Xupatarrenco

Un relat de: Josoc

XUPATARRENCO
En ocasió d'un meu recent aniversari, els meus fills m'han dedicat un DVD de records. Hi sortia en lloc destacat aquesta paraula que he escrit com a títol. Realment és un record entranyable.
Tenia, no 15 sinó 16 anys, llavors. Un grup juvenil de la meva ciutat va organitzar una excursió a la Mola de Sant Llorenç del Munt. Allà vaig conèixer el que va ser el meu marit fins que la mort ens separà.
Vam congeniar de seguida. Caminàvem de costat i ell (sis anys més que jo)va començar a oferir-me unes floretes típiques de muntanya, que anava collint del camí. Encara ara no sé quin és el seu nom real. En un moment donat, ell va preguntar-me: -T'agrada això que t'arrenco?.
I jo vaig entendre que "xupatarrenco" era el nom de la flor. I sempre més a la meva família ha estat coneguda per aquest nom.
Entre floreta i floreta ens vam anar distanciant del grup de tal manera que davant d'una bifurcació de camins ens vam trobar perduts, sense saber quin agafar.
Ell, home previngut, es va treure un mapa de la motxilla, el va estendre a terra i entre els dos vam intentar (i vam aconseguir) orientar-nos.
En aquell temps, ja tan llunyà, jo era assídua lectora de novel·letes de Corín Tellado i seguint l'ensenyament romàntic de les seves heroïnes, vaig procurar que els meus cabells toquessin el seu front, mentre els nostres caps estaven junts acotats damunt del mapa.
Passat un temps,ja promesos, un prometatge que va durar tres anys, ell em va dedicar un àlbum amb poemes dirigits a mi. En un d'ells es pot llegir:

Pels graons de la muntanya, pujàrem tots dos.
Tu, rialla a flor de llavis.
Jo, anhel a flor de cor.

Per les vessants de la muntanya, baixàrem tots dos.
Tu, flors silvestres a la mà portaves
Jo, dolces carícies al front.

Tu, encara la deslluïda mata en guardes.
A mi, encara un cabell em pessigolleja el cor .



Comentaris

  • És un relat preciós[Ofensiu]
    RATUIX | 27-01-2012

    i tendre, conduït pel petit malentès del nom d'una flor. Qui pot inspirar un poema així, té molt més que records. M'ha agradat molt, felicitats.

  • Un relat amb molt de cor[Ofensiu]
    Unaquimera | 10-01-2011

    Seguint la teva darrera recomanació, he buscat avui els títols que em vas aconsellar, i he obert el primer que he trobat dels dos, baixant pel llistat dels teus relats. Prenc nota, però, que m’espera un altre aconsellat i que no el penso deixar perdre.

    D’aquesta manera casual m’he trobat amb aquest escrit autobiogràfic i francament emotiu, d’aparença senzilla i presentació amable com tots els teus, i com és costum en la teva obra, molt correcte en la forma, dotat de bones virtuts i d’un missatge entendridor.
    Per tot plegat et dono avui la meva ENHORABONA, Montserrat!

    M’atreveixo també a oferir-te un de meu: Finestra d’anada i tornada

    I t’envio una abraçada amb aroma de flors silvestres,
    Unaquimera

  • Undeumarrenques[Ofensiu]
    nuriagau | 04-03-2009 | Valoració: 10

    Aprofitarem aquesta visita al teu espai per comentar-te un dels primers relats que crec que vaig llegir a RC. Em sorprèn que no te'l comentés.

    Realment, és un relat sentimental i familiar que agraeixo que hagis volgut compartir-lo amb la família d'RC i no només, amb la teva família més propera.

    Felicitats pel relat!

    Núria

  • FELICITATS![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Núria Gausachs i Cucala

  • Hi ha tendresa...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 12-11-2008 | Valoració: 10

    i molt d'amor en els records que vas desgranant al llarg de tot el relat. És nota que són vivències personals que guardes com un tresor. Gràcies per compartir-les amb nosaltres.
    Una abraçada

  • m'emociono[Ofensiu]
    ANEROL | 05-11-2008 | Valoració: 10

    en llegir-te. Per la teva senzillesa, per la plenitud dels teus sentiments i records

  • Que senzill que ho fas...[Ofensiu]
    Alberich | 16-10-2008

    La Mola, un noi, unes flors, un amor que neix, i uns versets d'aquells que surten dels racons més ignots de l'anima...Resumeixes una vida en quatre ratlles !.
    M'ha agradat el teu relat, amb valor afegit de diari íntim.
    Endavant !.
    Ramon

  • Una història[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 15-10-2008 | Valoració: 10

    mol entranyable, i un remat final, amb aquest poema tan bell.

    Una abraçada

    Ferran

  • Recordant[Ofensiu]
    jos monts | 13-10-2008 | Valoració: 10

    Melangies del passat, és recorden en el present.
    M'ha agradat.

  • ENTRANYABLE[Ofensiu]
    evivol | 12-10-2008 | Valoració: 10

    El pare és poeta i la mare relataire, què són els fills?

    Una història simpàtica i... ENTRANYABLE.

  • 10...[Ofensiu]
    onatge | 12-10-2008 | Valoració: 10

    Xupatarrenco... Realt i poema se m'han fet curts.

    Salut.
    onatge

  • Has aconseguit...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 12-10-2008 | Valoració: 10

    ... arrencar-me un somriure, i, com no un 10
    -Joan-

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Josoc

Josoc

129 Relats

525 Comentaris

120854 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc una apassionada de les lletres, m'agrada llegir i escriure. Durant molt de temps he guarsat per mi sola la majoria dels meus escrits. Fins que vaig descobrir els RELATS. M'agrada pensar que són llegits, tal com jo llegeixo els d'altres. M'agradaria molt que els comentéssiu.