Arbre de Nadal

Un relat de: Cinta

Papa i els llumets?... Eh? Papa? ...Eh? Papa?...i els llumets? Després de sentir set-centes vegades aquesta pregunta he muntat i desmuntat l'escala davant de tots els armaris i altells de la casa i he trobat records rovellats, quincalla empolsegada i cartrons florits, però no he localitzat la caixa amb els guarniments de Nadal, a peu pla, al moble del rebedor, fins que he fet cas al que m'havia dit la dona des del principi. Mentre em barallava per treure la bombeta vermella del nas d'un dels camells, i lliurar al caganer del cable elèctric que li envoltava el coll, el petit de casa esmorzava la purpurina de l'estrella i deixava nua l'esparracada cartolina negra que servia d'ànima a l'imprescindible estel. Les piles del centre nadalenc que ens va regalar la sogra fa sis anys i que podria tranquil·lament entrar al llibre Guiness de les "horterades", havien deixat anar el típic suquet enganxós i fastigós damunt la Verge que havia quedat irremeiablement adossada al pescador i a una oca, i les sis fileres de llumets, que m'estaven espatllant l'única estona lliure de la setmana, se sentien tan bé, les unes amb les altres, que no hi havia forma humana de distingir quines bombetes pertanyien a un o un altre cable. Concentrat repassant els esparadraps de les empalmades no he vist la meva filla que nevava les cintes de Nadal amb crema de xocolata ni el seu germà, que comprovava eficientment amb una cullera que totes i cada una de les boletes, es podien trencar. Desesperat, he atordit els nens amb una bona dosi de televisió i els he omplert les boques amb porqueries diverses per poder treballar tranquil trenta segons i aleshores, quan ja havia castigat les meves mans, cara, braços i aixelles amb les punxadetes torturants de les fulles de l'arbre he comprovat, com cada any, que assegurar que les bombetes s'encenguin abans de col·locar-les , no garanteix, en absolut, que funcionin un cop situades. He tornat a enfilar-me a l'escala per treure les sis punyeteres filetes de llums i, en acabar-se l'educativa pel·lícula de dibuixos, on el menys agressiu i violent eren els cops d'escombra que una senyora ventava a una criatura que acabava de cremar-li la cabellera i d'electrocutar-li el gat, he rebut la salutació afectuosa de les meves criatures que, després de tombar l'escala i fer-me menjar amanida d'avet d'Espinelves, m'han decorat els pantalons amb esprai de neu i m'han omplert les butxaques de molsa artificial. Quan, estès a terra i amorrat a les restes de l'arbre començava a envejar la sort dels contemporanis d'Herodes, de l'orella dreta m'han penjat un cartell daurat que deia: "BONES FESTES".

Comentaris

  • Nadal...[Ofensiu]
    unmarpernopensar | 21-12-2007 | Valoració: 10



    Festes consumistes que guarneixen l'endemà. Engendren somriures falsos, i ho maquillen tot d'ençà.


    Bonic relat

  • Quin desastre[Ofensiu]
    margaret | 10-07-2007 | Valoració: 5

    Quin desastre oi?
    No ho sé, ho trobo molt exagerat.

  • NOVAMENT[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 21-03-2007 | Valoració: 8

    EL NADAL, A CASA ENS AGRADA A TOTS EL NADAL, FINS EL PUNT QUE PENSO QUE GAUDIM MES DELS PREPARATIUS QUE DE LA PROPIA FESTA, TOTS TENIM EL NOSTRE PAPER A L'HORA DE DECORAR LA CASA, EL PROBLEMA ES QUE PER ARREPLEGAR-HO TOT HEM QUEDO TOTA SOLA EL DIA 7 DE GENER...! QUE HI FAREM, ES LA VIDA.

  • Amb algun retoc, envia'l a tribuna@guimera.info[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 27-11-2005 | Valoració: 10

    Hola,
    Sóc l' ANTONIO MORA VERGES, el coordinador literari de la pàgina web www.guimera.info, la pagina de la Catalunya REAL, la del " forat negre ". Ara farem un NADAL DE CONTE i ens agradaria publicar-ne un de teu.

    T'esperem a tribuna@guimera.info

    Gràcies.

  • Perquè no ho proves?[Ofensiu]
    hilderoy | 22-06-2005 | Valoració: 8

    Hola!
    M'agraden molt els teus contes, però n'he llegit uns quants i tots són de fets, així, dits ràpidament.Es nota que tens talent, perquè no proves de fer un conte una mica diferent dels altres?
    Escolta, que només n'he llegit 3 o 4, i no sé si els altres són iguals, però t'animo a que escriguis un conte una mica diferent, que sé que et sortiria molt bé.

    MARTA

  • Real i divertidíssim [Ofensiu]
    Mariona | 30-01-2005 | Valoració: 10

    Real i divertidíssim encara que exagerat. M'ho he passat molt bé i he reviscut temps passats. Mariona

  • M'enrecordo... no seràs tu el meu pare? [Ofensiu]
    Ullets | 04-01-2005 | Valoració: 10

    M'encanta com parles de la fantàstica tasca de "guarnir la casa pels dies de Nadal", però es que sobretot m'agrada com plasmes la súper il·lusió que els teus fills tenen, i com es d'especials per ells, i quins son els mal de caps que a tu et provoca.

    Recordo que el meu pare feia com tu... i a més a més, recordo que cada any deia "Sílvia, l'any vinent això no ens passarà, guardarem bé les coses de Nadal, i un cop les trèiem estaran perfectes, i no plenes de merda!". jajajaja m'ha fet molta gràcia el teu escrit...

  • t'entenc[Ofensiu]
    peres | 04-01-2005 | Valoració: 10

    com t'entenc, i et planyo... i t'agraeixo que ens animis a prendre'ns aquestes tragèdies casolanes amb bon humor

    m'ha agradat molt.

Valoració mitja: 8.88