Records de llet

Un relat de: Shu Hua

Et veig un dia,
asseguda còmode.
Jo, amb tu.

Et veig una estona,
rient emocionada.
Jo, com tu.

Et veig una època
regalant-me tendresa.
Jo, de tu.

Et veig alimentant-te
per donar-m'ho després.
Jo, de llet.

Ara et segueixo veient.
Encara tinc, a dins el cos,
tendresa, calor, salut.
I amor.
Traspassat amb la llet.

Jo, ara, em veig,
asseguda amb ella.
No li dono llet.
No puc.
Li dono amor.
I recordo a ma cunyada
asseguda còmode,
amb els nostres petits
néts i nebots.
Donant, rebent,
amor.
Alletant.

Jo, amb ella,
he perdut l'embaràs,
el part
i la llet.
Jo, amb ella,
he guanyat salut,
alegria i jovent.
Tot és com és.

Et veig un dia,
asseguda còmode.
Jo, amb tu.

Comentaris

  • Des de la teva vida[Ofensiu]
    Espirals sota la foscor | 05-06-2016 | Valoració: 9

    Molt emotiu, m'ha encantat... Glòria tot i que no m'hagis pogut donar de la teva llet t'estimo com mai entesos? No et preocupis, gràcies per cuidar-me tant durant tots aquests anys al teu costat, m'has ensenyat milions de coses. Se que vas passar una època on et feia ràbia no cuidar-me tant com ho havies volgut però tot i així em comformo amb els biberons. Sembla que he surtit a tu m'he estat llegint tots els teus relats i m'han encantat, alguns no els he entès molt bé, però enserio m'encanten, ets el meu exemple mama, t'estimo!
    Att: La teva estimada filla

  • Sensible i molt més[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-08-2010 | Valoració: 10

    M'agradat llegir el teu Relat, Shu Hua.
    Ofereix sensibilitat i tendresa. Gràcies.

  • Cristina1991[Ofensiu]

    M'ha agradat molt, aqui no hi ha faltes, jeje gràcies per dirm´ho el teu comentari a la gargola tenebrosa m'ha agrafat molt, la teva vida es molt interessant tant com aquest poema que as escrit. Un petonas d'una amiga escriptora.

  • Excel.lent poema![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 18-01-2006 | Valoració: 9

    M'agrada, i tant! El trobo una bona idea simpàtica i ben redactada.

    Enhorabona, i espero que tinguis més idees com aquesta!

    Si vols una altra web on publicar, t'ofereixo desinteressadament la meva: www.lastoa.com.

  • no ho he somiat[Ofensiu]
    jaumesb | 09-01-2006 | Valoració: 10

    et vaig comentar un poema sobre la menopusa i em va agradar molt.
    t'agraeixo les teves paraules, molt bon any

  • Gloria![Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 29-11-2005 | Valoració: 10

    Torno a ser aquí, amb una llarga abséncia per examens, com no!

    Demà, t'envio un e-mail, tinc ganes de xerrar amb tu!

    Besades :D

  • Una simbiosi[Ofensiu]
    brideshead | 08-11-2005

    perfecta... aquesta que escrius, com si d'una cançó es tractés, entre un fill i una mare... l'un rep de l'altra en la justa correspondència, sigui la llet materna o l'amor filial. I el ritme que li has donat al poema, preciós.

    Un petó molt gran, Glòria, feia molts i molts dies que tenia ganes de tornar-te a escriure i m'encanta haver trobat aquest poema tan dolç i amb dosis tan enormes d'esstimació!

    Suposo que la teva nineta ja deu ser tota una doneta, oi?

  • de com, per què, quan i on xD[Ofensiu]
    Berenice | 07-11-2005

    Doncs.. vejam..

    Per què? Perquè ja farà quatre anys que dóno classes de música (bé, primer quan eren més peques els feia de cangur) a dos nens xinesos i m'encantava posar-me amb ells a fer els deures de xinès..
    Pq en general m'agrada aprendre llengües, perquè m'agrada com és l'escriptura i perquè vull anar a la Xina algun dia i no estaria de més poder aprofitar el viatge per txapurrejar quatre cosetes en la llengua d'allà :)

    On? a l'escola d'idiomes de la UAB.. I fa només un meset :P Sembla que faci segles, perquè ens dónen "canya", tenim un munt de feina.. .però m'encanta, per ara :)

    Nom xinès no en tinc :( resulta que el meu professor és català de la ceba.. sap molt xinès però clar.. no ho ÉS "de debò".. i no ens en posa, de nom :( jo en vull, però no hi ha manera :P

    Bé..
    un petonet.. he de dinar i marxar volant..

    Ah, i a mi també m'agrada la dutxa a la nit.. a la nit em rento els cabells, m'hidrato la pell i m'ho prenc amb calma.. al matí.. els 15 minuts del relat són utòpics xD És només passar-me per aigua per despertar-me una mica, que sinó no tiro :P

    maquíssima la nineta de la foto ;)

  • el fons[Ofensiu]
    jaumesb | 02-11-2005

    el fons, el tema m'agrada i les teves paraules també,
    gràcies pel tes comentaris

  • Aculls i dónes: amor i vida.[Ofensiu]
    Jofre | 02-11-2005 | Valoració: 10

    Glòria,

    A banda de la cadència i la reciprocitat que queda tan palesa en la tria de les paraules, aquesta vegada també estic d'acord que bressoles lentament els sentiments.

