COMPTE A L'HORA DE TRIAR

Un relat de: Cesca
COMPTE A L’HORA DE TRIAR

Hi he d’anar, però no en tinc gens de ganes. Ja deuen estar al bar esperant que aixequi la persiana. Total per quatre quartos que no els trauran de pobres. Em rebran com a un messies. Si sabessin.

Havia seguit el ritual d’acord amb les paraules del pare: Com deia l’avi, s’ha de triar una data i amb les xifres que et busquin la butlleta. L’atzar decidirà. Tant se val el número que en resulti, el més important és la data i recorda, mai repetida i sempre de finats coneguts! Pobres. Tant a l’un com a l’altre, la sort se’ls havia rifat sempre sense cap mirament.

Obedient, aquest desembre, vaig decidir jugar amb la data de la mort del veí del tercer primera. No vaig fer cas del rau-rau que cada dia em repeteix, encara ara i a cau d’orella, les seves últimes paraules: Això no quedarà així, malparit, tornaré! El vaig haver de colpejar de valent per rematar-lo, però la maledicció ja se m’havia quedat arrapada.
Potser no he esperat prou. El pare també deia: Abans de fer servir una data deixa que el temps i els cucs facin la seva feina. Però és que se m’havien acabat les opcions i vaig haver d’improvisar. Com quan el vam enterrar a ell.

Vaig comunicar a la noia de l’administració de loteria les xifres que volia en els dècims d’aquest any (és molt amable i sempre em segueix la veta) i un cop a casa, quan vaig obrir el sobre, la sorpresa va ser descomunal. No veia visions, no, el número assenyalava una data concreta, quasi la mateixa que jo havia triat, però un petit canvi en l’ordre de les xifres havia fixat un dia d’un any encara per venir. Una ferum de mal averany em va posar els pèls de punta. Avís? Premonició? No vaig gosar tornar els dècims. Estava, i estic, acollonit i no deixo de preguntar-me quin futur difunt mereix que, avui, li toqui la rifa.

Comentaris

  • Molt bo![Ofensiu]
    Cercamots | 17-01-2023 | Valoració: 8

    Cesca,

    M'ha agradat molt aquest relat, amb un gran final. Enhorabona!

    Carles

  • INQUIETANT[Ofensiu]
    Ness | 01-01-2023

    Molt bon relat! I inquietant...

    Felicitats!

  • Enhorabona......[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 31-12-2022

    i moltíssimes felicitats ben merescudes per ser finalista d'aquest bonic relat Cesca.
    Un bon acabament d'any i un fantàstic 2023.

    Una abraçada campiona.

    Rosa.

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    En el teu cas, no cal que ens enviïs una nova autorització, amb la primera ja en tenim prou.

    Cordialment,
    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats



  • Assassí en sèrie[Ofensiu]
    fesolmenut | 17-12-2022 | Valoració: 10

    Carai Cesca, quin conte més truculent! Vincular les dates dels assassinats amb els números de la sort. I més en el cas d'un número que porta a una mort propera (la del protagonista) en el mateix dia.

    M'ha fet pensar en el cas recent d'un generador d'imatges fetes per intel·ligència artificial al qual li van posar una data del futur i va predir un escenari catastròfic, amb tot d'escenes de guerra i mort. El mateix futur que el protagonista del conte tem.

    Bon i inquietant relat!

  • Rosa Gubau | 17-12-2022

    Bon dia Cesca i moltes gracies per la teva opinió. La veritat és que sí que m'agradaria llegir els 2 relats que em dius, però jo no tinc instagram. només em bellugo una mica per facebook i prou, no soc massa amant d'aquestes pàgines. No sé si també ho penges aquí. Ja m'ho diràs.

    Salutacions.

    Rosa.

  • Rosa Gubau | 16-12-2022

    Hola Cesca. Moltes gràcies pel teu comentari a Una parella perfecta. Com que em vas dir que t'agraden els relats on no parlen els humans, si et ve de gust llegir-ho potser t'agradaria el meu relat Un botó juganer.

    Una abraçada.

    Rosa.

  • Neguit[Ofensiu]
    Solsona Bot | 15-12-2022

    Un bon relat que ens transmet durant tota la lectura el neguit del protagonista. Els balls de números són freqüents en la comptabilitat i provoquen maldecaps, tanmateix, en aquest relat poden representar la mort. Felicitacions pel relat i sort!

  • jugar amb foc[Ofensiu]
    marialluïsa | 15-12-2022


    Hi ha "coses" que no són per jugar-hi. I les dates de defunció poden portar sorpreses, oi? no m'agradaria estar a la pell del teu protagonista.
    Un relat molt original i ben lligat, amb un final que ja voldria saber. Molt bo.

  • Tal faràs tal pagaràs...[Ofensiu]
    Prou bé | 15-12-2022

    A cada porc li arriba el seu Sant Martí
    Cada pecador té la seua penitència k
    Per a tots hi ha un dia per estar penjats a la carnisseria
    N'hi ha per triar el que li pot passar al protagonista del teu relat. Un relat molt bo i enginyós!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Quin mal cos...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-12-2022

    amb aquest número. Esperem que en aquest cas, la lotería que li toqui al protagonista sigui una altra.

    Bon relat Cesca.

    Sort.

    Rosa.

  • Final feliç?[Ofensiu]
    Marina i punt | 14-12-2022

    Ostres, doncs jo no estaria pas gaire tranquil·la, fa una mica de respecte aquest final.

    Salutacions

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Cesca

Cesca

27 Relats

211 Comentaris

8879 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
M'agrada molt llegir i escriure, i per això intento aprendre a llegir i a escriure.
Ho faig amb més dedicació d'ençà que soc, més o menys, mestressa del meu temps.

solde12@gmail.com