades sobra?
Quina vols que sigui la última nota de l'últim compàs de l'últim moviment de la última sonata que escoltaré demà si el silenci també és música i quan m'abraces componem simfonies d'instruments muts?
Qui vols que dormi amb mi si quan hi ets no dormo i quan dormo somio que ets al meu costat?
Has intentat mai posar dins d'una bombolla de sabó l'espina d'una rosa? Jo sí, però l'eternitat ocupa massa espai.
Has intentat mai fer un rellotge de sorra amb pols de lluna? Jo sí, però m'ha faltat temps.
Has intentat mai amagar-te dins d'una nina russa? Jo sí, però sempre està ocupat.
Has intentat mai començar a llegir un text pel final? Si és així, quina vols que sigui la última lletra de la última paraula de l'últim vers de l'últim poema que t'escrigui?

Comentaris

  • indefinida | 02-01-2010 | Valoració: 10

    L'editora destaca...Eternitat (i a mi no m'estranya)!


    Un petó!

  • Ostres!![Ofensiu]
    an_na | 03-12-2009

    Ostres!! m'ha encantat! quina complicitat entre les paraules i el pensament... entre el joc i la imaginació! no tinc paraules!!

  • M'has deixat bocabadat...[Ofensiu]
    Epicuri | 08-11-2008

    Ara que acabo de posar un post al fòrum demanant si existeix allò que anomenen la il.luminació...

    La tècnica de estudi (que no de lectura) que vaig descobrir més tard i que millor en funciona per tal de "digerir" es la que anomeno la tècnica del cranc, que es un cop llegit i devagades subratllat, començar pel final. Per la darrera lletra del darrer mot del darrera...


    es la Eternitat il.lussió? la il.lussió eternitat?
    pot ser el simbol, per comptes de ser alfa i omega (que, per cert no trobo al teclat) hauria d'ésser: ?

    amb el teu permís et torno a posar a preferits.

    Et trobo suficient humana ( els teus relats);-)

  • Després de [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 21-06-2008 | Valoració: 10

    llegir-te per primera vegada, et vaig dir que mereixies un 12. Segueixo pensant que ets una magnifica escriptora, amb una força poc freqüent en una persona tan jove.
    Et felicito sincerament.
    Una abraçada.
    Nonna_Carme.

  • Molt maco[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 20-06-2008 | Valoració: 10


    Saps escriure molt bé, és molt original. I si un altre cop el torno a llegir començaré per la última lletra de la última paraula de l'últim vers de l'últim poema....
    Espero que em comentis alkgun dels meus relats. Et seguire llegint. Gràces

    ullsblaus1

  • esclat d'una eterna melodia[Ofensiu]
    joanalvol | 28-03-2008 | Valoració: 10


    Bell poema

    Bella expressió del sentiment colpidor
    que va en cerca d'un paradigma millor.

    Res en l'univers és etern. Ni el travessa cap línia.
    Tot és esfèric, i el punt per on s'entra és coincident al punt de sortida.

    Dellà l'univers visible tot succeeix al mateix instant tot en un etern present.
    Et felicito de tot cor

    Joanalvol


  • rasablanca10 | 24-03-2008 | Valoració: 9

    un altre cop
    sense paraules
    acab de llegir i quedar-me d´una peça

    és molt difícil trobar algú amb tanta imaginació i precisió a l´hora d´escriure

    tant de bo algun dia m´assembli un poc a tu

    enhorabona, de tot cor

    una abraçada ben forta
    =)

  • Llegeixo i llegeixo i llegeixo i llegeixo i...[Ofensiu]
    deòmises | 14-03-2008 | Valoració: 10

    ...fins a l'eternitat, si cal, aquestes belles paraules, diesi, pianogirl, preciosa. Gràcies per deixar-nos gaudir amb els teus versos i les teves paraules.

    Gràcies, d.

  • esclat d'una eterna melodia[Ofensiu]
    joanalvol | 13-03-2008 | Valoració: 10


    A


    Bell poema, bella expressió del sentiment colpidor en cerca d'un paradigma més adient,
    sense queixa, en completa serenor.