    Emocions descloses, viscudes amb una generosa i afable voluntat de transmetre confiança.

    Certament, Shu Hua, infons entusiasme i optimisme.

    El títol molt escaient: reforça la idea d'un vincle pur i personal que perdura en la memòria amb dolçor.

    És de molt agrair, Glòria.
    Petons!!

  • Hola Shu Hua[Ofensiu]
    Màndalf | 02-11-2005 | Valoració: 10

    a mi també em va agradar conèixe't encara que no vam tenir l'oportunitat de parlar massa, a veure si la propera vegada,... Perquè tu i jo tenim coses en comú. Em guardo el secret per un altre dia 8-)
    Del poema què t'he de dir... després del que t'han dit tots els de sota. Que m'ha deixat com un gustet dolç al núvol que m'envolta i un somriure al cor.
    Un petó

  • Em sumo[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 29-10-2005 | Valoració: 10

    a l'entusiasme generalitzat de la lectura d'aquest poema! Realment és un poema dolç, enyoradís, d'una sensibilitat diferent, de l'ara i de l'ahir, amb un començament que m'ha fet recordar el silenci d'una tarda i el pèndol del rellotge bransolejant. Un joc de paraules reeixint, aquest "Jo, amb tu" / "Jo, com tu" / "Jo, de tu"... És un joc molt rítmic, el d'aquestes quatre primeres estrofes, que et permet entrar molt ràpidament al poema, i ressalta el missatge que es desprèn, especialment, de la cinquena estrofa en avall.

    A partir de la sisena estrofa és quan apareixen les evocacions al passat. És un record entranyable d'aquells que semblen, si m'ho permets, "homenatjar" aquelles persones que te'ls han conferit. I t'hi veus a tu mateixa, en certa manera.

    El fet que es tractin de versos breus dóna molta agilitat al poema, i més si tenim en compte la reiteració del "Jo, amb ella" i similars. Emfasitza molt el sentit global del poema.

    Res, Shu Hua, que m'ha agradat i que és un plaer llegir-te, de debò!

    Una abraçada,

    Vicenç

  • M'oblidava[Ofensiu]
    escordi | 26-10-2005

    Segur que tens raó amb el que em comentes al poema Mariner, jo intentava referir-me a la mar i no al mariner en la ocasió a que et refereixes, però ara que m'ho dius pot ser queda millor i tot. Gràcies.

  • Emocionant[Ofensiu]
    escordi | 26-10-2005

    És preciosa aquesta mirada enrera amb amor i tendresa. Entenc un homenatge a la teva mare i també dolor (pot ser per una pèrdua insusbtituïble) encara que finalment l'acceptació et dona pau i amor. M'agrada molt.
    Moltes gràcies per els teus comentaris als meus poemes, fa mol de temps que no escric i pot ser que amb les vostres paraules de recolzament m'hi posi una altra vegada.

  • És un sentiment[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 24-10-2005

    el que descrius, molt difícil d'explicar, i tu ho deixes tot tan clar... Demostres que no cal "lligam de sang", "lligam de llet", perquè l'amor hi és, allà on volem que hi sigui.

    M'agrada moltíssim aquest relat, perquè el veig d'una sensibilitat extrema i d'una bellesa que no es queda en els seus versos. No, va més enllà. És d'aquells que, un cop llegit, et deixen un gust de carinyo que no marxa facilment.

    Et felicito de tot cor. És un POEMA.

    Una abraçada.

    Salz.

  • "Jo llegint, dels teus relats"[Ofensiu]
    kispar fidu | 05-10-2005

    jejeje.
    Bones Glòria:

    - Un bonic relat aquest en que (pel què he entés), ens parles de tot el que t'ofereix la teva filla: amor, estimació, recordar vells temps, moments de tendresa, etc.

    - Acabo de llegir el teu comentari, merci per enrecordar-te'n "de la teva deuta" (dit així sona mooolt malament, però tu ja m'entens...).
    No és que la meva vida es mogui solsament al voltant d'ella, però si que és veritat que em modifica molt l'estat d'ànim. El no tenir-la no m'atura de fer altres coses però si que em fa estar més "trista". Em considero una persona molt independent i capaç d'ensortir-se'n sola de moltes situacions; però això no fa que el no ser corresposta deixi d'importar-me i afectar-me.

    Àprecio el teu interés per saber "com estava" (ja que entenc que ho feies amb totes les bones intencions)! jejeje

    Gràcies i que vagi bé!
    Ens veiem (=llegim/comentem!)

    Ciao!
    Gemm@

  • De bell nou...[Ofensiu]
    rnbonet | 25-09-2005

    ...amb el amics de sempre!
    En llegir el teu poema, m'ha vingut de seguida a la memòria "Nanas de la cebolla", de Miguel Hernández.
    Les persones amades inspiren, de debò els poemes més sentits, les mes veres paraules...

