Irina

Un relat de: NinniN

C - Però t'has tornat boja? - crida ell, mentre ella jau al llit, nua, mirant-lo amb uns ulls blaus, enormes i tristos - què m'estàs dient? Que vols tenir aquest fill?
Ella fa que sí amb el cap, avergonyida, mentre es tapa amb un llençol brut.
C - Però què cony li explicaràs, al teu fill, quan sigui gran? Totes les nits quan surtis li diràs que marxes a treballar? Què li explicaràs, que la mama és puta?
I - No, és clar que no… però ho has d'entendre, l'haig de tenir és la meva última oportunitat, l'última oportunitat que tot canviï… jo deixaré aquesta feina, fregaré escales, o cases, o faré qualsevol cosa, i amb l'ajuda dels estalvis… - diu amb un català imperfecte i dubitatiu.
C - Estalvis? La petita fortuna que has aconseguit reunir follant per diners? Aquests estalvis?
Ella alça els ulls, irritada.
I - Si, aquesta petita fortuna em servirà per donar-li al meu fill… al nostre fill, la vida que no he tingut jo.
Ell la mira indignat.
C - El nostre fill… per faaavor! Aquest fill, pot ser de deu, de trenta tios diferents! A quants te'n tires, cada nit, a veure?
I - Carles, ja hem parlat d'això mil vegades. Ets l'únic amb qui ho faig sense protecció, mai ho faria amb ningú més… com pots dubtar de la teva paternitat?
Ell calla, sense mirar-la a la cara.
C- Molt bé. Vols que aquest nen neixi - diu amb veu suau una altra vegada - Però què faràs? Li mentiràs tota la seva vida? Mentiràs a algú a qui estimes?- una altra vegada cridadnt - També em menteixes a mi, Irina? - li diu manipulador, baixant la veu.
Ella fa que no amb el cap.
I - Però no li podem explicar. Hi ha mentides que no són dolentes… jo vull que sigui un nen o nena normal. No vull que…
C - Què, no vols? Eh? No vols que creixi tenint fàstic de tu, com et tinc jo?
Li comencen a rodolar llàgrimes galta avall i el blau dels seus ulls, que tants cops ha amagat rere les parpelles per no veure qui sospirava al seu damunt, es torna gris.
C - Plora, plora, ja pots plorar. Perquè no penso tenir aquest fill. No penso tenir un fill amb una puta! Ho ha sentit bé? - ara li crida a cau d'orella, s'ha apropat a ella tant, que tot i estar tapada amb el coixí, sent el fètid alè a alcohol que desprèn, i no pot deixar de preguntar-se quina mala passada li ha fet el cor fent que s'enamorés d'ell.
I ella que creia que ell també l'estimava… si no perquè hauria seguit amb ella des de fa un any , tretze llargs anys desprès que la portés, quan va acabar de pagar-li el deute?
Desconsolada, sent com es vesteix. Avui tampoc dormirà amb ella. La deixarà, sentint-se bruta, puta i sola.
Marxa donant un cop de porta. S'aixeca del llit. Avui tampoc podrà dormir. Fa anys, des que està amb ell, des que la va portar al país prometent-li un treball d'economista, i la va tancar en aquell burdell de carretera, des que va deixar de follar i va començar a fer l'amor amb ell que no pot dormir quan està sola. Anirà a fer el carrer. Anirà a tenir sexe amb desconeguts. Per no sentir-se sola. I per poder fer aquella petita fortuna que té acumulada, una mica més gran.

Comentaris

  • Irina és forta, molt forta[Ofensiu]
    ambelma | 03-04-2009

    Si te el fill no és sentirà sola, que per treballar de Puta una no te perquè ser una Puta en tot.

    Aquest homes com el del teu relat saben molt bé les dones que trien per reduir-les i estic d'acord amb un comentari que t'han fet, que el fill no conegui el pare, no es mereix un pare com aquest, ningu és mereix tindre a prop essers tan despreciables com els maltractadors.

    quan detecto un home d'aquest a prop soc, com a mínim, molt antipatica

  • Penso com la Gipsy...[Ofensiu]
    Aina_R | 01-09-2008

    ... que el tingui i mai li digui qui és son pare, avui en dia hi ha moltes dones que decideixen portar endavant una maternitat en solitari, perquè tot i no tenir un home al costat decideixen que ha arriabt el moment de ser mares.

    No poso nota perquè normalment no ho faig, sóc més partidària del comentari crític que no pas d'avaluar amb un número; però m'ha agradat molt el text

    Encantada de llegir-te

    Aina_R :)

  • quin fàstic de tio![Ofensiu]
    gypsy | 30-06-2006 | Valoració: 10


    Sisplau que la Irina no el torni a veure mai més.
    i que tingui el fill si vol, i sobretot que mai li digui que el seu pare era un cabronàs acabat.
    Que li digui que el seu pare era un home dolçi tendre, que se'l va endur una malaltia però que l'estima des de el cel.

    gypsy

  • Un relat[Ofensiu]
    Lavínia | 28-06-2005

    que m'ha agradat molt i és cert, Irina és el nom en rus d'Irene que vol dir Pau.

    Seguiré amb el coment

  • Per...[Ofensiu]
    Inflamable | 28-06-2005

    ...si a algú l'interessa, com deies Alícia quines sensacions et transmetia el nom, Irina vol dir Pau. És un orgull per mi portar aquest nom!!!

