marea

Un relat de: Shu Hua

De vegades sento
una marea de líquids
al meu endins.

Una marea que va
de baix cap a dalt,
de baix cap a tot arreu.

Una marea, una sensació
on tot és calor i ardor
i on tot ets tu
i també jo.

Acaba la marea en el cap
I puja fins més amunt
i s'expandeix.
amb el crit orgiàstic,

com si fos una dutxa.
Iigual que tu
(a dins meu, cap a baix)
t'expandeixes
i també ets una dutxa.

Així, doncs, en això
es resumeix la vida:
en l'aigua.

Aigua que és marea
i que es saliva
i que és inici i final
de tu i de mi.

Aigua que, finalment,
es transforma,
en plaer, alegria…

I en vida.

Comentaris

  • l' aigua és vida [Ofensiu]
    panxample | 22-05-2011 | Valoració: 10

    Que ens emplena i ens dona sentit ,marea que ens transforma en éssers plens de energia .
    M'agrada haver-te descobert, en aquest mar de relataries
    M'agradaria també, sabedor del teu interès pels bandolers. oferir-te o demanar-te que donis un cop d'ull a aquest enllaç cap els bandolers
    Moltes Gràcies
    Avant

  • Ei, quina alegria!!![Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 30-07-2010 | Valoració: 10

    M'alegra molt de tenir notícies teves! Ara tanco la paradeta per vacances i desconnectaré d'Internet, però no volia deixar per a més endavant la possibilitat de tornar-te el comentari, fer-te saber la il·lusió que m'ha fet tenir notícies teves i desitjar-te que passis un estiu magnífic i antològic, ple de precioses marees com aquesta...

    Una abraçada ben forta, Glòria!

    v

  • Bastant bo.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 02-06-2010 | Valoració: 9

    És un poema agradable, ben fet, simpàtic. Fa pensar en que les persones, al capdavall, entre d'altres coses també som aigua i sensacions.

    No estic segur d'haver entès tots els detalls del poema, però, al capdavall, això rai, perquè no és imprescindible.

    M'has fet passat una nova estona entretinguda, Shu Hua. Gràcies.

    A reveure!!

  • La Banyeta del badiu | 25-10-2005 | Valoració: 10

    Marea d'aigua, de fluits corporals, de plaer sensual, sexe sensa tabus, tot això és vida, per donar vida.
    Un petonet. Pilar

  • Hola :D![Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 25-10-2005

    No sé ben be perquè, però m'has inspirat confiança!
    T'agradaria compartir algunes paraules amb mi?
    Bé, et deixo el meu correu.
    nea_moonlight_shadow@hotmail.com

    Petonassos!

  • El vull per mí[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 31-05-2005

    Hola.

    He aprofitat que buscava la foto i t'he llegit. Em fa vergonya dir que mai ho havia fet encara!!

    I m'he trobat aquesta mervella que em vull endur als meus preferits.

    I gràcies! Una abraçada.

  • Quina marea més maquíssima![Ofensiu]
    brideshead | 20-05-2005

    Quina manera més bella de descriure el plaer, barrejant símbols i paraules, sensacions i sentiments, totes les emocions derivades d'aquell moment tan preciós que ens fa sentir vius... i que ens dóna vida alhora.

    I el títol perfecte, una sola i ben senzilla paraula: marea. Una marea immensa, la del cos i la del cor.

    Et felicito per aquest poema tan ben trobat, tan elegantment descrit i tan emocional.

    PD. El teu comentari d'aquest matí en el fòrum, m'ha portat a llegir-te.... perquè tens tota la raó del món, de vegades ens impacientem precipitadament, i els regals s'han de fer de cor, no de cap....

    Un petó Shu Hua, i també per a la teva nineta!

  • Un bon poema...[Ofensiu]
    rnbonet | 27-04-2005 | Valoració: 9

    ...eròtico-estètic-filosòfic... Com la mar, en fi. O com la vida.
    PS. Gràcies (de res) per la gràcies dels comentaris... Ah! I que la nova incorporació a la "Dia...engonal" et permeta una conducció afortunada!

  • Valoro molt[Ofensiu]
    iong txon | 24-04-2005

    la teva franquesa. He llegit amb la meva dona els teus poemes sobre la menopausa. Ens va bé anar-nos fent a la idea: aviat ens tocarà a nosaltres -tots dos som del 62.
    Gràcies pels teus comentaris. Els articles es basen en la teologia de la unificació, no és teologia catòlica. Content d'haver-vos conegut també. Un petó a la Lluna.
    Quim

  • coment[Ofensiu]
    març | 24-04-2005

    sí senyora...una bona metàfora que et permet lligar diferents sensacions.