    Ets jove però una ànima molt madura. Res a veure amb el temps.

    Res en l'univers és etern. Ni el travessa cap línia recta. Tot és esfera, i el punt per on s'entra és coincident al punt per on se'n surt.

    Dellà l'univers visible, tot succeeix al mateix instant tot en un etern present.

    Joanalvol

    Et felicito de tot cor



  • em costa[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 09-03-2008 | Valoració: 9

    Em costa lligar "darrer" i "eternitat".

  • Avui RC et destaca.[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 09-03-2008 | Valoració: 10

    Hi ha estat un fantàstic encert, ja que així he descobert i he tingut el privilegi de llegir una jove promesa de la literatura catalana com revela el teu treball Eternitat, del que jo no se trobar cap adjectiu qualificatiu que sigui suficient per obsequiar-te'l.
    Si aquesta obra es el entremès de la teva jove vida, com serà el postra?
    A més de seguir-te llegint, poc a poc llegiré tot el que fins ara has escrit.

    J. Lluís Cusidó

  • Felicitats![Ofensiu]
    Jere Soler G | 08-03-2008

    Prosa brillant, lúcida, intel·ligent, bella, com és habitual en tu.
    Un relat justament, i merescuda, destacat.
    No tinc gaire més a dir, només que m'agrada molt.

  • Primer tast[Ofensiu]
    Anagnost | 08-03-2008 | Valoració: 10

    Descobrir escriptors que encara no coneixes és una de les grans temptacions que ofereix RC. Jo, ara mateix, acab de descobrir-te, i t'he de dir que la descoberta m'ha deixat enlluernat. Veient, a més, que ets una escriptora molt jove, més euforitzant ha estat la troballa, perquè m'he dit que si ja ests capaç d'escriure així, el teu futur és esplèndid i el futur de la nostra poesia i de la nostra llengua es troba en bones mans.
    Continuaré visitant la teva obra que, pel primer tast, es presenta com una convidada indefugible.

  • hi ha preguntes eternes?[Ofensiu]
    cucadellum | 08-03-2008

    M'ha agradat llegir aquesta composició de preguntes en clau de poesia.

    Felicitats! ;)

  • l'últim vers mai serà l'últim[Ofensiu]
    ixnuir | 07-03-2008 | Valoració: 10

    perquè com tu ja deixes intuir en el títol, l'amor és eternitat...

    com sempre, genial... et mereixes un 10! si senyor!



    i perdona que em posi pesat, però passa't pel forum de tant en tant... hi ha força concursos interessants i lo de la trobada relataire que li comentaves al julià, també va sorgir a través del forum...
    així que, ja saps... si vols...


    vinga... vagi bé!!!


    adrià*

  • ohh! estàs a destacats! i per segona o tercera vegada!!!![Ofensiu]
    ixnuir | 07-03-2008

    i jo aquest encara no l'he llegit....

    que mal.... es que això de tenir tants examens ja ho dic jo que no és bo, ja...

    bé, perdona, ara me'l llegeixo i te'l comento...

    veig que tu i en julià també us heu fet amics, no?
    que consti que vai ser el primer en recomanar-li els teus escrits....

    ;-)

  • uououououoooo!![Ofensiu]
    Bernat J | 06-03-2008 | Valoració: 10

    tia!

    felicitats! q la editora ta posat a destacats!!!

    en fii... tot b x aki? laltre dia et vaig veure conectada po just quan tanava a parlar et vas desconectar....

    en fi..

    ens comenteme!

    una abraÇ

    julià.

  • Esplèndid![Ofensiu]
    F. Arnau | 06-03-2008 | Valoració: 10

    El teu poema amb totes aqueixes preguntes que ens porten a plantejar-nos que l'eternitat, com diu franz appa al seu comentari, deu d'ésser circular. Això és l'etern retorn dels pitagòrics, Nietzsche... etc..
    No m'enrotlle més. M'agrada com escrius...