  • Llibre | 18-09-2005

    Sí... opino el mateix que CANÇÓ: se't troba a faltar!

    LLIBRE

  • Jo, de llet[Ofensiu]
    jacobè | 18-09-2005

    Llet traspassada amb amor.
    L'alletes de petons.
    L'alimentes de tu.
    Tota tu.

    Estimada Shu Hua, ja em vaig emocionar amb aquest poema quan el vas penjar al Juliol. Fins i tot em pensava que que te l'havia comentat. Avui he tingut la sort de tornar-lo a veure als últims comentats. On ets Glòria? A la teva Xina estimada? Us trobem a faltar.

  • Molt tendre[Ofensiu]
    AINOA | 18-09-2005 | Valoració: 10

    Hola Shu Hua, feia temps que no et comentaba, la veritat es que he tingut molta feina i poc temps.
    Es fet un poeme carregat de sentiment molt bonic, com tot el que escrius.
    Es percebeix clarament que et surt molt de dintre teu.
    Una abraçada i no et pensis que te oblidat.

  • Llibre | 31-08-2005

    És difícil descriure aquestes sensacions. I crec que aquest poema ho fa acuradament.

    Fins aviat,

    LLIBRE

  • Records de llet, records d'infància...[Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 27-08-2005 | Valoració: 10

    Sí Shu Hua, records de llet, records de tendresa i d'nnocencia de petits monstrets :P que amb el pas del temps es van formant, i es van convertint en persones, cadascú amb el seu caracter, amb la seva personalitat, uns tenen pigues al coll, altres a l'esquena, pero te'n adones que en el fons tots som iguals, persones, i que tots, absolutament tots hem tingut records de llet.
    L'origen de l'ésser humà, és i sempre serà el mateix.
    Gràcies per deleitarme amb aquest magnífic poema. Espero que ho segueixis fent.
    Amb molt d'estim*

  • hola![Ofensiu]
    Tiamat | 30-07-2005

    Estimada Shu Hua,

    aquest comentari és, més que res, d'agraïment.. estava escrivint una introducció, on deia que en aquesta web he après molt (o una cosa així, no ho recordo exactament), i que sovint, mentre escric relats, tinc al cap els consells que m'ha anat donant la gent.
    Doncs bé, no he pogut evitar venir-te a dir que n'hi ha un que faig servir moltíssim, i és un de teu. Em vas dir que vigilés amb els possessius, i et juro que cada relat me'l rellegeixo intentant eliminar-los tant com puc.
    Res.. que moltes gràcies doncs!!:P


    un petó molt fort!


    Tiamat

  • Que n'és de maco i dolç.[Ofensiu]
    La Banyeta del badiu | 21-07-2005 | Valoració: 10

    És nota que tens el sentiments a flor de pell i saps transmetals ( per sort nostre ).
    Gràcies per tot Shu Hua. Un petunet per el teu "carmelet dolç" i un altre per tu.

  • Dolçor, tendresa, ...., tot amor![Ofensiu]
    OhCapità | 05-07-2005 | Valoració: 9

    Despreneu quantitats immenses d'elles. Mmm, un poema amb un regust suau i encisador, com vos. Tranmeteu pau, tranquil·litat i bones vibracions, mmm, sou encantadora i ho demostreu en cada pinzellada que escriviu i no em deixeu buit de sensacions (he dit buit o vuit, ehem, ...).

    Un petó dolç i molt suau!

    OhCapità.

  • Quina bellesa[Ofensiu]
    Lavínia | 05-07-2005 | Valoració: 10

    de poema, Shu Hua, en què l'amor et fa oblidar-te de tota tu, per lliurar-te amb aquest
    jo amb tu
    en cada pas de la teva vida com a mare, tot el que has passat de bo i de dolent, el pas del temps s'ha reduït en aquest enllaç que t'ha fet
    guanyar alegria i jovent

    És un cant a la vida, una vida a qui li estàs agraïda.

    Molts petons, Glòria. Per la meva part, te'ls mereixes!!

Valoració mitja: 9.79

l´Autor

Shu Hua

43 Relats

403 Comentaris

104704 Lectures

Valoració de l'autor: 9.29

Biografia:
Em dic Glòria i Shuhua és el meu nom xinès. Vaig estudiar xinès a Xina, Xi'an, dos anys i mig, amb el meu home. "Shu" significa: tranquil, parsimoniós. "Hua", glòria i també Xina.
Escric des dels 27 anys i cada cop s'ha tornat una eina més precisa i important per a mi. Tinc un munt de relats curts i poemes i un parell de novel.les. .. al calaix. Esperant tornar a tenir temps i ganes d'escriure, de tant en tant em passejo per aquesta web.

Vull afagir que estic molt contenta i orgullosa que la meva filla hagi engrandit aquesta web amb els seus relats.
Es diu Lluna d'Argent.
I m'encanta saber que li agrada escriure, que ho fa prou bé i que és com és.
Ja saps que t'estimo.