    Molt bonic!

  • Una creadora de mites[Ofensiu]
    NinniN | 22-04-2005

    Això és el que ets, Shu Hua.

    Qui pot tractar amb tanta sensibilitat i bon gust, temes com la menopausa, per exemple?

    Els teus relats, mai deixen indiferent, i veient la teva extensa bibliografía ets àmplia de registres: poesía, relats, i fins i tot una novel.la.

    Conec força la teva obra, i només puc dir-ne: fantàstica!

    Sempre que llegeixo relats teus amb marcades notes orientals, o encara que no les tinguin, no puc evitar recordar el llibre "Seda", d'Alessandro Baricco.

    Una abraçada, i no deixis de regalar-nos paraules!

    NinniN

  • Una gran sensibilitat[Ofensiu]
    Rafael Soteras i Roca | 22-04-2005 | Valoració: 9

    És un poema d'una gran sensibilitat sobretot perquè fa emocionar. A més té un plantejament veritablement original. Jo crec que l'hauré de llegir diverses vegades simplement pel seu to i alhora cada vegada el vaig trobant més original. Filicitats!

  • La perillositat dels líquids[Ofensiu]
    OhCapità | 20-04-2005 | Valoració: 9

    que s'esmunyen buscant un lloc per on marxar, i mentre erosionen les parets i tot allò que toquen. Les marees tan perilloses a ran de costa, influència de la lluna, ens desperten reaccions a dalt i a baix ....
    Encisador poema d'una descripció de paral·lelisme encantador, mmm, ..., ha estat un gran plaer.

  • Marea...[Ofensiu]
    Llibre | 20-04-2005

    Com una marea de paraules precises el teu poema es gronxa entre dos elements: el mar, que ens serveix de símbol, de referència coneguda, i el propi cos, on sentim els embats de les onades a voltes manses, a voltes salvatges i furioses.

    Un paral·lelisme molt ben trobat, I uns versos treballats.

    Una abraçada,

    LLIBRE

  • marea..[Ofensiu]
    Ainoa | 19-04-2005

    Un poema, a mi que tan em costa escriure, d efet no n'escric mai, un poema ben plantejat, ben escrit.. senzill però fàcil d'entrendre si es vol entendre, sense paraules rebuscades ni frases llargues.. però amb paraules planes i frases curtes has fet un poema bonic.

    Petonets.

  • Bona imatge[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 19-04-2005 | Valoració: 9

    Comparar les marees i lkes sensacions del cos, i la passió tot plegat és genial. M'ha agradat molt. No en se molt de comentar poemes, però comencò la teva setmana amb aquest i el trobo genial.

  • Molt bonic[Ofensiu]
    AINOA | 18-04-2005 | Valoració: 10

    En quina delicadessa es tractat el sentit del plaer.
    M'agradat molt el teu relat.
    Una abraçada.

  • HOlaAaa![Ofensiu]
    mistika | 18-04-2005

    ei! shu hua!
    q tal? sok la mistika. Fa molt que no t'escric res així q et comento akest relat:
    M'agrada! jejeje ( llarga oi la opinió?), però sincerament, kin escrit teu no m'agrada?(sap prou bé que no es per fer la pilota eh )
    Adewwww

    P.D: com està la nena?¿

  • Que totes les marees[Ofensiu]
    Lavínia | 15-04-2005 | Valoració: 10

    et siguin tan beneficioses com aquesta, Shu Hua perquè has fet un bon poema, per la explicació del plaer i del "crit orgiàstic"

    Tens el meu vot i la meva valoració

    Molts petons, Shu Hua - Glòria

    de part de Lavínia (Glòria)



Valoració mitja: 9.45

l´Autor

Shu Hua

43 Relats

403 Comentaris

104884 Lectures

Valoració de l'autor: 9.29

Biografia:
Em dic Glòria i Shuhua és el meu nom xinès. Vaig estudiar xinès a Xina, Xi'an, dos anys i mig, amb el meu home. "Shu" significa: tranquil, parsimoniós. "Hua", glòria i també Xina.
Escric des dels 27 anys i cada cop s'ha tornat una eina més precisa i important per a mi. Tinc un munt de relats curts i poemes i un parell de novel.les. .. al calaix. Esperant tornar a tenir temps i ganes d'escriure, de tant en tant em passejo per aquesta web.

Vull afagir que estic molt contenta i orgullosa que la meva filla hagi engrandit aquesta web amb els seus relats.
Es diu Lluna d'Argent.
I m'encanta saber que li agrada escriure, que ho fa prou bé i que és com és.
Ja saps que t'estimo.