    Una abraçada!

    FRANCESC

  • Clar de lluna | 06-03-2008

    ...un joc de paraules molt bonic.

    A mi m'agradaria que l'última lletra fos una o

    Felicitats!

    Una abraçada!

  • Per cert![Ofensiu]
    Bernat J | 05-03-2008


    Quan dius que vas néixer a l'estació dels records et refereixes a l'hivern o bé a la tardor? (És que aquesta discussió l'he mantingut recenment amb uns companys escriptors i volia saber-ho). Jo sempre he pensat que és la tardor, encara que a l'hivern també... potser en el fons són les dues... qui sap.
    Per cert, sempre he cregut que no s'aprèn a viure... simplement es VIU; i no s'aprèn a escriure, només que alguns hi tenim més traça i d'altres no!
    A, i per últim: escriure és el milllor que pots fer quan tens moltes coses a dir, és el mateix que faig jo!

    en fi...

    una abraçada relataire!

    julià.-

  • tot el que mai no hem fet...[Ofensiu]
    Bernat J | 05-03-2008 | Valoració: 8


    ...i hauríem de fer. Molt emotiu al principi, tot i que trobo que li has fet donar masses voltes, pobre poema!;)

    De totes maneres em sobta que una persona tant jove com tu pugui escriure tant bé! Jo fa dos anys no escrivia això ni en broma! M'ha agradat molt de debó!

    "Qui vols que dormi amb mi si quan hi ets no dormo i quan dormo somio que ets al meu costat?"

    sublim.

    una abraçada.

    julià.

  • Amistad[Ofensiu]
    Cincdos | 05-03-2008 | Valoració: 10

    teoricament.
    Però pot tenir altres significats com enveja, gelosia... tot depen com ho vulguis agafar.

    Eternitat
    més o manco amb la durada del primer i darrer petó.

    petons
    vagi bé.

  • sóc etern[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 04-03-2008 | Valoració: 10

    Comparteixo una idea treballada, assumida i viscuda ara. Sóc etern doncs visc en i el PRESENT.
    I gaudeixo del TEMPS ETERN.
    Enhorabona.... un text sensible i meravellós.

  • Felicitats[Ofensiu]
    sants78 | 04-03-2008 | Valoració: 10

    Doncs això :)
    Vagi bé!

  • Rodó[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 03-03-2008 | Valoració: 10

    T'ha quedat rodó. M'ha agradat molt, senzill i ple de petits missatges. Un cop més, felicitats.

    Ferran

  • la vida recircula eternament.[Ofensiu]
    Avet_blau | 02-03-2008 | Valoració: 10

    De l' imposible principi
    que tambe es bon final,
    la vida recircula eternament.

    Cada lletre pot encetar el poema
    i cada nota pot marcar un final.
    com una sardana revessa,
    la vida es un tornar sempre,
    al punt de sortida,
    que normlment es el final.

    Avet

  • Juliette | 02-03-2008 | Valoració: 10

    Enhorabona per l'escrit! Aquests versos i aquesta estructura tan complicada però sempre conservant un sentit... Al·lucinant! Realment hi podries posar música amb el piano i seria una cançó que de ben segur que tindria èxit! Felicitats!

  • Juliette | 02-03-2008 | Valoració: 10

    Enhorabona per l'escrit! Aquests versos i aquesta estructura tan complicada però sempre conservant un sentit... Al·lucinant! Realment hi podries posar música amb el piano i seria una cançó que de ben segur que tindria èxit! Felicitats!

  • Un text preciós[Ofensiu]
    franz appa | 02-03-2008

    I molt original, m'ha encantat l'estructura circular que desenvolupes per dur-nos al final que és el principi.
    L'eternitat i una bombolla, i l'espina d'una rosa.
    Avui he vist que els rosers que vaig podar fa poques setmanes ja broten.
    L'eternitat és circular... crec...
    Una salutació,
    franz

Valoració mitja: 9.82