Desvari

Un relat de: Mercè Bellfort

DESVARI

Fa molt de temps que tinc al cap la idea d'escriure un relat on els personatges siguin malèvols. No me'n surto ni per casualitat: tots acaben fent un tomb al final i resulten bons com el pa. Què ho fa això? ¿No tinc prou ganyes per ficar-me a la pell d'una assassina o a la d'un policia corromput o a la d'un bisbe pederasta? Sembla ser que no, tot i que podria emular els escriptors famosos de relats terrorífics o també podria prendre distància dels meus personatges i fer-los actuar fredament com a titelles a les meves ordres. Però no, ni tan sols sé manipular-los. Són més aviat ells qui em governen dient-me:
"Ni se t'ocurreixi fer-nos fer cap disbarat, entesos? I jo me'ls dec escoltar com una babaua.
Avui, però, m'ha passat quelcom estrany. M'he atrevit amb un adolescent que traginava una cara de malparit que feia basarda. El molt imbècil estava pegant al mig del carrer una jove que no s'hi tornava. Llavors ha sigut quan se m'ha encès la sang i li he etzibat un bon tall al coll- casualment venia d'esmolar uns ganivets- i ha començat a dessagnar-se fins al punt de quedar blanc com la neu. La policia ha aparegut al cap de pocs minuts i veient que encara tenia el ganivet ben vermell a la mà m'ha preguntat:
-Però senyora… què ha fet?
I jo he contestat amb tot l'orgull del món:
- Acabo de dur a la realitat el que no m'atrevia a fer a la ficció. I li asseguro que no ha estat tan difícil com pensava. Com tot a la vida és qüestió de posar-hi voluntat. Oi que m'entén?
Mentre em duen de camí cap a la comissaria he vist fugaçment l'aparador d'una llibreria on s'exposa la meva darrera novel·la: "El pastisser feliç" Dins meu intueixo que d'ara en endavant gaudiré de moltes hores per relatar una història que posarà els pèls de punta a qualsevol. Per fi aconseguiré el meu objectiu!

Comentaris

  • Dec ser...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 31-12-2009 | Valoració: 10

    Dec ser molt més mal lector del que em pensava.
    Jo l'he trobat més aviat humorístic, amb una mica de mala bava però... humorístic!
    De totes maneres si el vols classificar en la categoria de ‘terror', no seré jo qui et porti la contrària.
    Què hi farem!
    - Joan -

  • Fantàstic ! [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 29-12-2009 | Valoració: 10

    Tot i que jo l'hauria classificat dins de dos categories: com assaig ja que el plantejament inicial dona aquesta idea, tot i que per la brevetat del relat i amb una hàbil rapidesa la "relatadora" passa a ser "l'assassina" protagonista que imparteix directament la justícia, esdevenint així una bona historia de terror.
    Ja has demostrat que tot i amb la dificultat que comporta la brevetat d'un text per expressar i plantejar tota la historia correctament, ho has aconseguit perfectament.

    J. Lluís

  • Maravellós conte[Ofensiu]
    Romy Ros | 16-12-2009 | Valoració: 10

    que m'ha agradat molt. Protagonista i narradora han quedat imbrincades en una simbiosi que dona realisme al relat. M'ha encantat la forma com has arribat a l'acció en el nus del relat :és davant les situacions límit que som capaços d'actuar de forma impulsiva i amb un coratge que no sabem d'on prové. I això és el que ha fet la teva protagonista-narradora a la que ara li sortiran tota mena de novel.les de personatges psicòpates...
    Aprofito també l'avinentesa que em brinda aquest comentari per desitjar-te molt bones festes i un any 2010 ple de somnis realitzables i de relats tan bons com els que ens tens acostumats!
    Una abraçada!

  • Molt bo![Ofensiu]
    Unaquimera | 16-12-2009 | Valoració: 10

    Molt bo, Mercè, molt bo aquest desvari!

    No poso en dubte que la teva opció de classificar-ho en la categoria "terror" és correcta, però a mi m'ha resultat mooolt divertit, a més a més.

