L'ESTIMO TANT...

Un relat de: brins
L’ESTIMO TANT...


L’estimo tant...
perquè vivia als llavis de la mare,
hi despertava al matí, hi dormia a la nit...
era lletra de dolça cançó que portava al pit;
sense ella jo no seria ni d’aquí ni d’enllà,
no sabria riure ni plorar...

En sentir-la, se m’enfila pel tramat de la pell
la suau remor del bosc de la infantesa,
entre els sons de tants i tants indrets,
escullo aquests, els de la meva llengua,
els d'uns mots protegits amb dents de foc,
els d’una parla teixida per telers del cor.

Cap densa ombra no podrà mai enfosquir-la
ni cap torbonada aconseguirà foragitar-la
les serralades i els rius s’hi rebel•larien...
esclatarien abrivats per oferir-li suport;
columnes de valor i de coratge la sostindrien,
teulades d’amor l'aixoplugarien...

L’estimo tant...
que quan se m’apropi la inexorable fi,
vull que sempre hagi viscut amb mi.

Comentaris

  • L'estimo tant![Ofensiu]
    Toni Arencón Arias | 14-02-2013 | Valoració: 10


    Benvolguda amiga i companya RDQ:

    Preciós poema!

    Els versos de la primera estrofa presenten una gran musicalitat que es manté en la següent, amb una evident i treballada combinació de rima, vers lliure i vers blanc. La figura "perque vivia als llavis de la mare" és brutal, d'una tendresa entranyable, com també ho és "lletra de dolça cançó que portava al pit".

    A la tercera estrofa, aquesta musicalitat adquireix força i potència, amb ritme de poesia èpica. Fonètica intensa, consonant vibrant alveolar sonora, "erra" que "erra" (una vintena en sis versos) que atorga a l'estrofa sonoritat i ressonància.

    Els últims tres versos, més assossegats, enllacen amb el to de l'inici. Pel meu gust personal, i cada persona és un gust, aquesta última estrofa queda lleugerament -molt lleugerament-, trencada. Jo, mantenint la musicalitat de tot el poema i la força que transmet, tancaria el poema per exemple amb un nou "L'estimo tant!", Així, emfatitzat en la contundència de l'admiració...

    ...La mateixa admiració que em produeixen els teus versos, amiga Pilar.

    Molts petonets,

    T.

  • cada cop que...[Ofensiu]
    Annalls | 08-01-2013 | Valoració: 10

    ...et llegeixo, estic més bocabadada, he trobat molt talent a RC en el poc temps de que hi formo part, però em faltava descobrir-te ,gaudir-.te. Gracies a la Mena Guiga que em va parlar de tu. Si a la fi trobo la paraula que em dona voltes dins el pit te la dic... quelcom com entranyable. Preciós poema per la nostra llengua que de moment maltracto, dema anire a la classe 60 em sembla.Abans no havia tingut ocasió. I no sabia que tingues tanta feina a fer...
    Anna

  • Enhorabona!!![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    El teu relat ha estat seleccionat per formar part del recull L’estimem perquè és la nostra! que l'Associació de Relataires en Català publicarà al voltant del mes de febrer del 2013.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada, t’agrairíem que ens facis arribar l’autorització de publicació corresponent

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic (leela.arc@gmail.com), el text que t’indiquem al final d’aquest comentari tot fent un copiar i enganxar i complimentant les teves dades.

    Cordialment,

    Comissió de Concursos


    TEXT D’AUTORITZACIÓ – Cal fer un copiar i enganxar, emplenar les dades personals, i enviar al correu: leela.arc@gmail.com

    En/na ......................................................................................................... amb DNI. número ......................................... i nick relataire ........................................................ AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure l’obra ......................................, del qual sóc autor/a, en el recull L’estimem perquè és la nostra! i a fer-ne difusió pels mitjans habituals de l’ARC.

    En aquesta publicació vull constar amb el nom/pseudònim d’autor/a: .................................

  • PRECIÓS![Ofensiu]
    Núria Niubó | 17-10-2012 | Valoració: 10


    Estimem la nostra llengua, és part de nosaltres, és la nostra identitat, i quan a cada mot hi ha poesia, quan se’n fa aquest ús tan delicat, tan ple d’amor vers tot el que significa, és com tocar el cel.

    Un poema que podríem brodar en la senyera, voleiar-lo al vent i que arribés a tots els cors sensibles.

    Preciós, Pilar, delicat i intens.
    Una abraçada de tot cor.
    Núria

  • Quina meravella , Pilar ![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 12-10-2012

    Aquests dies en els quals sembla que tots els polítics es posen contra nosaltres i la nostra estimada llengua un crit em surt de l'ànima : MAI PODRAN AMB NOSALTRES !
    Amb el teu precios poema crides el mateix però amb paraules tan dolces que fan esborronar.
    Moltes felicitats avui i sempre , estimada Pilar ! Una abraçada molt , molt forta.

    Nonna

  • Estimar, donar, escriure[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-10-2012 | Valoració: 10

    Estimar és donar. I tu dones a la llengua una cosa que fas de meravella, escriure. Escrivint la vesteixes d'etiqueta, de cor, de fetge quan convé i de passió també. La vesteixes de sentiment, agraïment i tendresa. Un gran poema Pilar, sentit i intens. Una forta abraçada.

