Diuen...

Un relat de: Nonna_Carme

Diuen que l'amor és trist,
que és egoista, absorbent,
voladís com una fulla
que es gronxa i s'adorm al vent.
Diuen que l'amor és aspre,
que és covard, que és inconscient,
que fereix com una punxa
que se'ns clava dins la pell.
Diuen que l'amor és fals,
que és traïdor, que no existeix,
que és feble com un infant
que,per tot i res,pateix.
Però l'amor, també diuen,
que és tendre,suau,fidel,
que és valent,sincer,amable,
que és donar i no esperar res.
Diuen que és pluja, tempesta,
clar rierol, llac, torrent,
que és ombra, llum,pau,temença,
arrel fonda, roure ferm.
Diuen que és viure i no viure,
que és il·lusió, lluita,fe,
que és follia, riure
sense saber el perquè.
Que és mà que recull el plor
quan en el cor creix l' hivern.
Són dos batecs, dos esguards
que es parlen sense dir res.
Només puc dir que jo el sento,
que és blanc,blau, negre i rogent,
que jo el visc,que no el vull perdre
i no em cal saber què és.

Comentaris

  • Emoció[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 21-07-2012 | Valoració: 10

    Quina preciositat de poema! M'ha emocionat, pel tema però també per la cadència i la llum de l'escriptura, quasi musical. Una vegada més, moltes gràcies Nonna Carme!

  • Ets amor[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-07-2012 | Valoració: 10

    Una magnífica manera de començar el dia, llegint un magnífic poema sobre l'amor, veient-te protagonista d'ell, dins d'ell. ah, i moltes gràcies per la felicitació del meu sant. I tant que ho celebro! Tot el que sigui positiu i motiu per enlairar una copeta de cava, benvingut sigui! Moltes felicitats també per a tu, encara que sigui amb uns dies de retard, pel sant del dia 16. És un nom que sempre recordo perfectament. Tota la vida que vaig darrere les Carmes... Una forta abraçada!

    Aleix

  • ets una dona valenta...[Ofensiu]
    teresa serramia | 24-03-2011

    amb molta força. Amb molt d'amor...No m'havia fixat que tens 9 néts i dues besnétes...Empato amb tu amb els 5 fills...i prou. Ara, pel juny, esperem el 5è nét, en Martí...Em considero extraordina`riament afortunada....i per haver-te conegut, també. Una gran immensa abraçada: de iaia a iaia.....

  • Jo no crec...[Ofensiu]
    onatge | 06-12-2008 | Valoració: 10

    que l'amor sigui per ell mateix res de tot el què diuen... Més aviat som les persones que el neguem,
    el prostituïm, l'abaratem, l'enganyem, l'escanyem, el disfressem... L'amor només s'ha de deixar fluir i viure amb ell i compartir-lo. Però...

    Salutacions.
    onatge

  • Ups, aquest surt repetit![Ofensiu]

    Però és igual, rellegir-lo paga la pena!

    Salut!

  • Felicitats Lluís.[Ofensiu]
    JOANPG | 20-07-2008 | Valoració: 10

    Crec que el teu espós pot sentir-se ben feliç pel concepte que tens de l'amor i que, lógicament, el poses en pràctica a la vida.
    Sempre ho he vist però així, escrit, prem una nova dimensió: més profunda, més espiritual, més real alhora, i, sobretot, més generosa al fer-ne particips als altres.

    Gràcies pels teus comentaris, malgrat que segons quin tema t'ofengui, però el repte era aquell i hi vaig voler participar.

    Carme i Lluís, rebeu una forta encaixada de JOANPG.

  • Es veu que per error l'han publicat dues vegades, o sigui que ara em trobo que és igual que el que ja he llegit i t'he comentat fa u ratet; però ha valgut la pena tornar-lo a llegir. Aquestes coses dels diferents amors o estimes que reculls en el vers son molt plaents de llegir, sobre tot quan estan tan be escrites.
    Una abraçada

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Aquells qui diuen[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 08-07-2008 | Valoració: 10

    que l´amor és tot allò que dius en els teus versos tenen molta raó.
    Crec- si no vaig errada- que només hi falta una paraula o, millor, un sentiment, que ja t´has encarregat tu mateixa de transmetre´l: la passió.
    Encantada de trobar-te. Et felicito per aquest poema que m´ha arribat ben endins i gràcies pel teu comentari.
    Una abraçada.
    Mercè.

  • F.a.n.t.à.s.t.i.c.[Ofensiu]
    Llum del Nord | 17-05-2008 | Valoració: 10

    Molt bo..
    M'ha agradat perquè mescles alhora els diversos significats de la paraula "amor" que poden tenir les persones fent que cap coincideixi amb l'anterior i no acabant de definir la paraula en sí...

    *Sóc nova en això...però crec qeu distingeixo bé una molt bona obra...
    Ja n'he llegit unes quantes de teves i m'han agradat molt, de veritat!

  • gypsy | 17-05-2008 | Valoració: 10

    no et cal saber què és, doncs ben segur tu ets l'amor, com part de la natura que viu i batega. Sembla un miracle transcendent, aliè a la pròpia grandesa.
    M'agraden els teus versos d'emocions a frec de pell, d'atentes mirades i de sentiments compartits. És un luxe poder llegir-te.

    Gràcies pel teu comentari, no sóc cap escriptora, tant sols una enamorada dels mots.

    Un petó, Carme.

    gypsy

  • Paraules i sentiments[Ofensiu]
    Unaquimera | 06-05-2008 | Valoració: 10

    Arribo per primer cop fins el teu espai i t'he de donar l'enhorabona!
    Has començat amb força i amb sentiment, demostrant recursos per expressar les teves idees i empenta en el moment de fer-ho.
    Et seguiré llegint, doncs, per conèixer millor la teva obra.
    Les teves visites i les teves paraules també seran ben rebudes, passa-t'hi sempre que vulguis pel meu racó.

    Ara mateix t'envio una abraçada per celebrar que t'he descobert com autora,
    Unaquimera

Valoració mitja: 10

l´Autor

Nonna_Carme

70 Relats

1566 Comentaris

157681 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
El meu nom : Carme Olivé. Nonna m'ho diuen els meus 5 fills, 9 nets i dues besnétes. Visc a Sant Boi del Llobregat d'ençà que em vaig casar només fa 52 anys. Com podeu veure en tinc molts però, no us enganyeu, no soc vella i mentre m'agradi tant aprendre coses noves, penso que no me'n sentiré. De fet , estic superant dos reptes: escriure en català i entendre'm amb l'ordinador. M'agrada plasmar en un paper, els meus sentiments i les meves vivències. Aficions? Llegir , la música moderna o clàssica, depèn del moment. Una de les meves cançons preferides és Imagine, de Jhon Lennon , tal vegada perquè parla de pau (soc pacifista al 100%). He fet teatre molts anys com afeccionada i doblatge.

M'afegeixo a la llista de relataires que demanen no ser valorats però rebré, encantada ,els vostres comentaris i les vostres correccions. Gràcies per tot el que estic aprenent de vosaltres.