La creació

Un relat de: Atlantis

Em costa imaginar el No-res. Si de cas me l’imagino tot fosc o bé tot blanc, però en realitat en el No-res no deu existir ni el blanc ni el negre. Només existeix Res.
Però algú va engendrar el No-res, li va donar el seu alè. I dins l’úter gegant van destriar-se la llum i les tenebres, va formar-se les aigües, els arbres i les plantes, les flors. Els animals del mar i de la terra: cucs i aranyes, peixos, rèptils i amfibis, aus i mamífers. L’ésser humà.
Tot va ser un procés de nou mesos. Nou mesos de sentir la vida que anava creixent. Els moviments, primer suaus, gairebé imperceptibles i després més forts, com petits tremolors anaven sacsejant per dins, mentre es formava un ric univers. S’anava fent gran dins un espai que s’inflava com un globus i lluïa un ventre immens que tothom admirava.
Arribà el dia, que un terrabastall de contraccions va eixamplar la sortida i finalment brotà. Nasqué l’infant. Perfecte. A imatge i semblança del pare Univers i de la mare Terra. Com les altres criatures que poblaren la terra, el mar i el cel.
Una onada de felicitat ho impregnà tot.
Per a mi això és el bing-bang: la creació

Comentaris

  • Exacte[Ofensiu]
    Prou bé | 20-11-2023

    L'has clavat.
    Un relat que esclata com la mateixa creació, i ho fa amb un llenguatge que, a mi, m'ha emocionat.
    Gràcies
    Amb total cordialitat

  • La bellesa de la creació[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-11-2023 | Valoració: 10

    Ostres, es nota que ets poetessa! Has escrit un relat preciós, una prosa poètica fantàstica, la bellesa de la creació. Una forta abraçada.
    Aleix

  • El "tot" particular[Ofensiu]
    Aljezurful | 16-11-2023

    Bona manera de descriure un dels grans dilemes de la humanitat.
    Es com si tot s'hagués fet per nosaltres, per cadascun de nosaltres o, encara més, només per tu (com si tota la resta fóssim un decorat).
    Un bri efímer de felicitat arribat d'enlloc i amb destinació "qui sap" . Un regal.
    Queda, això si, la incògnita de saber qui va ser "l'algú" que va engendrar tot això. Això no ho has dit.
    No sé si li volies donar algun toc de trascendència, però t'ha quedat un relat molt pragmatic (i bo).
    Gràcies



  • A mi m'ha agradat molt[Ofensiu]
    Ginebreda | 16-11-2023

    Estimada,
    Crec que, malgrat que dius no estar satisfeta del resultat, t'ha quedat un relat rodó i la idea és genial.
    Amb poques paraules has explicat el moment d'aquest naixement d'una forma molt imaginativa i ben descrita.

  • gràcies a tots pels comentaris[Ofensiu]
    Atlantis | 16-11-2023

    gràcies

  • *aclariment[Ofensiu]
    Atlantis | 16-11-2023

    Em va venir la idea de la creació comparant-la amb el moment del naixement d'un fill. Volia fer aquest paral·lelisme però no estic contenta de com ha quedat, fins el punt que vaig esborrar-lo després d'haver-lo enviat. Massa tard, perquè ja l'havien validat .

    Sembla que pressuposi la idea d'un Déu i no era això el què volia reflectir..., sinó plasmar la idea de la creació i l'acte de parir com un acte genuí i creatiu . Per això acabo amb "Una onada de felicitat ho impregnà tot."

  • Fet diferencial[Ofensiu]
    llpages | 16-11-2023

    Una frase del relat m'ha sorprès: "Una onada de felicitat ho impregnà tot". Més enllà d'on venim, això de la felicitat encara no ho havia llegit en cap altre text sobre el tema. I ho trobo encertadíssim, i original, molt original. Parir móns està molt bé, però parir-los amb éssers feliços està molt millor. Enhorabona per la novetat!

  • Es féu la llum.[Ofensiu]

    No crec pas en un Déu únic creador del tot existent!, més aviat entenc que hi diuen haver infinitat de deuets que van creant com els nostres científics aquí la terra. El no res, com molt bé dius no té lògica. La vida és massa complexa per a afirmat que no ha tingut un origen. El teu relat fa reflexionar i alhora dona diversitat de tema a relats en català.

  • Associació[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-11-2023

    Quina simbiosi més encertada. La creació de l'univers i la d'un nadó. El no-res esdevé en un autèntic sentit de la vida.

    Fantàstic Atlantis. Sort.

    Rosa.

  • Déu va fer la creació. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-11-2023 | Valoració: 10

    No cap dubte. Amb molta fantasia has fet un relat on Déu és el protagonista, amb moltes metàfores. Déu és únic i perfecte.
    Enhorabona i que tingues sort.
    Gràcies per la teua opinió sobre el meu poema El sol de llum pura.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1397 Comentaris

101456 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com