Embadalits

Un relat de: Mercè Bellfort

EMBADALITS

Atena mirava complaguda la cara d'aquell home de doble personalitat: tant podia ser molt dolç com molt bèstia. En Sandro va voler recordar-los en ple acte de tendresa, quan ella l'acaronava. Tots dos oferien una imatge envejable, la majoria de gent s'aturava a contemplar-los embadalits. Ells seguien tranquils, quiets amb el seu posat d'enamorats.
-Mira, Esther, quina parella més especial- digué en Miquel, el seu espòs, tot assenyalant la peculiar bellesa que mostraven Atena i el seu inaudit acompanyant.
-No sé si m'atreviria amb aquest home… Ha de ser terrible per a ella en els moments més íntims! - respongué la seva esposa.

............

Cada vegada hi havia més gent a la sala del museu contemplant el famós quadre d'en Sandro Botticelli " Un centaure i la deessa Atena"

Comentaris

  • Molt aconseguit[Ofensiu]
    Naiade | 28-08-2009 | Valoració: 10


    Abans de res, moltes felicitats pels teu cent relats i tot ben bons. Espero que segueixis amb la mateixa línea i ens continuïs oferint molts més.
    Una bona pensada intentar fer un relat de cent paraules, quasi sempre se'n fan de més oi?
    Has triat un tema divertit i fresc, d'aquells que ja són habituals amb tu. Fins el final mantens l'intriga, per acabar destapant la caixa del trons.

    Una forta abraçada i endavant

  • Xantalam | 24-08-2009

    El teu segell és clar, inconfusible, Mercè, amb quatre pinzellades ens descrius una situació trivial, li fas un tomb i ens sorprens.

    Felicitats peL centenar de bons relats!

    Una abraçada.

    PS M'agradaria molt que aquest any també poguéssim compartir un dinar Relataire a l'Escala, pel Premi Víctor Mora; nosaltres farem tot el possible per assistir-hi: tenim un record molt maco d'aquell dia!!!

  • Un gran microrelat[Ofensiu]
    Endevina'm | 17-08-2009

    per a un gran quadre. Amb una história mol real i encertada.
    felicitats pels cent relats, jo encara estic lluny de tanta literatura escrita.

    et felicito

    rínxol

  • Felicitats[Ofensiu]
    Calderer | 17-08-2009


    Pels cent relats i pel relat cent.

    Lluís

  • Sii hi hagués[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 15-08-2009

    la posibilitat de que una fada, amb la seva vareta màgica, em concedís un desig, jo li demanaria posseir l'enginy de la Mercè Bellfort per a poder escriure com ella.
    Moltes felicitats per aquests cent relats i no deixis mai d'escriure.
    Una molt forta abraçada, Mercè.
    Nonna_Carme

  • sensibilitat[Ofensiu]
    ANEROL | 15-08-2009 | Valoració: 10

    tndresa, sentit de l'humor. És un gust i tot un aprenentatge llegir-te

  • Felicitats![Ofensiu]
    surina | 15-08-2009 | Valoració: 10

    Oh! Quina enveja. i quina alegria retrobar els amics i veure que encara et recorden.
    Sí, anirem juntes a recollir els premis. Podem somniar fins lúltim dia i m'agradarà tant poder-te abraçar de nou.
    Et torno a felicitar, pels 100 relats, pels 466 comentaris i per la valoració. Tot això ben merezcut.
    Embaladits és un bon relat.
    Ens veiem a L'Escal.
    Irene Tironi

  • Ni que només fos...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 31-07-2009 | Valoració: 10

    Ni que només fos per celebrar el teu primer centenari de relats, val la pena llegir-lo. Llegir-lo amb un somriure als llavis.
    Felicitats!
    - Joan -

  • Felicitats, centenària![Ofensiu]
    copernic | 29-07-2009


    Hahaha! Un relat curt i intel.ligent jugant amb l'ambigüitat amb destresa, posant cada element amb cura per no donar pistes i atraure el lector cap a altres camins, molt més senzills i marcats per resoldre al final que obliga a rellegir-te i comprovar com ens has enredat de valent. Un bon relat de centenària. Per cert, et conserves molt bé, la veritat. Petons des de l'observatori calorosíssim!

  • modèstia[Ofensiu]
    pereneri | 29-07-2009

    està molt bé que et treguis importància, Mercè, és molt bonic, però el fet és que la teva puntuació és ara com ara de 9,87 i, per tant, et correspondria estar entre els cinc més valorats.

    Per això et demanava si és que "tenies poders" per evitar-ho ;-)

  • escolta[Ofensiu]
    pereneri | 29-07-2009

    una cosa, Mercè, que ja m'hi vaig fixar fa dies. Com és que no surts entre els autors més valorats?

    (Potser és que tu pots controlar-ho? Que tens poders? ;-))

  • Aclariment[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 29-07-2009

    Si en Sandro obrís els ulls se'n faria creus de la lliure versió que he fet de la seva obra. "Tot és producte de la fantasia", li diria jo. M'agradaria saber la seva resposta...

  • Un bon relat...[Ofensiu]
    brins | 28-07-2009 | Valoració: 10

    per a arrodonir la centena. Ben escrit i amb la sorpresa final que ja esperem... perquè et coneixem prou bé.

    Desitjo, Mercè, que n´escriguis molts més, perquè ens permetis gaudir del teu ingeni.

    Un petó molt fort,

    Pilar

Valoració mitja: 10