EL NADÓ I LA JOGUINA

Un relat de: jomagi
Pobre nadó... varen fotre-l'hi davant aquella monstruosa joguina electrònica digital que a cada gest, xiscle de temor o sorpresa per part d'ell, aquella andròmina es movia com un petit Frankenstein... Tot l'hi era escarnit en moviments acompanyats de gesticulacions nervioses, lluminoses, sonores i fantasmals...

Jo, que nadó -tal com m'expliquen- només de veure un estrany amb boina i fumant un caliquenyo ja m'esparverava!..

Crec que aquests nadons nouvinguts d'avui dia, entre artefactes, pantalletes digitals amb xiulets i llums estroboscòpiques, acabaran d'adults fets uns éssers del metavers distòpic amb uns caps desbordants de paranoies existencials...

No voldria pas avui dia tornar a néixer i menys entremig d'aquests artefactes tant sofisticats!...

De pallús poc o molt n'he sigut de mena... Dit d'una altra manera; de petit em donaven un tub buit d'aspirines on jo hi posava el ditet a dins per fer-lo espetegar... Blop!... Amb això ja en tenia prou!...

Més endavant varen seguir altres entreteniments, com aquelles llaunes buides de sardines que lligades amb cordills feien un majestuós tren... Era tant màgic tot allò...

Tot hi així he pogut arribar a ser un modest i insignificant professor universitari...

No anem bé.

Comentaris

  • Menys aparells[Ofensiu]
    Marina i punt | 08-10-2022

    No cal gastar gaires quartos per oferir a un infant material que li permeti desenvolupar la seva imaginació i això és el que necessita. Això i el temps i la disponibilitat dels seus progenitors. D'ambdues coses en van força mancats avui dia.

    Salutacions

    Marina

  • Molt cert !!![Ofensiu]
    Gardenia | 08-10-2022 | Valoració: 10

    Ets bo, molt bo....Els nens d'ara quan els expliquem les nostres vivències ens veuen com bitxos rars, nosaltres en quatre coses ja fèiem i ells .ja els pots regalar els joguets que siguin que en dos dies els deixen de costat i au, un altre.... No anem bé
    Salut jomagi

  • I tant![Ofensiu]
    llpages | 08-10-2022 | Valoració: 10

    Tot just comencen a publicar-se estudis sobre els efectes nocius de les pantalletes en els nanos més petits de tres anys. I encara trobo que tres anys de vida és molt poca vida... Veurem adolescents traumats per tant de píxels esverats? Fa una mica de por, tot plegat. Ben vist, jomagi!

  • Avís[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-10-2022

    Tens el relat repetit 2 vegades

  • Totalment d'acord...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-10-2022

    amb el que expliques, amb tots aquests artefactes, l'ímaginació i la creativitat en orris.
    Hi han avenços que fan por.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Temps moderns[Ofensiu]
    Prou bé | 07-10-2022

    Quanta raó tens als ulls del que som grans!
    No sé si els joves ho compartirien!
    Amb total cordialitat