Delicatessen

Un relat de: DomusSilvestre
Delicatessen.


El filet mignon era just al punt. Suaument marcat per fora i delicadament sucós a l' interior. Quan Manel Esteva, xef més mediàtic que no pas reputat va clavar-hi la forquilla va saber al moment que el número cinc del càsting passaria directament al concurs de cuina pel qual havia estat contractat com a jurat. Amb el ganivet va trencar l'ordre estètic del plat i en va desgavellar la simetria terriblement volguda del filet. Un esclat sagnant li fa ferir els ulls. A la boca, un gust lleugerament oxidat li va fer perdre l'oremus. Va alçar els ulls esbatanats i va fixar la mirada sobre el cinquè participant. No en sabia la procedència de la carn, però aquell gust ja l'havia trobat anys enrere, poc abans de ser compensat com a Iniciat. Pocs eren els sabedors d'aquella honorable recepta. Com podia ser?
- Manel, estàs bé? - va demanar-li un xitxarel·lo de la productora.
- El cinquè, el cinquè.... - va balbejar – qui és?
- Ui... aquest té tela, avui ha enterrat la mare, i mira'l tant panxo que ens ha dut el tàper amb el tall plat que ha cuinat.

Comentaris

  • Esgarrifós[Ofensiu]
    Jon | 09-12-2013

    Esgarrifós
    Un relat ben redactat i molt ben aconseguit. Benvingut a RC i fins la pròxima.
    Salutacions
    cesc

  • gràcies [Ofensiu]
    DomusSilvestre | 19-11-2013

    Moltes gràcies a tots per la bona rebuda!

    Per aquí encara em queda molts relats per llegir, em sembla que apartaré l'Alice Munro per uns quants de vosaltres.

    Salut i bon profit!

  • error en la transcripició.[Ofensiu]
    DomusSilvestre | 19-11-2013

    ooooopsss!! hahaha! No és cap quiche Lorraine, és que en algun moment del Ctr C + Ctrl V s'ha esborrat l'article DEL. Vaja, he de ser més curosa la propera vegada que publiqui un relat. Tot i que bé, la quiche Lorraine duu cansalada, no?
    Gràcies Home Fosc per fer-me adonar de l'error.

  • Bona delicatessen![Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 19-11-2013

    Al final dius: "al tall plat" no sé si estic confós, però l'he buscat i sols he trobat una imatge que m'ensenya una "quix Lorraine", fas referència a aquest plat?

    Macabre i terrorífica, no tinc més paraules.

    Felicitats i sort!

  • Benvinguda![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-11-2013

    Perdó, benvinguda, amb A d'aleix, apa!

  • bon profit![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-11-2013 | Valoració: 10

    Caram, caram, quin bon minyó aquest! El filet vull dir o el fillet de sa mare! Sigui com sigui i qui sigui, el relat està molt ben aconseguit. M'ha agradat molt el llenguatge que utilitzes, molt ric. Per si de cas, aquesta nit soparé peix. Una forta abraçada i benvinguda o benvingut!

    Aleix

  • No sé perquè...[Ofensiu]
    Edgar Cotes i Argelich | 19-11-2013 | Valoració: 10

    al veure el títol del relat i intuint que era un relat de terror, que endevinat el final. Completament esgarrifós i sàdic. Un estil molt ben descrit, genial. Felicitats pel relat! I bona sort en la convocatòria. ^_^
    Una abraçada,
    Edgar :)

  • Très saignant[Ofensiu]
    Toni Arencón Arias | 19-11-2013 | Valoració: 10


    Poc fet, per favor. És un gust personal. Volta i volta. A l'anglesa. Extremely rare steak. És sang això que rellisca per la vora del plat? Sí, òxid de sang. Metahemoglobina en estat de màxima puresa. Deliciós. Très saignant. Les meves felicitacions al xef. I les meves felicitacions a l'autora, que ha elaborat amb bona cura i els més encertats ingredients la recepta literària d'aquest microrelat.

    In taberna quando sumus / non curamos quid sit humus

    Auguris plaerosos, Domussilvestre!

  • Delicatessen[Ofensiu]
    Atticus | 19-11-2013

    No hi ha res, com dur bon recapte de casa i com el menjar de la mare. M'ha agradat força sobre tot la manera de provar la carn i el final...

  • A mi que m'agrada la carn ben passada[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 18-11-2013

    Domus Silvestre, quin relat més fastigós i terrorífic.
    M'ha acabat a decidir a fer-me vegetariana.
    M'agrada molt que em facis companyia en aquesta mena de mini-lliga literària.

  • Atlantis | 18-11-2013

    però excelent per un relat de por...

    espero que estiguis seleccionat com a mínim.

  • Una gurmanderia[Ofensiu]
    allan lee | 18-11-2013

    de relat. Serà un dels preferits, intueixo. Gràcies pel teu comentari, ets molt amable. Mmm. Tu ets de per aquí, m'equivoco? El teu estil em resulta molt familiar. En tot cas un estil de categoria. Salutacions cordials

    a

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de DomusSilvestre

DomusSilvestre

15 Relats

85 Comentaris

16373 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
Sóc aquí més per llegir que no pas per escriure. M'agrada somriure, cosa que els meus pares agraeixen, donat el cost de la ortodòncia que van haver de pagar.
Vaig néixer el 77, i el primer conte que vaig explicar no era res més que una mentida. D'ençà, els que em coneixen de prop, no em fan gaire cas.