Vint nanoocurrències sobre INFIDELITAT.

Un relat de: Joan Colom
A cal ferrer, ganivet de fusta.
L'especialitat d'aquell detectiu era investigar presumptes infidelitats. Però no sabia que la dona li era infidel.

Agents dobles.

Amb els agents dobles el més difícil és saber a quin país són fidels i a quin són infidels.

Això és fidelitat!

Ella l'estigué esperant cada dia a la parada de l'autobús, fins que es morí. Un cas conmovedor, el d'aquella gosseta.

Aquests mossens...

Quan el mossèn comença l'homilia dient "Estimats fidels...", està insinuant que els de fora som infidels? A qui?

Banyuts de tot el món, uniu-vos!
Fins l'ADN i el test de paternitat, la paternitat dels fills era pura presumpció benintencionada.

Cine francès.

La major part de pel·lícules franceses tracten d'afers de banyes, tant si són comèdies com si són drames.

D'on venen les banyes?

No sé si el mite de Pasífae, infidel a Minos amb un toro, pot ser l'origen de l'expressió "posar banyes".

El matrimoni és un contracte

que ja parla de fidelitat. Potser fóra bo que remetés a una llei on s'especifiqués clarament què és això.

"Ferida" (Louis Malle, 1992).

Fou la pel·li que em descobrí Juliette Binoche i la que més m'ha frapat sobre el tema de la infidelitat.

Fidel infidel.

Fidel Castro no sempre va ser fidel als principis inspiradors de la Revolució Cubana.

Gats infidels?

La fidelitat dels gossos als seus amos és proverbial. La dels gats sembla que és més discutible.

Gentils, infidels i...

Els jueus anomenen gentils als no jueus. Els musulmans anomenen infidels als no musulmans. Com anomenen els cristians als altres?

hi-fi (1).
En els anys cinquanta, els discos microsolc (o de vinil) i les emissions radiofòniques en FM van introduir l'alta fidelitat.

hi-fi (2).

Aquell musulmà fonamentalista creia que l'alta fidelitat implicava que les dones només podien mirar a terra, quan sortien de casa.

hi-fi (3).

Aquell musulmà fonamentalista creia que amb l'alta fidelitat les dones també havien de tapar-se els ulls, caminant a les palpentes.

Infidelitat.

No m'estranya que Kefas proposés aquest tema: n'és tot un especialista (em refereixo als relats; desconec la seva vida privada).

Infidelitat i deslleialtat.

Una aventura esporàdica no és infidelitat. No confessar-la sí que ho és.

"Jules i Jim" (François Truffaut, 1962).

Aquesta pel·li s'avançava a una qüestió que els fills del 68 i les comunes hippies van posar sobre la taula.

Preguntes.

Per què la infidelitat per antonomàsia és la infidelitat conjugal? Potser perquè és la menys tolerada, especialment pels homes?

Tòpics sobre la infidelitat.
Passadís d'un hotel: portes que s'obren i es tanquen, i senyors i senyores amb poca roba que entren i surten.

Comentaris

  • Molt enginyós. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-02-2024


    Molt enginyosos, aquest nano ocurrències.
    Cada nano ocurrència té la seua situació oportuna. Llegint-los, m'ha fet anar pensant un darrere l'altre.
    Conseqüències i diferències uns d'altres.
    El que més m'ha agradat és "A cal ferrer, ganivet de fusta".

    (Si et ve gust pots llegir-me l'últim relat meu. Ja et tinc com a preferit)

    Gràcies per compartir les teues ocurrències, que m'ha fet certa gràcia.

    Cordialment.

  • Ocurrències sense límit[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 15-02-2024

    Fidel Castro, infidelitat, els fidels... quin reguitzell de nanoocurrències. Jugues tan fàcilment amb les paraules i les frases, com aquell qui diu Bon dia.

    Salutacions.

    Rosa.

  • Calaix de sastre[Ofensiu]
    llpages | 15-02-2024

    Hi ha nanoocurrències que tracten de la fidelitat, no de la infidelitat, que no passa res però que no són "fidels" al títol. Dit això, la nanoocurrència següent: "Per què la infidelitat per antonomàsia és la infidelitat conjugal? Potser perquè és la menys tolerada, especialment pels homes?" insinua que la dona és més tolerant a la infidelitat que l'home? Em fa l'efecte que encetes una veta amb molta controvèrsia, hi hauria molt a parlar aquí, bàsicament perquè jo diria que no és veritat, però potser algú més en diu alguna cosa. Quant a la referència a en kefas, jo crec que es mereix vint nanoocurrències sobre ell, no trobes? XD!