La última postal

Un relat de: DomusSilvestre
El setze d'abril del 2382, en plena travessa pel desert dels Alps, Kumbawe Zinda i la seva guia Mary Zweig van trobar a la cota 2.152 de l'ascensió al mont Cerví per la via Jornet, una saca de l'EU Mail. Davant la seva estupefacció, Zweig va veure com Kumbawe no dubtava un moment i l'obria, deixant al descobert més d'un centenar de sobres timbrats l'any 2018. De seguida es va dona avís als guardians del parc que van traslladar el feix de sobres a una reconeguda universitat. Un cop verificat que la troballa era autèntica, un equip d'experts de la època van procedir a l'estudi del que semblava l'última emissió per correu ordinari del segle XXI.
De l'inventari es va deduir que la factura del llum era quelcom indesxifrable, que hi havia hagut unes eleccions en un país ja desaparegut i que uns quants vots no van arribar a les corresponents urnes i que la família Grau mai havia rebut l'última postal enviada des de Malta.
Tot el material es va digitalitzar i es va enviar a tots els arxius històrics dels llocs de destí.
Els originals es guarden a la biblioteca d'Alexandria.

El 5 de març del 2385 Maria Grau va saber que una tal Cristina,genèticament emparentada directament amb ella, li deia als seus pares que feia un temps massa calurós per ser el mes de gener, i que Malta bé valia escriure'ls quatre ratlles.

Comentaris

  • Fantàstic![Ofensiu]
    allan lee | 12-05-2016

    per tema i escriptura.
    Segur que París, vull dir Malta, bé valia una postal.

    Felicitats per escriure tant bé

    a

  • Serà veritat?[Ofensiu]

    Endevinaràs que a l'any 2018 no hi haurà cap més carta, que hauran desaparegut per sempre més? bon relat!

    Edgar

  • Punt de vista interesant[Ofensiu]
    Endevina'm | 19-03-2016

    i ben probable.

    Un futur que ben podria ser real. Llàstima que per un dies no hagueren trobat les cartes el dia 23 i tot hauria estat més literari! És broma!

    Bona feina domus!

    Ferran

  • Aleix de Ferrater | 08-03-2016 | Valoració: 10

    No sé per què, però hi ha algunes coses de la ciència-ficció que em fan por. I això que m'agrada escriure també en aquest gènere, però pensar en el que descrius, fa una mica de por. Però vaja, neures a part, t'haig de felicitar per aquest relat tan concret. Una abraçada.

    Aleix

  • Només tu[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 02-03-2016

    Ben amanit amb un pols d'ironia i un xic d'arqueologia futurista. Només tu el podies escriure, Domus Silvestre!

  • M'ha semblat extraordinari...[Ofensiu]
    deòmises | 02-03-2016

    ...aquest relat distòpic (o futurista o realista perquè aquest hivern va essent força calorós), amb el toc just d'ironia i de provocar una reflexió a qui el llegeix. I això sempre s'agraeix, el punt de fer treballar el magí lector.

    També, ja sense esmentar el text, et diré que la imatge (Andrew Wyeth) corre per casa en el llibre Matate, amor, de l'argentina Ariana Harwicz i és una bona excusa per tornar a venir al teu espai, que tan gratament m'ha sorprès.


    d.

  • PREMONITORI?[Ofensiu]

    M'ha agradat molt, Cristina! Original, bes escrit i...premonitori? Enhorabona, maca!

  • Retorn al futur?[Ofensiu]
    Edgar | 01-03-2016

    Què maco Cristina!. Premonitori? És probable que sigui real com la mateixa vida.

  • molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 01-03-2016 | Valoració: 10

    Podria ser que fos aixi en un futur. Podria ser...

l´Autor

Foto de perfil de DomusSilvestre

DomusSilvestre

15 Relats

85 Comentaris

16381 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
Sóc aquí més per llegir que no pas per escriure. M'agrada somriure, cosa que els meus pares agraeixen, donat el cost de la ortodòncia que van haver de pagar.
Vaig néixer el 77, i el primer conte que vaig explicar no era res més que una mentida. D'ençà, els que em coneixen de prop, no em fan gaire cas.