Volem ser més que res

Un relat de: Ània Llum
No escriguis un poema per cada paraula que
tinguis por de dir en realitat,
per cada frase que no arribis a finalitzar o
per cada trosset que ni tu mateixa coneixies.

No t’adormis en el fals refugi de la lírica,
no criïs una dependència del bolígraf, llapis, ordinador,
com a mètodes de meditació entre realitats.

O com un mur per a protegir-se de l'exterior.
O de tu mateixa.

No escriguis un poema per cada decepció, por, crit…
No ho facis.
Vomitar podria convertir-se en rutina i, el que és pitjor:
tu, en poeta.

Comentaris

  • Poetes[Ofensiu]
    Prou bé | 18-04-2023

    Ens dius poetes a aquells que fem el que no hauríem de fer! Original plantejament d'una pauta que, crec, que no segueixes! (Oi?)

    No veig possible sostreure'ns de la utilitat de l'escriptura en vers (també en prosa) per tal de dir i compartir.

    Amb total cordialitat

  • i que bonic[Ofensiu]
    Rosa negre | 14-04-2023

    i que bonic ser esclau del paper...

    Bon poema! :P

  • Poeta[Ofensiu]
    miguel.fabra | 12-04-2023

    M'encanta com introdueixes al poeta. Just l'ofici, si es pot dir així, del poeta és, per mi, escriure el que no es pot expressar d'altra manera. La por, el desconeixement, el sentiment de refugi, etc., troba a la poesia les ganes de dir el que no es pot dir, i busca metàfores que expliquen allò que no es pot explicar.

  • escriure poemes[Ofensiu]
    Atlantis | 10-04-2023

    Un poema que ens diu del que no has d’escriure si no vols que et diguin poeta. M’ha agradat que ho plantegis en negatiu.

  • Desfogar-se....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 09-04-2023

    escrivint poemes, és part d'una realitat tan ben explicada com tu ho acabes de fer.

    Molt bé Ània.

    Salutacions.

    Rosa.

  • ELS DARRERS VERSOS [Ofensiu]

    Ània,.

    M'ha agradat el final, això de convertir-se en poeta. M'ha recordat un comentari d'en Margarit que venia a dir que el poeta escriu perquè té alguna tensió interna.

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

l´Autor

Foto de perfil de Ània Llum

Ània Llum

32 Relats

82 Comentaris

4848 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
No som escriptora, sinó una d'aquestes joves a on pàgines web com aquesta tenen l'amabilitat de cedir-nos un espai perquè diguem la nostra en forma de relat breu. La meva columna es titula "La banyera voladora", perquè sincerament no se m'acudeix què més dir davant del panorama que m'ofereix els meus pensaments i reflexions, i és vertaderament un goig i un privilegi que vosaltres la vulgueu llegir.