Un Nadal sense tu (A poc a poc)

Un relat de: Shu Hua

A poc a poc,
amb molt d'esforç
passa el temps,
molt lentament.
O molt de pressa.

Tot depèn
del pensament
o del desig.
O del record.

Un dia, a l'autobús,
em vas fer pessigolles.
Record de tu.

Un dia, a la platja,
vam jugar amb la sorra.
Foto de tu.

Un dia, a casa,
parlàvem de roba cenyida.
Paraules de tu.

Un dia, al cinema,
em donaves cops de colze,
morts del riure, tots dos.
Rialla de tu.

Uns se'n van i altres arriben.
La vida es buida,
però també s'omple.

No importa, però,
quant de plena tingui la vida;
una part, sempre, recordarà,
que un altre any s'acosta.
que un altre Nadal s'acosta
i tu no hi ets.

Plors de filla.
Recordo al pare.


Comentaris

  • kispar fidu | 21-04-2005 | Valoració: 10

    Ostres tu! És preciós! M'encanta! Records, fotos, imatges, rialles, tot de pensaments i sentiments que sempre queden d'una persona. Imatges de moments que vau passar, records de rialles que us van fer somriure tant... Perfecte! Ia més, m'encanta la "musicalitat" que li dónes al poema, el ritme suau, que amb la rima, entona una melodia perfecta!

    De debó, l'he trobat genial!

  • un record NU!!![Ofensiu]
    Capdelin | 15-12-2004 | Valoració: 10

    m´agrada... perquè és nu de recursos excessius i exhibidors de bellesa literària...
    m´agrada... perquè no intentes fer un espectacle llarg i poètic aprofitant que parles de l´etern tema tràgic de la pèrdua del pare o de la mare...
    m´agrada... perquè és vagament gasós... com són els RECORDS que es van suavitzant en la llunyania del temps...
    ànims i a seguir alimentant-nos amb les teves creacions...
    gràcies pels teus supergenerosos comentaris
    una braçada, un petó i un bon Nadal!!!!!

  • Tants records![Ofensiu]
    AINOA | 14-12-2004 | Valoració: 9

    Un pare sempre ens deixe instans meravellosos per recordar-lo, son moltes hores viscudes. Molt ben escrit.

  • Ets bona[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 08-12-2004

    amb les paraules quan busques explicar sensacions. I jo, lector, que interpreto aquests signes puc acostar-me al sentiment que amaguen. Mua.

  • M'ho deixava, Shushua.[Ofensiu]
    Lavínia | 07-12-2004

    Tens també el meu vot !

  • Estic amb tu[Ofensiu]
    Lavínia | 07-12-2004 | Valoració: 10

    De tots els que he llegit, és amb el que més m'hi identifico i, a més, ho has sabut explicar molt bé, tan bé que m'he emocionat i tot. És un bon poema del amor i el record!!

  • Escrit des de el cor[Ofensiu]
    ROSASP | 05-12-2004 | Valoració: 10

    En els petits detalls és on més trobem a faltar a les persones que ja no hi són.
    Però malgrat la seva absència viuen en el nostre interior, formant part de nosaltres mateixos.
    M'ha encantat el teu poema, tan tendre i ple de sensacions. Felicitats!
    Et dono el meu vot.

  • Vicenç Ambrós i Besa | 05-12-2004 | Valoració: 10

    Cadència suau. Imatges. Cares. Paraules. Gestos. Rialles. Colors. Moments. Sensacions. Desigs. Nadals. Tu. I sense tu.
    Entranyable i tendre, homenatge sincer als que foren part activa en la nostra vida i que, d'alguna manera, mai deixen de ser-ho. I qui en vulgui una prova, que torni a llegir el teu poema.
    Com diu en Xavier Valeri, tens l'impagable do de saber arribar al lector.
    Gràcies. Aquí tens el meu vot.

    Vicenç

    PD: lamento el retard. Altrament potser hauria aconseguit tenir l'immens plaer de remetre't el comentari núm. 100. He tingut, però, l'immens plaer de remetre't el núm. 102.

  • tendresa[Ofensiu]
    mar - montse assens | 04-12-2004 | Valoració: 10

    és un poema molt tendre

    felicitats

  • Makíssim![Ofensiu]
    mistika | 04-12-2004 | Valoració: 10

    hola shuhua!
    aquest poema és preciós de veritat!
    És que no trobu ni les paraules adients per descriure'l. És veritat que quan ve el Nadal recordem aquells éssers estimats que ja no hi són...
    També t'escric per dir-te que ja tinc publikada la 1a part dels meus relats vampíriks, així que quan vulguis t'hi pots passar a fer un cop d'ull :P.
    Gràcies per escriure tan bé!Una abraçada: mistika.

  • Emotiu[Ofensiu]
    brideshead | 03-12-2004 | Valoració: 10

    Glòria, és preciós. Vas desfilant els records que t'acosten a la memòria del teu pare poc a poc, amb serenor. Amb tristesa continguda. De debò, m'ha emocionat. Un petonàs, que te'l devia de feia dies!

Valoració mitja: 9.9

l´Autor

Shu Hua

43 Relats

403 Comentaris

104869 Lectures

Valoració de l'autor: 9.29

Biografia:
Em dic Glòria i Shuhua és el meu nom xinès. Vaig estudiar xinès a Xina, Xi'an, dos anys i mig, amb el meu home. "Shu" significa: tranquil, parsimoniós. "Hua", glòria i també Xina.
Escric des dels 27 anys i cada cop s'ha tornat una eina més precisa i important per a mi. Tinc un munt de relats curts i poemes i un parell de novel.les. .. al calaix. Esperant tornar a tenir temps i ganes d'escriure, de tant en tant em passejo per aquesta web.

Vull afagir que estic molt contenta i orgullosa que la meva filla hagi engrandit aquesta web amb els seus relats.
Es diu Lluna d'Argent.
I m'encanta saber que li agrada escriure, que ho fa prou bé i que és com és.
Ja saps que t'estimo.