Ego Sum Lux Mundi

Un relat de: DomusSilvestre
-Tinc fred.
-Això no és possible. No pots sentir, creus que sota aquestes circumstàncies hauries de sentir fred, però no és possible. No estàs programat per a això, és tan sols una conjectura.
-On sóc?
-Camí de la missió que se t'ha encomanat.
-Qui ets?
-Qui t'ha creat.
-Mare?
-Déu.

Van avançar sense alterar el ritme. Va pensar en les últimes paraules. Entenia el significat de mare, estava gravada a la seva memòria la lògica de la paraula, però no trobava la lògica de la paraula déu. Sabia quina era la seva missió: havia de trobar una energia que emanés calor. La font d'energia havia de ser sacrificada per a l'ésser anomenat Déu. Un llum els va encegar.

-Hem arribat. - L'ésser déu va indicar l'esfera groga que els enlluernava.

La criatura va sentir l'escalf. Va saber què havia de fer. Va esperar l'ordre:

-Engoleix-lo!


“Els científics han trobat indicis que a prop de l'anomenat Forat de Hawkings, el forat negre més proper al nostre planeta podria haver existit una estrella de mides i composició semblants al nostre Sol. La descoberta l'ha realitzat un equip d'investigadors de la Universitat de Hiowa, encapçalada per un català, Ricard Gomis, que va haver de marxar durant la crisi dels anys 10 a ....”

Mossèn Ton va tancar la ràdio del cotxe. Va mirar enllà del parabrises i un raig de sol li ofuscà el raonament. Llavors va pregar per tots nosaltres.

Comentaris

  • Invitació[Ofensiu]


    Benvolgut autor/a,

    Com a finalista del IV Concurs ARC a la Ràdio 2013-2014
    l'Associació de Relataires en Català (ARC)
    es complau a convidar-te a l'acte de lliurament de premis
    i a la presentació del llibre
    "Colors"

    T'esperem el dissabte 11 d'octubre de 2014, a les 12 del matí,
    a la Biblioteca Sagrada Família (Carrer Provença, 480, Barcelona)



  • Contenta[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 03-01-2014

    Estic contenta pel teu relat triat!
    Felicitats!

  • Enhorabona ![Ofensiu]
    Toni Arencón Arias | 01-01-2014 | Valoració: 10


    Felicitats per la selecció!

    Molt bon any nou!

    T.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut/uda relataire:



    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i autores, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “Colrs” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.



    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria d’aquest mes, i per tal d’anar avançant feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.



    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça(concursos.arc@gmail.com), el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ PECATS CAPITALS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.



    Cordialment,



    Comissió Concursos





    TEXT AUTORITZACIÓ



    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZA a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual és autor/a, en el recull de microrelats “Colors” que s’editarà a finals de 2014 mitjançant una plataforma digital de publicació. Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.



    Data .......................................

  • La fi del món... [Ofensiu]
    Jon | 18-12-2013 | Valoració: 10

    El sol engolit per un forat negre. Sort de les pregaries de mossèn Ton. Un relat amb força i potser creïble durant el famós 2012 hehe! Perquè serà?! Quines coses...

    Bon relat Domussilvestre! Una abraçada i molt bones festes!

    Cesc

  • acurat[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 16-12-2013

    M'ha sobrat alguna cosa de l'inici del diàleg, però en general és un relat molt acurat i original i que obre una visió curiosa, com a mínim, de la mitologia. Diria que t'ha faltat espai per acabar d'explicar-nos als profans alguna cosa més, però el micro relat a ho té això, si és bo, tothom hi veu més històries al voltant i demana més llargada, i en aquest relat ho demana el lector.

    I deixes clar que els catalans som a tot arreu!!

    Felicitats i sort!

    Ferran

  • És curiós [Ofensiu]
    Olga Cervantes | 16-12-2013 | Valoració: 10

    Encara que parlis de sol i energia, de mare i déu, mha agafat fret com al teu personatge.
    Bon Nadal
    Pinya de rosa

  • Impressionant![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 15-12-2013 | Valoració: 10

    M'ha semblat impressionant la teva forma d'escriure aquest relat i la temàtica tan original que toques. La teva prosa és directa, clara i diàfana. Els diàlegs són transparents i breus, sense necessitat de res més. Que m'ha agradat molt, vaja! I aprofito l'avinentesa per a desitjar-te que passis un molt bon Nadal!

    Aleix

  • molt bé[Ofensiu]

    original i ben construït ! dius moltes coses en poc espai!

  • molt bé[Ofensiu]

    original i ben construït ! dius moltes coses en poc espai!

  • Fascinant![Ofensiu]
    quimmiracle | 12-12-2013 | Valoració: 10

    I enlluernador! Felicitats!

  • Surrealista[Ofensiu]
    Carles Ferran | 12-12-2013

    Surrealista relat que fa pensar i rellegir. Desconcertant la teoria dels ritus iniciàtics dels déus i la seva relació amb els forats negres. Tanmateix, sigui quin sigui el significat, un relat molt interessant, que capta i captiva, molt agradable de llegir, i que aporta una indefinició oberta a qualsevol interpretació.

  • Inquietant[Ofensiu]
    Guiomar | 10-12-2013 | Valoració: 8

    Com tots els teus relats Domussilvestre. Una imamginació meravellosa

  • L'estava esperant![Ofensiu]
    E. VILADOMS | 09-12-2013

    Feia dies que esperava el teu relat, Domus Silvestre. M'ha semblat que l'entenia i tot!
    Ara sé com va anar això dels forats negres ;)

  • Una molt bona atmosfera[Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 09-12-2013 | Valoració: 10

    que em deixes amb molt de misteri, cosa que crec molt positiva d'una història. Tanmateix, crec que hauria preferit que m'expliquessis tot el relat amb una sola forma, no barrejant diàleg, ràdio, narració... No ho sé, crec que m'hauria satisfet més si haguèssis utilitzat un únic recurs, sinó acaba sent una mica embolic per mi, no ho sé si pels altres també. Però per la resta molt bon relat!!
    Edgar

  • Pertorbadora realitat[Ofensiu]
    Atticus | 09-12-2013

    Molt bé, sí senyor. Fas pensar, crees una atmosfera de misteri i el final és dels que m'agraden.
    Estic esperant impacient per llegir el teu relat sobre el color verd...què podrà eixir de la teua ment?? Mmmmmmm...

Valoració mitja: 9.71

l´Autor

Foto de perfil de DomusSilvestre

DomusSilvestre

15 Relats

85 Comentaris

16478 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
Sóc aquí més per llegir que no pas per escriure. M'agrada somriure, cosa que els meus pares agraeixen, donat el cost de la ortodòncia que van haver de pagar.
Vaig néixer el 77, i el primer conte que vaig explicar no era res més que una mentida. D'ençà, els que em coneixen de prop, no em fan gaire cas.