Des del castanyer

Un relat de: NiNeL

Avui t'he vist al parc.

Arribaves amb la teva filla al cotxet, i jo vos he mirat des de davall el castanyer, aquell tan formós que hi ha devora la font.

Has deixat el cotxet a un costat del camí de terra batuda i has agafat la nina i una flassada prima de quadres vius. Així com has pogut has estès la tela i t'hi has ajagut, amb ella al costat. A prop de jo, un acordió i una guitarra conversaven animosament damunt la gespa acabada de tallar (ho he sabut per l'olor que desprenia). Més enllà, unes mans joves feien sonar una xeremia, i de tant en tant se mesclaven tots els sons. Era com sentir alhora dues converses que no tenen res a veure però que tanmateix te diuen quelcom.

Feia sol. Davall el cel blau tres avions dibuixaven sengles retxes, que s'ajuntaven gairebé en un mateix punt, mentre un quart avió les tallava totes al seu pas.

A la gespa, inconscient del que passava a les altures, la teva filla ha fet uns ulls com taronges quan ha sentit passar ben a prop d'ella un ca que encalçava una pilota de goma. Recolzant-te, l'has mirat riure, i els teus dits tendres han acaronat la seva panxa. Ella t'ha tornat la mirada, encara somrient, i ha estirat els braços cap a tu. L'has posat dreta (ja fa unes setmanes que s'hi aguanta tota sola) i s'ha posat a caminar.

T'has emocionat una vegada més en veure com ha crescut tant en tan poc temps.

En ser uns metres enllà s'ha girat i t'ha mirat, insegura de no anar massa enfora, però sempre amb el somriure als ulls. El ca que l'ha fet enriolar-se instants abans ha lladrat fort a un moix que passava a prop. Ella s'ha espantat, i de l'esglai ha caigut de cul a terra. Tu t'has aixecat tot d'una per anar-la a ajudar, i a un quart de camí has girat un instant el cap, recordant que deixaves les teves pertinences desateses.

Ves tranquil·la, estimada, ja les guard jo.

Comentaris

  • Ara que ets pare[Ofensiu]
    angie | 03-11-2008

    llegeixo aquest relat (que no havia tingut el plaer de llegir abans) i m'emociona. Et volia felicitar per l'aniversari, encara qu sigui ja tard, però ho faig també per la sensibiltat i la serenor que traspuen aquestes línies. Molts cops, des de la soledat s'és més observador que mai, i encara que no ho sé, sembla escrit des d'aquest recolliment.
    Una abraçada ben gran i que en facis molts més en companyia dels teus i d'aquells que hem tingut el plaer de conèixer un gran home (no va amb segones, jejeje)

    angie

  • Clar de lluna | 27-04-2008

    ...quines descripcions més boniques, amb aquest parlar dolç de les illes. Sembla que porti melodia incorporada. Relat molt tendre, m'ha agradat molt!

    Un plaer haver-te conegut!

    Una abraçada!

  • Una càlida...[Ofensiu]
    kukisu | 03-11-2007 | Valoració: 10

    descripció que emociona per la qualitat dels detalls i la seva tendresa. Sempre la mirada de l'altre ens ajuda a gaudir dels instants més joiosos, en una complicitat de vegades ignorada.

  • Una mirada tendra,[Ofensiu]
    RATUIX | 03-10-2007 | Valoració: 9

    una escena bella, i molt ben descrita però un punt inquietant per qui estima i està sol.

  • Has pintat un quadre...[Ofensiu]
    MarBlava | 03-10-2007 | Valoració: 10

    preciós amb la teva prosa plena de imatges, colors i son...
    Has sabut plasmar sentiments i sensacions; he vist el parc ple de llum i la petita historia d'amor amb tant detall com si hagués estat asseguda al teu costat al castanyer.
    Et felicito per la tendresa que has posat al teu relat.
    Una abraçada!

  • Espero que la [Ofensiu]
    Perestroika | 02-10-2007

    dolçor que només tu saps transmetre en paraules, reflecteixi aviat allò que ha estat un gran viatge. La foto..ja saps que en en penso.

    Gràcies de tot cor per aquella "estona" de cel.

    Dolces besades

  • tan sols un excel·lent observador silenciós...[Ofensiu]
    atram | 02-10-2007

    és capaç de teixir així aquests gests, aquests sons, aquest detalls amb tanta cura. Un relat molt tendre, molt dolç. Un cant a l'amor maternal. Gràcies...
    m.

  • Saps?[Ofensiu]
    Josoc | 02-10-2007

    El dia 1 d'octubre és el meu aniversari. I llegit el teu relat que m'ha agradat tant, ha estat com un regal. Voldria llegir més coses teves.

  • Tot sona[Ofensiu]
    Nubada | 01-10-2007

    Quin relat més bonic. Curt, senzill, ple de descripcions d'objectes, de sons, de coses que van passant... T'acabo de comentar el relat "sense audio" i he trobat curiós com en tots dos hi intervenen el soroll, la música i una guitarra. Aquesta vegada, però tot sona.

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de NiNeL

NiNeL

72 Relats

190 Comentaris

96364 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Si voleu contactar amb jo, escriviu-me a
tocatdelala (arrova) gmail.com

Vos recoman els relats de salroig.