cors

Un relat de: quetzcoatl

Cors cansats que caminen per voreres grises.
Cors que es deixen endur per la brutícia i els desaigües.

Cors perduts.

Cors que couen ira endins i que es podreixen a l'albada.
Cors odiats que busquen orfes cors que els salvin de la malícia que encarnen.

Cors corruptes.

Cors que amb el fang maleeixen el cor ja infèrtil de la terra.
Cors avars que odien cors porucs que s'aixopluguen de tempestes.

Cors contaminats.

Cors tristos que ploren per cors freds que no han sabut obrir finestres.
Cors que es desintegren amb llàgrimes reprimides de cors que estimen amb cautela.

Cors descoratjats.


Cors...
Cors sense cor...
Cors que no han entès que són els cors la raó de vida.

Comentaris

  • Cors callats[Ofensiu]
    blaumar | 18-09-2005

    Cors que no volen ni retenen res,
    Cors que ja abracen tot el mon dins seu

  • Has tocat el nucli...[Ofensiu]
    Jofre | 14-09-2005 | Valoració: 10

    ... l'essència, l'àmbit que acull totes les passions i els sentiments que tu descrius perfectament.

    Molt sincer. Molt veraç. Molt clar.

    Un ritme i una cadència que sens dubte només pot néixer d'un bon cor.

    Una abraçada Quetzcoatl!

  • instants | 14-09-2005

    Visca el cor que sap estimar, el cor que sap escoltar, que sap parlar, que sap equivocar-se i aprendre, visa el cor que sap plorar, visca el cor tendre que sap abraçar i visca el teu cor! que sap esriure el que sent!!

    Salut!!!

    P

  • Cors descoratjats[Ofensiu]
    jacobè | 14-09-2005 | Valoració: 10

    Quetzcoatl, t'hi fixes? Les teves poesies inspiren poesia! Els comentaris que et fan estan plens d'inspiració! La que tu els has transmés amb la teva creació. És el somni de tot escriptor. Arribar més enllà del cor.

    "Cors tristos que ploren per cors freds que no han sabut obrir finestres.
    Cors que es desintegren amb llàgrimes reprimides de cors que estimen amb cautela.
    ...
    Cors que no han entès que són els cors la raó de vida."

    M'és impossible expressar-ho millor, gràcies.

  • De tot cor...[Ofensiu]
    Eugeni Mur | 14-09-2005 | Valoració: 10

    m'he enmirallat... Cors denunciats que potser transformarem!

  • Hi ha[Ofensiu]
    Lavínia | 14-09-2005 | Valoració: 10

    tants cors com maneres de veure i viure l avida: cors àvids, tristos, avars, alegres... i agraïts per tot allò que veuen i viuen i perquè, en un moment determinat, la sensibilitat de cadascú filtra les vivències segons la petja que li deixen.

    Molts petons, quetzcoalt.

    Lavínia

  • Escolta...[Ofensiu]
    qwark | 13-09-2005

    - Sento els batecs del teu cor - va dir ella mentre acariciava suaument el seu ventre.
    - Ah, estàs escoltant el meu cor?
    - Sí. És una cosa que hauries de fer sovint - replicà ella, entenent el doble sentit.
    - Creus que té coses interessants a dir?
    - Evidentment. Fixa-t'hi - ella callà i va fer veure que es concentrava en el soroll que emergia del seu pit - "Aquesta noia és meravellosa. L'estimo".
    - Sembla que està fet tot un seductor.
    - Molt em temo que sí - admeté ella, amb recança.

    - cors telepàtics ;) -
    ----

    És difícil saber escoltar el cor, saber deixar d'escoltar-lo, és esgotador intentar seguir el ritme que ens marca (em ve al cap la imatge l'home que coordinava els esclaus remers de les galeres romanes). Diuen però, que hi ha gent capaç d'aprendre a controlar els ritmes i els temps, del cor i de la vida.

