Paraules

Un relat de: Atlantis
Jo tinc paraules llises, obtuses, imperfectes
decents i monocords, arítmiques i obscenes,
piramidals i tortes, rodones, rectes, negres
assonants i esdrúixoles, agudíssimes, verdes.

Petitíssimes, fràgils, miserables i blanques
empallegoses, tosques, retòriques i heretges
sorolloses i límpides, esponjoses i buides
dolces, grosseres, plàstiques, amoroses i inertes.

Totes elles em poblen, des dins fins els llavis.
No les vull xerrameques que ensopeguin i caiguin.
Perquè no estan pas fetes per brunyir una basílica
amb guarniments de sucre ni amb la mel del almívar

Jo camino enmig d’elles i les cerco en el pati
esperant a que em diguin : dolor, temps, amor, vida

Comentaris

  • Les paraules[Ofensiu]
    aleshores | 25-01-2024

    Són el camí pel que circulem, la roba que ens cobreix, l’expressió del sentiment.
    Des dels dos anys ens acompanyen.

  • Versos per a pensar. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-01-2024


    Em quede atònit, llegint aquest poema ple de paraules, amb un sentit que no copse completament, què vol dir.
    Molt ben plantejat i trobe que t'has inspirat amb molta paciència.
    Et done l'enhorabona per tal poema, on expresses la teua inspiració.
    Gràcies per compartir-lo, encara que tots ens quedem amb la boca oberta.
    Cordialment.

  • *aclariment[Ofensiu]
    Atlantis | 20-01-2024


    Malgrat penso que els poemes no s’han d’entendre, sinó que has de deixar submergir-te en les paraules i imatges, alguna vegada m’agrada explicar el poema.
    Aquest poema és una poètica. Es a dir un poema que explica perquè escric.
    Els últims versos, que sembla que no han quedat gaire clars i no ha sabut captar el Sr Garcia, (potser no son les imatges més encertades) parlen de què vull fer amb les paraules. No vull brunyir una basílica ( es a dir fer versos grandiloqüents) ni omplir-la de paraules enfarfegades, ( la mel de l’almívar) sinó que parlin d’allò important: el dolor, el pas del temps, l’amor, la vida.


  • Gràcies per retrobar-me[Ofensiu]
    Canela fina | 20-01-2024

    Gràcies per tornar-me a llegir. Espero que continueu gaudint de les meves paraules, així com jo he gaudit de les teves en aquesta enumeració fantàstica que ens has regalat. Una abraçada!

  • Bocabadada...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 20-01-2024

    m'has deixat. Ni de lluny m'imaginaria poder jugar amb tantes paraules amb significat, i fer-ne un escrit d'aquest nivell.

    Enhorabona Atlantis.

    Rosa.

  • Enumeració[Ofensiu]
    SrGarcia | 20-01-2024

    L'enumeració caòtica és un recurs literari que dona molt de joc; l'uses molt bé, és un goig llegir tota l'enumeració.
    Un cop acabada, ja no sé què vol dir: qué vol dir munyir una basílica", o brunyir, tant me fa.

  • Paraules[Ofensiu]
    Prou bé | 19-01-2024

    Amb aquest conjunt de paraules t'has superat a tu mateixa, que de paraules en tens moltes i sempre, sempre, ben posades!
    Amb total cordialitat

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1397 Comentaris

101443 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com