Gaudir: quadern de vacances.

Un relat de: David Gómez Simó

.
-I-



La remor del vent entre las fulles,
el lleu brunzir d'una mosca a cau d'orella,
la campana que anuncia l'hora per a tota la contrada,
el riu que passa sense pressa entre els marges de pedra,
la xerrameca d'un infant que no ha complert tres anys.
Tot això és el silenci.

El silenci entre muntanyes una tarda d'estiu,
absents les veus i el tuf de la ciutat.

Un llibre oblidat damunt la taula
amb la veta assenyalant la meitat d'un capítol,
el cos arrepetellat contra la pared de fusta,
les cames estirades indolents, els ulls clucs,
inhalar profundament deixant que l'olor de terra molla
em recordi el perfum del teu cabell xop.
Tot això és el silenci.

El silenci entre muntanyes una tarda d'estiu
mentre dorms esgotada i a fora ha deixat de ploure.



-II-



Recent he afegit
al meu vocabulari
el nom del poeta maleït:
Baudelaire
I puc escoltar la veu
de llurs paraules
dins del so del vent
que gronxa les branques del castanyer.



-III-



La rosada ens acompanya
per camins coberts d'ombres.
Imagino els peus descalços,
els dits lliures,
trepitjant l'herba molla
com l'home primitiu.

Soc el vell salvatge
mentre clavo el pal al terra
en comunió amb els avantpassats.



-IV-



Recordar
els camins que vas trepitjar quan eres infant
i els noms dels llocs oblidats pel pas del temps.

Descobrir, corprès,
que ja havies estat en aquest indret.



-V-



Tornaré quan la tardor pinti de roig
els boscos i les fulles seques cobreixin el terra,
preparant-lo per la renaixença que esdevé en primavera.

Tornaré per endinsar-me en l'obaga,
abraçaré el roure i l'alzina mentre el sol m'escalfa la pell
i escoltaré el cant de la puput una altra vegada.

Tornaré a la terra molla i al riu gèlid,
a la roca immortal i al cim majestuós,
a les nits silencioses i als dies càlids.


Sant Feliu de Pallerols, del 18 al 24 d'agost de 2008.







Comentaris

  • que preciós, David..!!![Ofensiu]
    teresa serramia | 12-04-2012

    Ets molt generós amb el teu comentari....
    Com t'estimo, David!!! Ets una gran gran, gran...persona!!!!

  • Gràcies [Ofensiu]
    Carles Ferran | 10-04-2012

    Recordo haver llegit A la residència de la platja, amb gust, vagarejant al principi d’integrar-me al web, però no havia aprofundit en altres treballs. He vist que fa més d’un any que no publiques res a RC. No sé quin important motiu t’ha obligat a deixar-nos orfes de la teva poesia i els teus relats, però és una llàstima per nosaltres. Espero que no triguis massa en obsequiar-nos de nou.
    Moltes gràcies pel teu comentari a La nena trista. Venint d’un poeta com tu encara m’afalaga més.
    Et deixo el meu comentari aquí perquè m’ha encantat. Venint de vacances encara es fa més entenedor i entranyable.

  • Deliciós silenci,[Ofensiu]
    brins | 15-06-2009

    aquest que tu ens descrius! Un silenci acaronat de bells sons musicals, amb notes de natura.

    Crec que tot i que ara visquis prop del mar, un magnífic entorn, sents també, molt endins, un gran encís pels camps, pels boscos, per les muntanyes...Perceps amb intensitat tot el seu encant.

    Gràcies pel comentari, David, m´ha fet molta il.lusió conèixer una part del passat de Bigues.

    Et continuaré llegint!

    Pilar

  • Hola David[Ofensiu]

    M'ha agradat el teu poema, i sóc força selectiva pel que fa a poesia. No diré res sobre la seva qualitat perquè una pila de comentaris ja expressen molt bé el que et podria dir. Només vull afegir que "Gaudir: quadern de vacances" m'ha fet recordar la meva terra -tan lluny d'aquí, del Canadà- amb una enyorança punyent.
    A la teva biografia, a la dreta del poema, dius: "el millor exemple de . . . com fer que una història carrinclona perduri per sempre en la memòria del públic". Justa la fusta! Molt encertat tant per pel.lícules com per literatura, ja que és més important com s'explica una història que no pas el tema per se. És clar que si a més a més el tema és original o interessant tindrem una gran obra artística.
    Shaudin

  • Silenci i Mar[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-01-2009 | Valoració: 10

    M'agradat molt el teu Relat.
    Jo he viscut uns anys a Sant Pol de Mar i he sentit el silenci del mar. O el mar i la seva comunicació en un to de silenci i moltes vegades acaparador. Felicitats.