    Aleix

  • gràcies pilar pel teu contacte tan amable !!![Ofensiu]
    joandemataro | 07-10-2012

    una abraçadeta per a tu també
    :-)

    joan

  • Plé de sentiment...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 07-10-2012 | Valoració: 10

    Un poema preciós, no calen més paraules!!!

    Gràcies pel teu comentari a VIURE EN LLIBERTAT. Tot i que em pregunto: ho aconseguirem????????

    Una abraçada.

    Gemma

  • Un poema preciós,[Ofensiu]
    panxample | 03-10-2012 | Valoració: 10

    l'estimo tant... el que és cert, és que res ni ningú ens farà canviar el sentiment ni la manera de parlar. La història ens ho ha demostrat.
    Enhorabona per aquesta sensibilitat teva a l'hora d'expressar el teus sentiments.
    Avant, sempre avant!

  • Amor incondicional[Ofensiu]
    Naiade | 02-10-2012 | Valoració: 10

    Un poema tan preciós que m’ha deixat sense paraules. Enhorabona Pilar per aquesta facilitat que tens de teixir sentiments.
    Una forta abraçada

  • Cant d'amor[Ofensiu]
    Frèdia | 30-09-2012

    Quina declaració de principis tan aferrissada, quin entusiasme traspua, quin cant d'amor tan dolç... Tot això en aquest poema tan breu com magnífic. La meva sincera enhorabona per cantar aquesta llengua nostra com ho fas tu. Una abraçada.

  • Amor envers “la nostra”[Ofensiu]
    Unaquimera | 26-09-2012 | Valoració: 10

    A ningú que et llegeixi li poden quedar dubtes de quan te l’estimes, brins!

    El coratge con a actitud irrenunciable i l’amor envers “la nostra” resulten evidents en cada vers, en cada mots, en cada emoció destil•lada...

    Que bé, haver retornat després de les vacances, la Festa Major i la meva conseqüent desconnexió de la xarxa, i trobar aquest poema valent i encoratjador, especialment en els moments que vivim... i gaudim, i patim!

    T’envio una abraçada per celebrar el retrobament en aquest espai compartit i recuperar els nostres bons costums, si et ve de gust,
    Unaquimera

  • Preciós[Ofensiu]
    Teranyina | 25-09-2012 | Valoració: 10

    Preciós! Visca la llengua !

  • Gran poema d'amor[Ofensiu]
    elenam | 20-09-2012 | Valoració: 10

    L'he llegit moltes vegades i la veritat el trobo un poema meravellós, tendre i ple d'amor.
    Et felicito!!!

  • Josep Ventura | 18-09-2012 | Valoració: 10


    poema meravellós que guardaré amb el teu permís
    Una abraçada
    Josep

  • Impossible[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 18-09-2012 | Valoració: 10

    Impossible expressar millor l'estimació vers la nostra llengua.

  • Com a una mare[Ofensiu]
    leonardo | 12-09-2012 | Valoració: 10

    Sempre que em parlen de la nostra llengua, la comparo al amor que sentim per la nostra mare, un amor incondicional, que portam gravat als nostres cors i penetre per cada porus de la nostra pell.... i que tant be recrees amb els teus mots....

    Una delicia de poema

    Una abraçada


    leonardo

  • Amor incondicional[Ofensiu]
    Materile | 11-09-2012 | Valoració: 10

    Pilar,

    Estic emocionada amb les meravelloses paraules que fas servir per descriure un amor incondicional a la llengua. Comparteixo amb tu aquest sentiment; també jo he estat professora de català per a adults.

    Les lletres i la docència m'uneixen a tu amb l'amor a la llegua.

    Una abraçada,

    Materile (Maria Teresa galan)

  • Intens[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 11-09-2012 | Valoració: 10

    Intens, t'ha sortit de l'ànima, l'he rellegit diverses vegades i m'ha agradat tant que no he dubtat en compartir l'enllaç al Facebook. Un poema 10.

  • Noto una dolça cancó[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 11-09-2012 | Valoració: 10

    Sensible. Tendre. L'he llegit unes quantes vegades. Què bonic és estimar !!!

  • Un amor més enllà de la carn[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 10-09-2012 | Valoració: 10

    Un amor que naix de les entranyes més profundes, comparable al que es té cap a la família, amb tot el que ens identifica i que defenem per damunt de qualsevol eventualitat. No tots hem nascut en un bressol on la llengua que hem sentit ha sigut el català, molts hem aprés a estimar-la amb el temps. En el meu cas com un amant reticent a apartar-se del meu camí i que vol jaure amb mi fins més enllà de la mort, sempre associat al meu record.

  • preciós pilar...[Ofensiu]
    joandemataro | 10-09-2012 | Valoració: 10

    és així com ho expresses, de forma tan meravellosa i intensa, l'estimem tant perquè la duem a la pell des de que naixem fins que morim, perquè no coneixem una altra manera possible d'entendre la nostra vida sino és a través de la llengua amb la qual la mare ens bressolava...

    una abraçada
    joan

Valoració mitja: 10