Cercador
A una lírica torxa
Un relat de: kefasA una lírica torxa
Ames l’amor amb desig tan intens
que el vols sentir en tot i cada dia
i per això ames la poesia,
on pots trobar l’amor en cada vers
I és tant l’amor per l’amor que tu sens
que tens temor d’exposar-lo a la vida
perquè l’engany pot causar-li ferida,
rompre’l del tot i amb ell l’enteniment
Has fet un cau amb els vers que has entès,
redós d’amics que et veneren sens mida,
passavolants a qui el vers els fa el pes,
admiradors per qui tu ets l’escollida
pel vers senzill que amb el cor has estès
com veritat en un món de mentida.
Comentaris
-
"Poesia, la més lletrada expressió de l`amor"[Ofensiu]srta_squitx | 03-12-2017
Hola, saps que tu defineixes molt bé què és la poesia? Tot i que no tota la poesia ha de parlar de l`amor... Em dius que no t`aclares sobre la vida en prosa i la vida en poesia del meu poema, jo crec que no s`hi ha de donar masses voltes sobre si les meves frases contenen axiomes absolutistes sobre què és una cosa o l`altre...més que res perquè no n`hi han...
Sols volia expressar un sentiment d`un moment concret. En el meu poema la prosa equivaldria al pensament i la poesia al sentiment (metafòricament), res més.
Pots no fer ni agradar-te la poesia i tenir molt sentiment, evidentment! Hi ha prosa molt emotiva així com hi ha poesia molt freda, i és clar que vida sense poesia pot haver-hi! Però i vida sense sentiments?
Per cert, m`ha agradat el teu poema, és com una oda a l`amor i a la poesia que és una manera sublim (no l`única) d`expressar i reflectir l`amor.
Salutacions i una abraçada! -
Sí, ...[Ofensiu]Bonhomia | 22-07-2017 | Valoració: 10
... amagar el cor és fondre l'amor que hauria de ser d'un metall bonic, i no ser, doncs, automaleable per a desfer-lo.
Sergi : ) -
El decasíl·lab [Ofensiu]aleshores | 13-07-2017
Molt bé. Però el decasíl·lab de vegades obliga afer contorsions (excepte en el cas d'Ausias March i no sé si d'altres)
-
Amo els decasíl·labs[Ofensiu]kefas | 13-07-2017
M’agrada el decasíl•lab clàssic català (4-c-6) per la seva musicalitat, i la seva agrupació en forma de sonet perquè és prou extensa per desenvolupar una idea i no tan llarga com per cansar a l’autor i al lector.
Aleshores, tampoc entenc jo la referència a les indirectes a Israel. Si és pel relat Torna Israel !, aquest Israel és en Israel Satienz l’alies d’un relator dels que deixa petja que va plegar sobtadament de RC.
I l’amor, ah la teoria de l’amor !. He començat a fer un poema de mil estrofes, una per cada una de les seves mil cares, però en porto nou i ja me’n he cansat. I encara no he composat la que relata que l’amor també cansa.
-
Molt bona música sonetista[Ofensiu]aleshores | 11-07-2017
Fas sonar bé el sonet. Des del temps en que un sonetista de ses illes voltava per aquí no n'havia llegit cap més de ben fet. Exceptuo a Rautortor que també en fa.
No entenc les teves indirectes a Israel. -
Brillant torxa[Ofensiu]Montseblanc | 06-07-2017
M’ha encantat això de l’“amor per l’amor”, estimar la teoria, perquè la pràctica ho espatllaria tot...
-
Bellesa[Ofensiu]Aleix de Ferrater | 06-07-2017 | Valoració: 10
Un sonet magnífica ment construït, bellíssim, on s'uneixen la poesia i l'amor. Una forta abraçada. A l'eix
l´Autor

107 Relats
914 Comentaris
71814 Lectures
Valoració de l'autor: 9.84
Biografia:

kefasnou@gmail.com