  • Me l'havia perdut!!![Ofensiu]
    angie | 15-01-2009

    Les vacances...aiixx!!!
    Molt bona aquesta vena poètica teva!!!. Un poema ple de sons, els de la sang fluint i les pestanyes ballant davant la natura i la tranquila llum del no fer res.
    Petons!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Feliç 5è Aniversari d'RC[Ofensiu]
    mar - montse assens | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Torno a ser l'Aurora. No sé què dimonis he tocat que no m'ha deixat acabar el meu discurset.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 26-11-2008 | Valoració: 10

    Reitero el que he dit anteriorment però ara bé, això de que m' espiis per les nits amb el teu ull en el cim em fa tanta por que se'm desarrissa la melena. No podries mirar cap a un altre lloc quan estiguis a la meva cambra?? T'ho agrairia, sóc bastant poruga i, encara que m'agraden les emocions fortes, la sensació de terror no s'escau amb les meves preferències.
    Encantada de conèixer-te i molts petons.

  • t'he llegit per recomanació de eliselis2 (no sé si ho dic bé)[Ofensiu]

    i he pogut comprovar que és cert i ben cert que ets un dels millors poetes del RC. No cal que et digui el perquè, ja t'ho han dit anteriorment. I si no t'havia llegit abans és perquè que la família de RC és tan gran que hom no pot abastar-la en tota la extensió. Enhorabona!

  • Òndia, xicon![Ofensiu]
    rnbonet | 12-11-2008

    Una vegada que se m'ocorreix -"morrinya"?- visitar un antic conegut, me'l trobe fet tot un poetàs! Com suposava.
    I no d'aquells que ho veuen tot negre, d'aquella espècie que es queixa de tot, no. Un cant al gaudi, a la natura; un cant al viure -sense por als 'maudits' cantaires-; un cant de 'repícam el colze'!!!
    L'enhorabona. I salut i rebolica, sempre!

  • Dies indolents[Ofensiu]
    M.Salles | 03-10-2008 | Valoració: 10

    d'estiu.
    "Dolce faire niente" i gaudir-ne.
    Ben transmès.

  • Caram...[Ofensiu]
    Nubada | 03-10-2008

    que bonic.
    Un poema preciós, molt ben escrit i ben treballat.
    Ja ho saps, és l'estil que a mi m'agrada.
    Núria

  • Llegeixo el quadern i en frueixo[Ofensiu]
    Unaquimera | 29-09-2008

    Arribo al teu poema en un moment adient per recordar l'estiu, aquell temps daurat i càlid, i les vacances, aquell parèntesi d'hores calmades, ara que setembre vençut ens ha portat la tardor, pintora de roig i marró, i ha propiciat el retorns a tantes coses... però no a l'oblit, que la memòria, pressa d'enyor, recorda. Recordar i tornar són gairebé peus d'un mateix pas.

    He gaudit de la lectura: moltes gràcies!

    Com a mostra de gratitud, t'envio una abraçada silenciosa que no vol interrompre res,
    Unaquimera

  • El teu poema...[Ofensiu]
    bocidecel | 04-09-2008 | Valoració: 10

    ... em transporta al meu lloc de silenci, i és que s'hi assembla tant que reconec les sensacions com a meves (gairebé totes).
    He tingut una grata sorpresa al trobar-te, un altre tresor descobert.
    Gràcies, seguiré fent visites.

    Una abraçada.

  • He gaudit amb les teves imatges de silenci...[Ofensiu]
    Xantalam | 25-08-2008 | Valoració: 10

    I dius que tot és ficció? Tant si ho és com si no, m'agrada molt com escrius. Tens la capacitat de crear ambients i encarnar emocions veritables. Ha estat un plaer.

    Per cert, està traduït al català Baudelaire ?
    Si no és així ho podria intentar en francès, però el tinc bastant oblidat.

    Una abraçada,

    Xantalam

    PD: Podries participar als reptes del fòrum, ens enrequiria la teva aportació


Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de David Gómez  Simó

David Gómez Simó

98 Relats

494 Comentaris

143489 Lectures

Valoració de l'autor: 9.68

Biografia:
I si us plau, Bloom, estigues atent a aquest detall:
no omplis la casa de mobles i d'altres objectes,
si us plau, guarda espai per a la bellesa,
perquè la bellesa hi càpiga: una escletxa a la dreta
de qui entra, per exemple.
Que les coses belles siguin el teu lloc de vigia;
doncs el món, com qualsevol altra cosa,
només es torna bell quan per la bellesa és mirat.

Un viatge a l'Índia
Gonçalo M. Tavares