EL TRESOR

Un relat de: Solsona Bot
EL TRESOR

—Bon dia! És hora de llevar-se. Corre! Avui ens espera una gran aventura!
El pare m’ha despertat amb un somriure i la mare, melindrosa, em petoneja i m’ajuda a vestir.
—Anirem a una pedrera romana i trobarem un tresor!
Una aventura, una pedrera romana, un tresor... Quantes coses noves descobriré avui!
Assegut a la cadireta del cotxe, sento com el pare i la mare parlen de la Roser i el Daniel. Conec els seus fills, el Jordi i el Joan. Tenen un gosset blanc que es diu Fosca. M’ho passo d’allò més bé quan hi jugo.
Enfilem un camí de terra fins a l’aparcament. El cotxe salta i salta. Els pares riuen. Riure i saltar, és això l’aventura?
Ja veig els meus amics: corren i corren, i la Fosca també.
—Va, nens —proposa el Daniel. A veure si trobeu un tresor!
Vaig darrere el Jordi i el Joan. Em costa seguir-los.
—Ja l’he trobat! —crida el Joan —Una moneda! És de xocolata!
—Aquí n’hi ha dues més —celebra el Jordi tot content.
Veig una paret de pedra i m’hi acosto a buscar el meu tresor. Aquestes pedres són fosques, sembla que les hagin cremat. És clar, són “les pedreres romanes”!
Sento un xiulet fluix darrere una pedra i l’aparto. Uns ullets dibuixats en una cara triangular em miren. Que bé! És un animalet! I vol parlar amb mi! Es posa a poc a poc ben dret, a la meva alçada i se m’acosta. Em dirà un secret a cau d’orella? Obre molt la boca, mou una llegua partida en dos i fa ssssss...
—Oh, no! Per què l’has espantat, Fosca?
En el forat del mur que ha quedat al descobert entreveig una olla de fang, més grossa que les de la meva cuineta. A dins hi ha moltes monedes; són lletges i estan brutes. No brillen com les dels meus amics. Torno a posar la pedra i tapo el forat. No és això el que busquem.
—Marc! Vine! Aquí sí que hi ha un tresor!
És veritat! Seguint les indicacions del pare he trobat una moneda de xocolata!
—Que maca que és!
Avui ja sé què és una aventura, una “pedrera romana” i un tresor.

Comentaris

  • Buscant el tresor [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-02-2021 | Valoració: 10

    Una aventura molt enginyosa i molt original, on els protagonistes són xiquets i juguen amb molta il.lusió, per trobar "el tresor".
    Les escenes estan ben descriptives i amb molta decisió.
    M'ha agradat molt com el desenvolupes tota l'acció.
    Realment molt original, Solsona Bot
    Saluts i cuida't.
    PERLA DE VELLUT

  • El valor de la inocència no te preu[Ofensiu]
    ELFONT | 17-01-2021

    El missatge es clar, res val el mateix per tothom, i per la inocència infantil, sense malícia, val el que et fa feliç.
    Ben escrit, molt ben narrat, farcit de protagonistes, amb històries paral·leles ...

  • Dolç i innocent[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 16-01-2021 | Valoració: 10

    n relat fet des de la innocència, la qual no ens adonem dels perills i tot és una aventura sense cap maldat Molt ben encertat la veu del relat sigui el nen.
    Felicitats,
    Neus Marín

    PD Gràcies pel teu comentari

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

  • Amb ulls d'infant[Ofensiu]
    Manelfoo | 14-01-2021 | Valoració: 10

    Trobo original el punt de vista d'un nen petit; gaudeix de l'aventura que li proposen els pares. És molt adequat el títol. Està molt ben escrit.

  • El tresor[Ofensiu]
    Vitfo | 14-01-2021 | Valoració: 10

    El tresor per a uns, és un malson per altres

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Solsona Bot

Solsona Bot

27 Relats

187 Comentaris

11496 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona fa 60 anys i estic arrelat també a l'Alt Penedès i a la Segarra.
Amb estudis d'economia i treball en el sector bancari, des de ben petit m'ha interessat i absorbit la lectura. Ara escric una mica, i aprenc.
Jordi Font Oller