  • reflexió...[Ofensiu]
    Mon Pons | 13-09-2005 | Valoració: 10

    EL COR I LES FANTASIES DEL TEMPS
    Temps enrere les blondes dels escots afloraven il·lusions visuals i l'horitzó era rogenc
    sobre ironies i absències imperfectes
    i ELS CORS s'estremien per tota la vall.

    Temps enrere,
    l'angoixa assetjava
    i la inquietud passava arran.

    Siguen mudable...

    Ara les flors es desfan i tots els perfums s'evaporen amb exòtic gest,
    amb rialles blanques.

    El cor: només és una fantasia del temps.
    Alegra't, perquè aquest instant no apaga la guspira de l'abismal temps. Decau, però, gotejant l'acurat fet sobre el dolç misteri d'aroma de tarongina.

    Alegra't.
    Aquest instant sols li resta traspassar una eternitat per arribar al capvespre.

  • corasón loco[Ofensiu]
    Gica Casamare | 12-09-2005 | Valoració: 10

    Aquests cors que ressonen en el meu... i en d'altres.
    I els cors cansats que mai es rendeixen i els cors que es rendeixen per no cansar-se.
    Ja saps que m'ha encantat. segur.

  • cors...[Ofensiu]
    ROSASP | 12-09-2005

    que es contradiuen, cors que no gosen ser, cors que voldrien ser allò que no són.
    Les lectures del cor són tan difícils com diferents, van unides a la pròpia mirada.
    En el fons de cada cor hi viu un univers de paraules i silencis que lluiten per trobar el camí de l'equilibri.
    El judicis ràpids i les comparacions escanyen les veus abans d'ésser escoltades.
    El batec de cada cor té uns sons únics i irrepetibles. Però és tan difícil escoltar-los!

    Una abraçada!

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de quetzcoatl

quetzcoatl

90 Relats

822 Comentaris

161426 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Diuen que vaig néixer amb presses... a les escales de ca la llevadora. De la meva infància no recordo gairebé res, però devia ser maca.

D'adolescent m'agradava la creació i escrivia molt però "vivia" poc. Després d'uns anys d'efervescència em vaig apagar; vaig passar un parell d'anys una mica perduda, passiva i superficialment.
Finalment vaig fer les maletes i me'n vaig anar un temps a centreamèrica. Allà em vaig despertar del tot i vaig viure tan intensament que si m'hi hagués quedat el cor m'hauria estallat. Vaig tenir temps de sentir-me sola, acompanyada, enamorada, desolada; vaig fer projectes, vaig construir coses, vaig destruir-ne algunes i deixar-ne d'altres; vaig conèixer paratges i persones meravelloses; també em vaig començar a conèixer a mi mateixa; vaig obrir les portes del meu esperit, vaig créixer... A través de relatsencatalà vaig escriure i molt, i de moment ha estat la meva època més prolífica relatairement parlant.

Quan vaig tornar de centreamèrica, vaig estudiar infermeria i em va agradar molt —però no em veig treballant en un hospital o ambulatori. Vaig conèixer el meu home i vam començar a plantar i a ser més autosuficients. Des de llavors la sobirania alimentària i la salut humana i mediambiental són dos temes en els que crec i que em motiven molt.
El 2009 vam tenir una nena. És l'experiència més fascinant que he tingut mai i constantment aprenc i desaprenc coses a través d'ella. També és cert que des de llavors tinc molt menys temps per a mi i en conseqüència per escriure, però espero anar-lo recuperant. De moment intento ser tant bona mare com puc i combinar-ho amb l'hort i el dia a dia.
El temps passa volant però me n'adono que amb una bona actitud davant la vida, no cal esmerar-se en buscar la felicitat que tant vaig idealitzar en l'adolescència, després del primer amor. La felicitat és un camí i una manera de fer i viure. Som els únics responsables de les nostres vides i penso que amb intuïció podem acabar familiaritzant-nos amb l'atzar.
Tanmateix penso que també he de dir que no podem eludir la responsabilitat individual i col·lectiva que tenim envers les grans injustícies i profundes desigualtats que passen cada dia al nostre món.


Espero que us agradi algun dels meus relats!

teaspoontrader@gmail.com