aparences

Un relat de: montserrat tafalla rigol

És molt vell, més, no pas senil. Assegut a la vora del caminet es recolça en una roca on tantes vegades ha descansat, junt amb el gos d'atura que durant anys fou el seu fidel acompanyant. Escudrinya l'horitzó, més lluny de la vall que s'estén sota els seus peus, on la boirina de la calitxa desdibuixa les carenes de les montanyes.

Rialles jovenívoles el treuen de la seva abtracció. Un grupet de noietes d'uns 11 anys irrompen dins el seu espai. Estàn fent el que és la darrera excursió abans de vacances. Abans de començar a anar a l'"insti". Estàn esvalotades davant la perspectiva d'anar a l'escola "dels més grans".
La jove professora, sempre els fa un discurset quan surten, discurs sobre el qual han de fer una redacció aportant opinions. És bona professora, les vol preparar per quan vagin a l'intitut. Aquesta vegada no se li acud cap tema, té el cap ple d'altres pensaments, ella també està un xic alterada, acava de rebre la certesa d'una molt millora de feina pel curs vinent.

Les noies en veure el pagés s'aturen sorpreses. La més decidida li pregunta sense ni dir bon dia:
_ Escolti qué és aquella punxa que es veu d'alt d'aquella montanya?
_ Una casa (li contesta el vell amb un to sec)
_ Una casssaaaa ?
Les noietes riuen nervioses, però la preguntaira, que també és la més intel.ligent, insisteix, aquesta vegada amb un to més formal.
_ Perdoni, vostè sap de quin color és aquella casa?
_ La paret que dona cap aquí és blanca. Contesta el vell pagés.
Aquesta vegada les companyes riuen obertament.
_ I les altres parets? (continua la noieta, aquesta vegada ja seriosa, intrigada per l'actitud del vell, seient-se també a l'herba i mirant-lo al mateix nivell.

Ell l'observa, no hi veu malícia.
Li respon amb un to més proper:
_ No ho se bonica, no les he vist mai.

La professora, que ha escoltat la conversa una mica apartada, mena les nenes altre cop cap al camí tot saludant al vell amb un somriure cordial.

Gràcies a ell, ja ha trobat el tema: els parlarà de les aparences.


Comentaris

  • molt bona...[Ofensiu]
    joandemataro | 15-06-2010

    manera de tractar el tema de les aparences... en un relat amb unes descripcions del paisatge molt boniques, on hi ha la trobada de les diferents generacions que formen la societat, contacte que malauradament sembla que es va perdent....
    en fi molt complet, et felicito

    fins aviat
    joan

  • Evolució[Ofensiu]
    Unaquimera | 24-05-2010

    En aquest relat has enfrontat el punt de vista de tres generacions diferents, oi?
    Cadascuna d'elles representa un moment, un estadi de l'evolució del pensament, i un procès diferent d'aprofitar la informació que arriba.

    T'envio una abraçada tan sincera com aparenta ser-ho,
    Unaquimera

  • Tots son punts de vista.[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 18-05-2010 | Valoració: 10

    Hola;

    Possiblement tens raó.

    Jo vull pensar - i aixi ho vaig escriure - que més enllà de les - aparences - podriem - tots plegats fer un 'foc nou.

    D'un genoll 'delicat' a un altre.

    '

  • Josoc | 07-05-2010

    que tinc publicat un relat amb el títol d' Aparences? Potser li aniria bé a la teva professora!El teu, de relat, m'ha agradat. Retrata la sàvia precaució dels vells i laimprevisió dels adolescents. O així m'ho sembla.

l´Autor

Foto de perfil de montserrat tafalla rigol

montserrat tafalla rigol

23 Relats

147 Comentaris

36867 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
soc una persona normal, no em pregunteu que és la normalitat, no sabria respondre
Vaig anar a l'escola fins als 12 anys, desprès m'he hagut d'espabilar sola.

el meu correu és mtafallarigol@gmail.com

aviso a qui tingui el mal pensament d'escriure'm: soc molt irregular en les estades davant l'ordinador. Quan m'agafa el rampell, el tapo amb un crespó negre durant uns quant dies i m'oxigeno passejant amb la gosseta pel Berguedà.

A qui em llegeixi li demano que no em valori.