14 anys i tres hores

Un relat de: DomusSilvestre
L’Elizabeth busca per e-bay una ganga que pugui lluir pel ball de fi de curs. En el cercador tecleja la seva talla i al costat el nom de dissenyadors europeus. Està segura que en Brian li demanarà per sortir i seran la parella més cool de la nit. L’Elizabeth té catorze anys i la il•lusió del seu primer petó, i per coses de l’edat quan es lleva ja no diu bon dia, ni bona tarda quan troba la mare que arriba de treballar.

La Li es passa el dia cosint al taller dels afores del poble. El poble ha crescut molt d’ençà que es van començar a instal•lar les fàbriques i la van fer plegar d'escola per anar atreballar. Ara té catorze anys i abans d’anar a dormir es passa tres hores plorant i ningú no sap perquè.

La Nor amaga la seva trena darrera la fosca tela del burca. Té catorze anys i no li ve la menstruació. La van casar massa aviat i la llum del seu nom va perdent la claror quan arriba de nit el marit i només li pot dir que sí.

L’Elionor ha recordat que tenia catorze anys i tres hores quan va posar-se a treballar, mentre la seva néta, que avui compleix la mateixa edat, li ensenya un vestit que s' ha comprat per internet per anar a ballar.

Comentaris

  • El despertar de la Vida[Ofensiu]
    Materile | 14-01-2015 | Valoració: 10

    Un relat que ens fa viure adolescències similars. M'ha agradat i sí, hi ha l'ànima de Martí i Pol. Felicitats!
    Materile

  • Sensacional[Ofensiu]
    Edgar | 13-01-2015 | Valoració: 10

    el relat m'ha deixat glaçat. En tots els sentits, pel fons i per la forma. No se si presentar el meu, potser no valgui la pena

  • Gran relat!![Ofensiu]

    Les vides paral·leles prenen sentit en acabar en mans de l'Elionor, del gran Martí i Pol, que he reconegut de seguida, `perquè a mi també m'enamora i m'arriba al cor.
    Gran Martí i Pol! Gran Cristina!! Enhorabona de tot cor!! Preciós!!

  • Punyent[Ofensiu]
    Guiomar | 13-01-2015

    Com tot el que escrius, arriba al cor i et deixa tocat! Felicitats i ànims

  • Quatre quarts[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 13-01-2015 | Valoració: 10

    El món dividit en quatre quarts d'adolescència, realitat i proximitat. Aquestes quatre noies podrien viure perfectament aquí, ser veïnes nostres.Les petites coses de la vida quotidiana les farà grans, malgrat les similituds d'arreu. Una abraçada.

    Aleix

  • És curiósa[Ofensiu]

    l'actitud que tenim d'inconformisme tenint persones que ho passen molt pitjor que nosaltres. Això, tanmateix, no vol dir que estiguem callats i creguem com a rucs és clar, em de saber trobar el terme mitjà. Un relat molt inspirador,
    edgar

  • Retalls de vida[Ofensiu]

    Els catorze no es viuen de la mateixa manera aquí que allà, abans i ara.
    Ens has transmès la manera planera que té d'explicar-nos retalls de vida el poeta rodenc.
    Enhorabona guapa!

  • l'elionor [Ofensiu]
    DomusSilvestre | 13-01-2015

    Me la va presentar Miquel Martí i Pol. I entre d'altres molts poemes la duré sempre al cor.
    http://m.youtube.com/watch?v=OD0RibIwTiE

  • molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 13-01-2015 | Valoració: 10

    Molt real m'agrada

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de DomusSilvestre

DomusSilvestre

15 Relats

85 Comentaris

16496 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
Sóc aquí més per llegir que no pas per escriure. M'agrada somriure, cosa que els meus pares agraeixen, donat el cost de la ortodòncia que van haver de pagar.
Vaig néixer el 77, i el primer conte que vaig explicar no era res més que una mentida. D'ençà, els que em coneixen de prop, no em fan gaire cas.