Revisió (a cal metge)

Un relat de: Atlantis
Fa dies que tinc malestar (he de fer la ITV, la revisió anual) Pobre de mi, estic ben rovellat!!! M’agafa aquella basarda que tinc cada vegada que em toca. Me’n recordo de l'Albert, que hi va anar pensant que canviant-li un parell de caragols i lubricant-li els genolls podrien arreglar-lo. Però li van dir que no valia la pena. Resulta que no tenien recanvis i que els hi sortia massa car cercar-los algun altre taller. Era millor desmuntar-lo i aprofitar les peces per algú altre. Així que el van enviar al magatzem de reciclatge.
I és clar no l’he tornat a veure mai més. Potser han aprofitat les mans, els ulls i el cor (aquests sí que els tenia bé) per trasplantar-los a un de nou.
No sé a què treu cap tota la parafarnàlia i la propaganda del Govern d’aprofitar les coses velles si a la primera de canvi, si no els hi surts a conte, et llencen.
Potser és millor que no demani cita al metge. I que esperi que vagi caient a trossos, malgrat que quan vaig sortir de la fàbrica, nou i radiant ,vaig signar el compromís de fer una revisió cada any. Si ara el trenco i no el compleixo, podria suposar-me una multa i fins i tot anar a parar a la deixalleria dels insubmisos. Però penso arriscar-me.

Comentaris

  • Robots inútils[Ofensiu]
    Iona | 01-04-2024

    El relat m'ha fet pensar en l'ofici del protagonista del llibre Quality land.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-03-2024

    Bon dia, Atlantis: Moltes gràcies per la teua opinió sobre el meu poema "En el centre del meu cor", on em dius que és un poema molt bonic.
    M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • Som robots.[Ofensiu]

    En aquest relat on el protagonista és un robot hi ha una mena de màgia que fa bascular entre el que pot ésser un robot o un esser humà i fins i tot un simple automòbil. M'ha fet recordar a
    un oncle conco que havia estat operat diversos cops del maluc i que a ultima instància li van recomanar no tornar a fer-ho perquè la peca estava desmanegada degut a l'edat avançada de tantes intervencions. Un relat magnífic escrit amb l'enginy i humor amb que ens tens acostumats.I responent a la pregunta teva de per què no publico et diré que he estat quasi un any immers en preses de ficcions de caire residencial que m'han fet ballar el cap: si venia o llogava l'àtic on hi vivia i ara he tornat de bell nou, després de haver realitzat una remodelació integral: permisos, tractes amb bancs, paletes i resta d'operaris, seguiment de les obres, i mudança i ultimar els últims detalls...., ara encara em manca la cuina que fins d'ací tres Messina no me l'instal·laran....Com pots veure impossible inspirar-se per a publicar ...Bé, espero que em vingui aviat la creativitat perduda. Mercès pel teu interès...Nil.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-03-2024


    Hola, bon dia, Atlantis: Gràcies per comentar-me el meu últim poema. sí, és així d'una enyorança d'un amor que ja no viu, fa molt de temps. Que ja no està en vida.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Talment...[Ofensiu]
    Cesca | 20-03-2024 | Valoració: 10

    Robots que es resisteixen a l’obsolescència. Un sentiment molt humà.
    Molt bon relat. Un plaer.
    Sort!

  • Revisió que s'ha de fer. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-03-2024 | Valoració: 10

    Dualitat entre una revisió per a un cotxe, o per a una persona. Un relat per pensar i arriscar-se quan faça falta.
    Molt ben encertat, Atlantis.
    Enhorabona i sort.

    Cordialment.

  • Rebel.lia[Ofensiu]
    marialluïsa | 18-03-2024


    Sembla ben bé que tenir consciència porta a tenir maldecaps, a fer-se preguntes i tenir un punt d'autonomia/rebel.lió.
    Però que fins i tot els robots puguin percebre el món com els humans provoca al mateix temps confiança en un futur proper, tot i que em temo que tan sols és ciència ficció.
    Si ens han de manar tant de bo ho facin bé.
    Molt bona feina.

  • Inquietant.[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-03-2024

    Et fa ballar el cap que no sàpigues si parles d'un metge de veritat o d'un mecànic. Aquest relat es podria aplicar a persones, en una utopia apocalíptica les coses podrien anar així amb entitats biològiques (vulgarment anomenades persones).
    La força del relat rau en el fet que un robot pugui pensar com una persona, ser insubmís i prendre decisions arriscades, Trobo que has barrejat molt bé els ingredients humà i robòtic, mostrant una entitat captivadora i inquietant.

  • Societat de consum[Ofensiu]
    llpages | 17-03-2024 | Valoració: 10

    Comprar, fer-ne ús, llençar. Reaprofitar, arreglar? Fuig, això és de pobres i nostàlgics! Aquest ideari capitalista ho devora tot, robots de darrera generació inclosos. Un relat fresc amb un velat to de denúncia i en primera persona que m'ha agradat. Enhorabona, Atlantis!

  • Compromis...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 16-03-2024

    signat per fer-se una revisió anual, però qui se la juga si ja sap que pinten dures. Potser sí que té raó aquest robot. Com diu la dita, val més boig conegut que savi per conèixer.
    A veure si l'encerta.

    Sort Atlantis.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1397 Comentaris

101487 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com