regal per la nina del Marc Freixas

Un relat de: Shu Hua

LA MARINA I LA LLUNA VAN AL PARC


Una vegada, la Marina i la Lluna van anar al parc. No era un parc qualsevol, no us ho pensséssiu pas, era un parc... màgic.

-Oh, mira, mira -deia la Marina-. Vine, Lluna, dona'm la ma.
-Aum ooo gugu mama pam -contesta la Lluna amb entusiasme, tot picant de peus a terra amb força.

I així, agafadetes de la ma, es van quedar una estona palplantades enmig de la sorra, decidint quina era la màgia que volien utilitzar. Els papes, mentrestant, s'havien assegut al banc. De primer es pensaven que s'haurien d'aixecar contínuament i estaven tensos. A poc a poc van deixar que els omplís la màgia i van començar a escriure. El Marc, més tranquil perquè la Marina ja era grandeta, es mirava la Lluna i li va fer aquesta poesia:

LA NENA DE LA XINA

Ullets :

ametllats,
i dolços,
i ensucrats.

Amor :

infinit,
i intens,
i molt tendre.

Xinesa :

nineta,
i menuda,
i preciosa.

La nena de la Xina :

ullets,
i amor,
i xinesa.


La Glòria, també tranquil.la perquè la Lluna estava molt ben vigilada per la seva amigueta, es va inventar un joc:

Marina, Lluna,
agafeu-vos de la ma
i mentre feu giravoltes
canteu aquests comptes.
Un i dos i tres i quatre,
la meitat de vint-i-quatre,
vint-i-quatre i vint-i-cinc,
set i vui i nou i cinc.

-inn -exclamà la Lluna.
-Queeeè? Cinccc? -preguntà la Marina, amb la seva veueta fina.
-És un joc que s'ha inventat la tieta -aclarí la Lourdes, somrient com acostumava.
-Què vol dir, mama? -li preguntà sa filla.
-Ah! Té el seu misteri, saps quant fa, tot això?
-No.
-Venga, niñas, sigamos el juego -digué el Txetxu, l'altre papa-. Cogeos de las manos, dad una vuelta y...

Sabeu quant fa, tot això?
Us ho diré de bo debò.
A veure, somrieu ensenyant les dents
i digueu, amb força: CENT.


-eenn -exclamà la Lluna, mentre corria cap al tobogà.
-Ceeeent! -repetí la Marina, també a punt d'apretar a córrer-. Lluna! Lluna! Espera'm!

Mentre el Marc i la Glòria seguien escrivint i llegint-se mútuament les seves poesies, la Lourdes i el Txetxu van trobar la màgia del parc i també corregeren cap al tobogà.

-Olé! Olé! -cridava la Marina, mentre se li omplia la veu d'entusiasme-. Vine, mama, tira`t amb mi.
-Lluna, ven -digué el Txetxu-, siéntate delante de mí y nos tiraremos juntos.
-Ah papa -respongué la Lluna, complint la seva careta de rialla.

I així van passar molta estona fins que es féu l'hora de dinar. Per acomiadar-se d'un parc tan i tan màgic, els quatre papes i les nenes van formar una rotllana i cantaren "El Corro de la Patata".

-No, si vos plau -es queixà la Glòria-, que ja estic marejada de tant fer tombs.
-Jo també -confirmà la Lourdes.
-Pues juguemos al "Corro Chirimbolo" -proposà el Txetxu.
-No l'havia sentit mai -digué el Marc-. Com fa?

El corro chirimbolo
Un pie, otro pie.
Una mano, la otra mano.
Un codo, el otro codo.
La nariz y...
... el morro!

-Papa -preguntà la Marina-, perquè el tiet li diu "pie" al peu?
-Doncs perquè la vertadera màgia consisteix a dir una mateixa cosa de moltes maneres diferents.
-Ah pau! -exclamà la Lluna, tot donant tombs sobre si mateixa i mirant-se el peuet.
-Ja ho entenc, com la Lluna, ella té un llenguatge propi, oi, papa?
-Tu també el tenies -li respongué la Lourdes-, fins que vas començar a parlar sense parar.
-I això també és màgia?
-I tant!
-Marina! Lluna! -preguntà la Glòria-, quina cosa hi ha que us faria molta, molta il.lusió?
-Menjar! -exclamà la gran.
-Nyam nyam nyam nyam! -cridà la petita mentre ja començava a córrer.

No us penséssiu pas, però, que en sortir del parc, se n'anés la màgia. I sabeu per què? Doncs perquè la màgia és a tot arreu. En dir les coses de moltes maneres, en agafar-se de les mans, en menjar a gust, en escriure, en córrer, en... dir-se, per exemple:



PASSIU-BÉ!


Comentaris

  • Preciós, tendre i vertader[Ofensiu]
    Josep Bonnín Segura | 22-04-2007 | Valoració: 10

    Gràcies per aquests regals escrits. Gràcies per la màgia de les teves paraules.
    Has arribat al missatge de l'aguineu al petit princep: "no es veu bé sinó amb el cor. L'essecial és invisible els ulls"

    Una forta aferrada pel coll des de Sóller- Mallorca

    Josep- Keops el beduí d'ultramar.

