"El meu ofici" d'Espinàs

Un relat de: Shaudin Melgar-Foraster

Tot just he acabat de llegir "El meu ofici" de Josep M. Espinàs (La Campana, 2008). Ja m'esperava que m'agradaria. M'agrada com escriu l'Espinàs.
En aquest llibre, tal com indica el títol, Espinàs s'endinsa en el món de l'escriptor professional i, en un seguit de textos curts, ens ofereix les seves reflexions sobre aquest món -des de l'ús del diccionari fins als editors. Cap tema relacionat amb l'ofici d'escriure no s'escapa de la seva observació; fins i tot aquells temes que a primer cop d'ull podrien semblar un bon xic esbiaixats, com ara els que porten per títol "Sorolls" o "Un enamorament perillós". Espinàs examina cada assumpte amb una combinació de simplicitat i agudesa, i sense perdre mai el bon humor que li és característic.
Us el recomano. Ben segur que passareu una bona estona llegint-lo.

Comentaris

  • Després de festes[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 14-01-2011

    i amb molta més tranquilitat he tornat a llegir el que ens has regalat als components d'aquesta gran família que és RC.
    Per circumstàncies familiars m'és imposible anar a Badalona per aconseguir els teus llibres. Si els demano a la meva llibreria habitual , creus que els trobarien?
    No conec gaire l'obra d'Espinàs, tan sols he llegit "El meu nom és Olga" i em va encantar, però esmenaré la meva falta.
    Una abraçada amb tota la meva admiració, benvolguda Shaudin.

  • M'ha sobtat el títol[Ofensiu]
    Renée Vivien | 30-05-2010

    I veig que és una recomanació interessant sobre el procés que experimenta l'escriptor. L'Espinàs és lúcid i brillant. No sabia res d'aquest llibre.
    Gràcies per recomanar-lo.

  • "El meu ofici"[Ofensiu]
    Grocdefoc | 12-12-2009

    Hola, benvolguda Shaudin,
    Ja fa uns quants dies que tinc damunt la taula on escric, el llibre de JosepM. Espinàs.
    No trobava el moment de començar a llegir-lo, enfeinada en tantes altres coses i lectures diverses. En trobar la teva opinió sobre aquest llibre, aquest ha crescut davant meu i és com si ara em fes l'ullet i em digués: a què esperes per llegir-me?
    Me'l penso llegir sense perdre més temps. Gràcies.
    Grocdefoc

  • Xantalam | 16-10-2009

    Jo també l'he llegit, i en tinc un bon record, un llibre amè que sota una aparença senzilla amaga una saviesa que dóna l'experiència i el treball. Em va sobtar especialment quan diu que un escriptor hauria de tenir coneixements de música, doncs el ritme en els textos és molt important.

    Una forta abraçada, Shaudin.

  • Coincideixo[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 09-10-2009 | Valoració: 10

    Jo també l'he llegit, recomanat i regalat.
    És un compendi molt pràctic i engresca a escriure.

  • Ofici i/o afició[Ofensiu]
    Unaquimera | 08-10-2009

    Gràcies per la recomanació, Shaudin!
    Has fet un resum breu i clar de l'obra que referencies. En prenc nota i poso al costat el teu nom com a referència, la qual cosa per a mi té un sentit molt concret.

    T'envio una abraçada bona, de les més bones,
    Unaquimera

  • el vaig llegir, sí[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 06-10-2009

    i vaig trobar tot l'encant de l'escriptor que és l'Espinàs, i els seus consells sempre benvinguts i apreciats, un bon llibre de sobretaula, o d'estudi, com vulguis, però ben a tocar dels nostres escrits.

    Una abraçada Shaudin.

    Ferran

  • Un detall, Vicent[Ofensiu]

    Sóc una dona.
    Gràcies pels teus comentaris i una abraçada,
    Shaudin

Valoració mitja: 10