Vint nanorelats sobre Consells. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
A les barricades!
En l’intent revolucionari de 1905 Trotski creà els soviets (consells obrers), fonamentals pel triomf de la Revolució d’Octubre de 1917.

Alta restauració.

Esmaperdut —i acollonit pels preus— amb aquella carta indesxifrable a les mans, li preguntà al maître quin plat els aconsellava.

Càrrecs històrics.

Què se n’ha fet del càrrec de Conseller en cap de la Generalitat de Catalunya, Conseller primer des de 2005?

Carrera amb futur.
L’aconsellaren estudiar Veterinària, però ignorava que aquella pandèmia arrasaria els animals de companyia a ciutat i el bestiar al camp.

Consultori sentimental d’Elena Francis (EAJ 1).

Amiga Rosa, els homes són així, què hi farem! Fes com si no t’haguessis adonat i mostra’t més submissa encara...

Consultori sentimental de Montserrat Fortuny (EAJ 15).

Benvolguda Rosa, alguns homes són així i no tenen remei. Arregla’t més, també a casa, procurant captar la seva atenció...

De gustos no hi ha res escrit.

Els aconsellà aquella pel·lícula de terror, i un cop vista li digueren que feia temps que no havien rigut tant.

El Consell de Cent, de Barcelona.

Fou creat en 1265 sota el regnat de Jaume I i abolit en 1714 sota el regnat de Felip V.

El discurs del rei.

Els discursos nadalencs de Felip VI són un seguit de valoracions i consells prèviament consensuat amb el Govern de l’Estat.

Els canelons de Sant Esteve.

L’àvia em va aconsellar una mica de paté als canelons, per contrarestar la presència forta i salada de la botifarra.

Encara hi ha classes.

El consell d’administració de l’empresa acordà pujar el sou dels seus membres i congelar el dels treballadors.

Fills aviciats

—Els consells te’ls pots fotre on t’hi càpiguen —va tallar-lo, després que son pare li negués les claus del cotxe.

Les armes de foc, el diable les carrega.

T’havia aconsellat que recolzessis l’escopeta contra el muscle... però per la culata, desgraciat, no pel canó!

Línies de Metro a Barcelona.
Per anar de Sants-Estació a Universitat l’aconsellà prendre la L3 i la L1... però transbordant a Espanya, no a Catalunya!

Pares matemàtics assistint els deures.
Sovint es quedava in albis, com quan el pare l’aconsellava utilitzar el sedàs d’Eratòstenes i la mare el d’Atkins.

Paternalisme empresarial.

... i el marisc va fatal pel colesterol.
—Molt bons, els seus consells, però ara ingressi’m la paga de nadal.

Una família progre.

Era una família tan atípica i moderna que eren els nets els qui no paraven de donar consells als avis.

Valgui la redundància.

L’anunci posava:
ASSESSORIA EL MILLOR CONSELL, DE CENT
Consell de Cent, 100
08015 BARCELONA

Vida sana.
L’aconsellà deixar de fumar i de prendre alcohol, fregits, marisc, embotits, pa i dolços. I el pacient preferí morir-se plàcidament.

Violència masclista.

Sort tingué de seguir els consells de les amigues, trencant amb aquell xicot: dos anys després assassinava la seva company.

Comentaris

  • De tots colors[Ofensiu]
    llpages | 04-01-2023 | Valoració: 10

    Hi ha consells que fan riure, n'hi ha que tenen mala bava i... doncs això, una mica de tot, com la vida mateixa. Venint d'una persona amb seny i que ja porta uns quants dies per aquesta vall de llàgrimes, és de rebut llegir-los i treure'n profit. Gràcies, Joan!

  • Enginyosos i divertits[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 03-01-2023

    Alguns nanorelats contruits amb informació verídica i d'altres amb un munt d'imaginació, que necessiten ser creats per una persona amb una creativitat excel.lent com la teva.

    Enhorabona Joan, i Feliç any!

    Rosa.

  • Errata:[Ofensiu]
    Joan Colom | 03-01-2023

    L'última paraula de l'últim nanorelat és "companya", i no "company".