  • molta màgia...[Ofensiu]
    ROSASP | 23-04-2005

    Ostres, quina il·lusió llegir aquest conte!
    A mi em tornen boja els contes des de sempre, la meva filla (ara ja farà 13 anys) i jo em tingut un món màgic ple de contes nostres, que encara recordem moltes vegades i contes nous adaptats a la seva edat que encara la fan somriure, encara que d'una altra manera.
    Veritat que és un món mólt especial el dels contes, el dels nens i el nostre propi (amb el somriure de nen dins del cor)...
    No vaig poder venir a la trobada, però he seguit per les fotos i els vostres comentaris les sensacions tan especials que envoltaven l'ambient i la teva nina brillant amb els seus ullets d'estrella, aprofita tots els moments amb ella, que cadascún d'ells és irrepetible...
    No ens deixem perdre mai la màgia!
    Un petó per tu i dos per la nena!

  • Moltes vegades...[Ofensiu]
    rnbonet | 23-04-2005 | Valoració: 10

    ...pense en R. Tagore, quan llegeixo coses teues..
    Del conte, ja t'ho han dit quasi tot...

  • Bon escrit.[Ofensiu]
    Angelina Vilella Ros | 13-11-2004 | Valoració: 9

    Avui he mirat enrere i he vist aquest escrit que m´ha agradat. Ets més artista que jo, ja que a la vegada ets poeta.
    Orchid

  • Bon escrit.[Ofensiu]
    Angelina Vilella Ros | 13-11-2004 | Valoració: 9

    Avui he mirat enrere i he vist aquest escrit que m´ha agradat. Ets més artista que jo, ja que a la vegada ets poeta.
    Orchid

  • Molt bonic el conte de la lluna creixent.[Ofensiu]
    Maragda | 25-10-2004


    Hola Shuhua,
    Avui, després d'un quant temps d'estar-ne allunyada, he tornat a entrar a la web i he trobat el teu comentari. Esperonada per la curiositat he llegit els teus relats,- no tots, per què en tens uns quants!- i m'ha agradat especialment, per la seva tendresa "el conte de la lluna creixent".
    Jo no puc tan escriure sovint com tots vosaltres, ja que la meva creativitat es dispersa per altres camins. I em feu enveja de debò amb tota aquesta relació enxarxada que us fa semblar una gran família.
    En fi, una abraçada i gràcies!

    Maragda.

  • Rebràs notícies meves[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 22-10-2004 | Valoració: 10

    quan hagi de ser pare! Un cop més demostres una destresa indiscutible en la redacció de contes infantils... amb elements verídics. Perquè com bé dius, la màgia també els abraça. Per cert que l'última estrofa, sobretot per allò de "No us penséssiu pas, però, que en sortir del parc, se n'anés la màgia. I sabeu per què? Doncs perquè la màgia és a tot arreu", aquest fragment, deia, podria estar firmat per una altra espectacular relataire d'aquesta web. No crec necessari dir a qui em refereixo, oi?
    Fins aviat i "Molta màgia!"

    Vicenç

  • MOLTES GRÀCIES [Ofensiu]
    Marc Freixas | 21-10-2004 | Valoració: 10

    M'he quedat meravellat amb aquest conte que has escrit noia!!

    T'agraeixo profundament aquest regal que l'hi has fet a la meva Marina.

    Segur que quan sigui una mica més grandeta li farà molta gràcia llegir aquest conte, que escrit per una bona i gran escriptora de contes per a nens com tu, doncs escolta tu!! que té el seu immens mèrit, i això jo ja no sé com t'ho podré tornar;
    només tinc paraules d'agraiment,
    perquè no sé si pots imaginar-te la il·lusió que em fa!!

    Me'l poso als meus preferits,
    i moltes gràcies shuhuaglòria.

    APADÉU!!!
    UNA ABRAÇADA

Valoració mitja: 9.57

l´Autor

Shu Hua

43 Relats

404 Comentaris

105124 Lectures

Valoració de l'autor: 9.29

Biografia:
Em dic Glòria i Shuhua és el meu nom xinès. Vaig estudiar xinès a Xina, Xi'an, dos anys i mig, amb el meu home. "Shu" significa: tranquil, parsimoniós. "Hua", glòria i també Xina.
Escric des dels 27 anys i cada cop s'ha tornat una eina més precisa i important per a mi. Tinc un munt de relats curts i poemes i un parell de novel.les. .. al calaix. Esperant tornar a tenir temps i ganes d'escriure, de tant en tant em passejo per aquesta web.

Vull afagir que estic molt contenta i orgullosa que la meva filla hagi engrandit aquesta web amb els seus relats.
Es diu Lluna d'Argent.
I m'encanta saber que li agrada escriure, que ho fa prou bé i que és com és.
Ja saps que t'estimo.