Parlant amb un amic

Un relat de: Atlantis


Quan em llevo, al matí, desplego el mar
i ho vaig col•locant tot en el seu lloc :
les ones, les petxines, les algues i la sal.
Això ho faig a trenc d’alba i el capvespre
el plego i me l’emporto cap a casa
Vull que estigui a prop meu al fer-se fosc.

(Vaig començar fa temps quan vaig saber
que m’era insuportable tanta absència,
que la nit era llarga i massa espessa,
que volia la mar en el meu llit.)

Sí,
que era llarga la nit, que la nit era espessa
que no podia aguantar tanta buidor
que persones i coses com les ombres,
venien cap el tard, m’ocupaven la cambra.
Des d’aleshores les tinc arrenglerades,
totes al meu costat, doncs m’acaronen
i m’omplen de consol i companyia.

Ves-te’n si vols. De dia seràs lliure,

però, ja ho saps, de nit vindràs amb mi.

Comentaris

  • qwark | 22-08-2013

    Et demano disculpes, en primer lloc, pel retard en el comentari RDQ i, en segon, per la meva incompetència a l’hora de valorar la poesia. Intentaré fer el que pugui.

    La teva manera d’escriure es fonamenta en les sensacions. Una visió d’un paisatge desitjat, una conversa imaginària amb algú (real o imaginari), un gest, un moment, un record fugaç. A partir d’aquí –com que veig que t’agrada el mar faré servir una metàfora marina- alces les veles i deixes que el vent i els corrents et portin.

    Diria que els teus poemes recorden a un nen fent volar un estel a la platja, o a una ampolla de nàufrag, amb missatge a dins, surant a la deriva per l’immens oceà.

    Aquest poema, per exemple, navega entre el mar i la nit per recorrer els racons de l’ànima de la protagonista. Val a dir que en algun moment em desoriento i no sé si les seves nits són solitàries o si estava acompanyada. Però aquesta petita confusió també contribueix a fer el poema més líric, com un bot que va a la deriva per l’oceà però, al mateix temps, sap que ha d’anar a parar a la terra promesa.

  • Quin acudit, quina mar, quin sentiment...[Ofensiu]
    Annalls | 14-08-2013 | Valoració: 10

    ... tan ben descrits! La mar, mare dels sentiments... endur-se'l a casa.... plegar-lo i desplegar-lo... no se m'havia acudit!! Es boníssim...El demés la nit, la soledat... m'angoixa, fora d'un poema no m'agrada gens i no t'ho desitjo mai o mai més...
    Anna

  • Necessitats bàsiques[Ofensiu]
    Mena Guiga | 09-08-2013

    Sentir-nos acollits i acollir. El mar és ple de tot i és un vaivé.
    Retrates el que tots busquem, que és tan senzill com estimar i sentir-nos estimats en bona companyia.


    Mena (així ho he entès jo!)

  • Per emmarcar.[Ofensiu]
    Carles Ferran | 04-05-2013

    Estic d'acord en que la primera estrofa és gairebé insuperable. Tant que trobo innecessària -tot i la seva vàlua- la resta del poema. Quina imatge més superba!

  • Estats d'ànim[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 04-05-2013 | Valoració: 10

    Caram, fantàstic! Un poema on barreges sentiment, enyorança, nit, mar, petxines i cor. Un còctel de vida, de sang que batega i lletra preciosa que ens acompanya. Un ritme cadenciós, com les onades que saben arribar a la platja sense desfer-se. Tots aquells que vivim a prop del mar entenem a la protagonista. Una abraçada.

    Aleix

  • M'ha encantat[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 03-05-2013 | Valoració: 10

    especialment la primera estrofa del teu poema. La imatge originalíssima de desplegar el mar, col·locar cada cosa en el seu lloc i endur-te'l cap a casa al capvespre perquè no pots viure sense ell.
    Tot el poema és preciós, però aquesta primera imatge m'ha arribat al cor

    Bona primavera

  • com un temporal[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 03-05-2013

    les emocions s'esbraven en els teus poemes, i en aquest, tan particular, tan amarat de sal i petxines, com una cançó dels "Blaumut" de pa amb oli i sal o de les bicicletes que a l'estiu ens apropen a aquest mar que tens dins del teu llit. Bonic poema, molt particular, i ben portat.

    Abraçades

    Ferran

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1397 Comentaris

101730 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com