  • Irina[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 28-06-2005 | Valoració: 9

    M'encanta el nom, i reflexa una realitat, de moltes Irines. Reflexes una realitat, i ho fas de forma brutal sense deixar res en el tinter, parlant clar, i al hora donant una tendersa a la imatge que ens fa comprendre posar-nos en la situació de la Irina. És dur i díficl parlar d'aquest temas i ´tu ho fas amb poques paraules molt ben portades, amb el terme just de duresa i de tendresa. Molt bé.

    Segueixo el meu coment, però ja et felicito, tens alguns relats genials.

  • kispar fidu | 06-06-2005 | Valoració: 10

    Ostres tu! Quina força! Quina energia que desprén aquest relat! Mentre vas llegint sembla que puguis sentir els crits i la ràbia que es va escampant per l'habitació! Molt bó! L'he trobat genial! Una molt bona manera d'enfocar aquest tema. Sap greu la forma de tractar-la d'ell.

    Està molt bé!
    Gemm@

  • Ostres...[Ofensiu]
    AtzaVaRa | 01-06-2005

    M'he quedat bastant pensativa...aquest relat m'ha transmès tristesa, m'ha fet llàstima l'Irina. Per altra banda, és un tema ben trobat, sovint, mai es planteja que les putes tinguin sentiments d'amor (i fins i tot maternals), oi? Per això m'ha agradat el teu relat. A més, trobo que escrius molt bé. Et seguiré llegint.

    Una abraçada,
    AtzaVaRa

  • QUANTES IRINES, QUANTS FILLS DE PUTA?[Ofensiu]
    xavier de Ventolà | 19-05-2005 | Valoració: 9

    Bó, molt bó, el relat.
    Ben escrit, ritme, diàlegs, tensió, tempus, potser poliria o canviaria algunes paraules pero de veritat que ets molt bona relataire

  • Quina il.lusio!!![Ofensiu]
    Inflamable | 19-05-2005 | Valoració: 10

    simplement me fa molta il.lusio veure un relat amb el meu nom, ja que no es gaire comu!!!

  • OhCapità | 22-04-2005 | Valoració: 9

    jo si que n'estic de perplexe i de sobtat en veure que algú és capaç d'enllaçar les linies de marea coherent, mmm, la meva ment dispersa no m'ho permet. Encara més difícil fer un bon diàleg, que sembli verídic, i no es perdi. Mmm, estic parat i realment sorprés. No llegeixo gaires coses per damunt dels 3 minuts però he de reconèixer que sou uns artistes. Gràcies per la vostra dedicació. I prometo llegir-vos més sovint.

    OhCapità.

  • És un relat...[Ofensiu]
    Llibre | 31-03-2005

    corprenedor. Una realitat que tenim a la cantonada i que ens entestem a no veure. A no voler veure. Bé: de tant en tant hi donem un cop d'ull, i aleshores cridem a favor d'aquestes dones, en contra dels abusos i tot plegat... però això només quan toca.

    És un relat, per altra banda, concís. L'espai de temps que transcorre en la narració és directament proporcional a l'espai de temps que dedica el lector a la seva lectura, i això ajuda, penso jo, a l'apropament.

    I voldria remarcar-te una frase que m'ha agradat especialment: "Li comencen a rodolar llàgrimes galta avall i el blau dels seus ulls, que tants cops ha amagat rere les parpelles per no veure qui sospirava al seu damunt, es torna gris." No em preguntis per què, però aquesta imatge d'amagar el blau dels ulls rere les parpelles per no copsar la seva pròpia realitat... m'ha encisat. La trobo força aconseguida.

    Res. Només agrair-te que em recomenessis aquest relat (o potser ho van fer per tu?... ja no ho recordo!) quan vaig demanar relats sobre "violència de gènere". Perquè aquí no hi ha la típica esbatussada... però això també és veritable violència.

    Fins la propera.

    Salut!

    LLIBRE

    PD.- Ei! No sé si ho has llegit al fòrum, però... que ja t'he posat rostre! Ja et recordo! He, he...

  • Però posa'm un deu, Biel!!![Ofensiu]
    NinniN | 13-10-2004

    jejeje.

    Això. Que aviam si em poses algún dia el teu primer 10.

    Gràcies pels vostres comentaris (us asseguro que les puntuacions són el de menys, el que més m'agrada són això, comentaris!).

    Una abraçada,

    NinniN

  • Ja veig[Ofensiu]
    Biel Martí | 11-10-2004 | Valoració: 9

    Ja veig que el teu repertori literari és força elevat i de qualitat, ninnininnin. Jo treballo en un camp on toquem la violència domèstica i llegir sobre aquests temes, més si estan ben escrits i tenen caràcter (sí, em sembla que aquest relat té caràcter) em fa pensar. No poso deus perquè mai poso deus, però et felicito.

    Biel.

  • La Ilargi ja ho ha dit[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 09-10-2004 | Valoració: 10

    No deixa indiferent.
    És una realitat de la qual falta més consciència col·lectiva. És un relat emotiu que posa de manifest l'expoli de tantes i tantes vides humanes. Enganyades, ultratjades, empresonades i vexades.
    Gràcies un cop més per posar sobre la taula un tema de rigorosíssima actualitat.
    Una abraçada

    Vicenç

  • Impactant[Ofensiu]
    Ilargi betea | 09-10-2004 | Valoració: 10

    Molt bé NinniN, és el tipus de relats que no et deixen indiferents en llegir-lo. M'encanten les narracions on els temes més tabus es toquen amb un realisme que fereix.
    Moltes felicitats bonica!
    Una abraçada!

Valoració mitja: 9.56