    M'ha semblat molt ben equilibrada la dualitat entre l'autora i la narradora, i trobo molt ben donat el pas de la part inicial, reflexiva sobre el fet creatiu literari, gaire bé d'assaig personal, cap al relat d'acció.

    I el giny final, sobre el problema de trobar temps per a escriure i trobar-li remei d'aquesta forma tan extremada, és fantàstic... a l'estil kafkià, es sobreentén!

    Tot això, dins una brevetat deliciosa: tens dominades les distàncies curtes, no em queda cap dubte, noia!

    T'envio una abraçada de les que s'arrapen de debò,
    Unaquimera

  • Fabulós![Ofensiu]
    annah | 30-11-2009 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt el reu relat.

    Possiblement costa molt més pensar com el dolent de la pel·lícula, si no ets dolent.

    Però arra, despés de ser una assessina...
    que es preparin els psicòpates! jeje

    Una abraçada!

    Anna

  • Perdó![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 28-11-2009

    Volia escriure aconseguir

  • Has aconsseguit,[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 28-11-2009

    amb aquest relat,(penso que un tema nou per a tu) superar el repte que t'havies proposat i crec que aquest és el mèrit d'un bon escriptor. Relats tendres,profunds i fins i tot esgarrifosos com aquest Saps com et valoraria si no hagués tingut la mala idea de deixar de valorar, oi? M'encantava possar deus, a qui, amb el cor a la mà, estava convençuda que el mereixia i tu t'ho mereixes amb escreix.
    Una abraçadota així de gran! (Els veins de casa .pregunten què són aquests braços que, de sobte, els han entrat per la finestra.)
    Nonna

  • Mol bo Mercè![Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 22-11-2009 | Valoració: 10

    Com el tens a la categoria de Assaig, m'he empassat la història, fins que has tallat el coll al gamberro pegador, i ja he separat narradora d'autora. Sempre m'han agradat aquells relats que són tan realistes que m'acabo empassant que aquella història és certa (El començament de " La solitud dels nombres primers" és un exemple).

    Felicitats, i ja saps, molta merda! Com diuen els teiatrerus. Pel VM.

    Ferran

    PS
    Jo encara no m'he matat (com diu el Calderer)mai en la ficció, però algun dels meus protas eren fantasmes o cadavers recients, com el del Poe, que deu estar a punt de sortir.

  • És molt interessant....[Ofensiu]
    Calderer | 22-11-2009



    ...aquesta invasió de la ficció en la realitat (aparent). I utilitzar el narrador-autor com a personatge (jo tinc un conte dels que sortirà publicat properament on em "mato" a mi mateix) també m'ha agadat molt.

    Lluis

  • Ficció o ganes en ficció[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 21-11-2009 | Valoració: 7

    Aquest Relat no m'agradat gens. Ben escrit però per què hem de comunicar aquests sentiments ?
    M'he sentit molt malament. En confiança t'ho dic.

  • Bon canvi de registre![Ofensiu]
    copernic | 21-11-2009


    Efectivament, no sabem de què som capaços fins que no ens posem a prova. Un resultat molt reeixit per aquesta mixtura entre realitat i ficció que s'encadenen, s'entortolliguen i acaben confonent-se. T'animo a que segueixis provant: el talent no té una sola cara. Aquest relat et demostra a tu mateixa que te'n pots sortir en qualsevol mena de registre.
    A reveure. T'ho dic sense desvariejar.

  • Ais veina...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 19-11-2009 | Valoració: 10

    això de les voluntats dels nostres personatges, que n´'és de cert! A mi també em passa com a tu, que normalment decideixen ells qui volen ser i cap on orientar les pases. Jo només em dedico a posar una mica d'ordre i prou. M'has fet somriure amb aquest escriptor que du a terme les fantasies que els seus personatges es neguen a seguir. Com sempre que et llegeixo, hi trobo originalitat pels quatre cantons.
    Per cert, voldria aprofitar per fer-te arribar la meva felicitació. Em vaig assabentar que erets finalista al Victor Mora (m'ho va dir la nostra amiga comú), i em va fer molta il.lusió que tu i d'altres relataires fossiu els escollits per arribar a la final.
    Una abraçada

Valoració mitja: 9.67