A comissaria (de fantasmes i follets)

Un relat de: Atlantis

A comissaria. (de fantasmes i follets)

Vinc a posar una denúncia.
-Vostè dirà. Ompli aquest formulari.
- Li explico millor parlant?
- D’acord. Ho gravarem.
Miri quan em llevo sento veus i rialles que m’omplen la casa, i això que visc sola. Tinc presències molt properes. Uns dies després de la mort del meu marit, vaig trobar una nota, com acabada d’escriure, que deia que m’estimava i el vaig sentir físicament fent-me un petó mentre dormia. Ara em fa companyia mirant la tele, em porta un got d’aigua quan estic al llit, em diu bon dia. No em fa por. No només el sento a ell, sento també la presència de la tieta, ballo amb el meu amic, dic bajanades amb el meu germà... Són com espectres que viuen amb mi.
No deuen ser lladres, perquè no em roben res..., però...
sí que tinc uns lladregots petits. Estan arreu: m’amaguen les receptes del metge, el mòbil, les claus, les entrades del teatre... Em canvien la roba de lloc, em desaparellen els mitjons. Me’ls imagino saltant al meu costat plens de picarols. Però no noto la seva presència, només sofreixo les seves trapelleries.
I a la nit, em fan fiblades als genolls, punxades a l’esquena, m’acceleren el cor. Em xuclen la força com una fletxa.
Per això he decidit venir a denunciar-los. Si vostès poguessin endevinar qui són i fer-hi alguna cosa...

Els fantasmes, però, me’ls deixen. No em fan sentir tan sola.

Comentaris

  • Genial[Ofensiu]
    Ginebreda | 09-03-2024

    Aquests fantasmes també els vull a casa meva. Trobo tan a faltar els que han marxat i han estat molts en cinc anys!.
    Els follets també m'ataquen cada cop més. Un relat que sembla intrascendent i és molt profund.
    Felicitats, amiga!

  • Algú altre[Ofensiu]
    aleshores | 05-03-2024

    Gràcies per la lectura. M’ha quedat un relat una mica llarg. Hi poso un amic per alleugerir l’explicació i tenir algú altre que digui o pugui dir bajanades. I que no quedi personal, del tot.

  • Som independents?[Ofensiu]
    aleshores | 02-03-2024

    Soledat que va més: no formem part de cap societat, es veu. Som una suma de persones soles. Ès més feliç una persona independent o una amb més recolzament social i familar? Però nosaltres tossuts volen viure una vida independent. Que ningú ens emprenyi. Si cal, anem a comissaria.

  • Perdre el cap..[Ofensiu]

    La solitud fa veure coses, l'edat a l'igual que els primers anys de vida també.Un relat, que a banda d'estar molt ben trenat, que no només fa passar una bona estona llegir-lo per la genialitat de l'argument..., sinó que també fa preocupar una mica per com escenifica magistralment una situació en la que ens podem trobar tots i cadascú de nosaltres en arribar a la darrera etapa de la nostra existència. .

  • Formen part de nosaltres[Ofensiu]
    Solsona Bot | 20-02-2024

    En el teu relat el protagonisme pateix alguna mena de malaltia menta, potser demència o inici d'Alzahimer, que serveix per explicar-nos la importància en les nostres vides de les persones que ens han deixat. Formen part de les nostres vides d'una manera conscient, en somnis o amb la demència. Felicitacions!

  • Quin relat![Ofensiu]
    Cesca | 19-02-2024 | Valoració: 10

    Quin relat! Trist però bonic, entranyable i... proper.
    Jo també em quedaria amb els fantasmes(◕‿−)

    Una destresa amb les paraules envejable!

    Un plaer. Ens llegim!

  • Solitud[Ofensiu]
    llpages | 16-02-2024 | Valoració: 10

    Entre fantasmes i follets, una solitud pregona que m'ha despertat sentiments de tristesa cap a la protagonista. I això que els fantasmes l'ajuden a no sentir-se sola, però al capdavall hi ha una inestabilitat mental manifesta. Un relat molt ben trenat que no et deixa indiferent. Enhorabona, Atlantis!

  • ressonàncies[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 15-02-2024 | Valoració: 10

    ningún és sobrer. Un els crida per vibrátio

  • Molt ben travat![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 15-02-2024 | Valoració: 10

    Hi ha qui prefereixis creure que els fantasmes són esperits que venen a fer-nos companyia.
    Hi ha qui creu que els follets /espectres venen a fer-nos la guitza.
    I també hi ha qui s'imagina tot, per tal de combatre la sol·licitud i la vellesa.
    Tots aquests punts de vista, segons el meu parer, hi són en el teu relat, per tant, això ho converteix en un Gran Relat.
    Enhorabona, com sempre és un plaer llegir-te.
    Fins aviat,
    Neus

  • Denúncia. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-02-2024 | Valoració: 10


    Un relat complet i original. La situació de fantasmes i espectres en una vida molt quotidiana. Amb la qüestió de la denúncia apropiada.
    M'ha agradat el seu plantejament.
    Enhorabona, Atlantis.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Necessitat de companyia[Ofensiu]

    Bon dia, Atlantis:

    Un relat original on la protagonista s'atreveix a denunciar les situacions quotidianes que li passen, moments que no són agradables malgrat alguns li facin companyia.
    Almenys aquesta protagonista dement se n'adona del què li passa, però es referma de què no vol que li treguin les "al·lucinacions" sensorials que sent enmig de la seua solitud.
    Un relat contradictori, que provoca diferents emocions a qui el llegeix. I també fa reflexionar.
    L'única cosa que m'atreveixo a corregir és la puntuació en el diàleg (no es posa espai entre el guió que inicia el diàleg i la paraula següent).

    De tota manera, m'ha semblat genial en el seu contingut.

    Una abraçada,

    Helena

  • Solitud...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 13-02-2024

    que crea situacions tristes de contingut i divertides a l'hora de llegir-les. Se n'ha de saber molt per poder jugar amb aquestes dues emocions tan contradictòries.

    Enhorabona Atlantis.

    Rosa.

  • Agredolç[Ofensiu]
    SrGarcia | 13-02-2024

    Un relat que és alhora divertit i trist: divertit per les coses que explica, trist per la soledat i probable demència de la senyora. No resulta gens fàcil provocar aquestes dues emocions en un relat tan curt.

  • Ben guanyat el repte![Ofensiu]
    Prou bé | 13-02-2024

    Un relat original, divertit i ben és Rita. Enhorabona !
    Amb total cordialitat

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1397 Comentaris

101473 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com