Vint nanoocurrències sobre ELS DINERS [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
Aquesta dita no és meva.
No et casis per interès;
casa't pel capital, que n'hi ha més.

"Cabaret" (Bob Fosse, 1972).

"Money, Money", amb "Willkommen" i "Cabaret", potser és la cançó més recordada, de les dotze d'aquesta pel·lícula musical.

"Diners caiguts del cel" (Herbert Ross, 1981).

L'eix d'aquesta pel·lícula és la popular cançó "Pennies from Heaven", composta en 1936 per Arthur Johnston.

Doña Carmen Polo de Franco.

Quan "la Collares" sortia a comprar no li calia dur diners a sobre.

El món és ple d'angelets.

Adquiria fons voltor i després s'indignava quan veia a la tele gent solidària fent pinya per impedir un desnonament.

"Els germans Marx a l'Oest" (Edward Buzzell, 1940).

Impagable l'escena de Groucho estafat per Chico i Harpo, aquest amb un bitllet de deu dòlars lligat amb un fil.

El vici de queixar-se.

Sempre es queixava que mai no li tocava res per Nadal, fins que van assabentar-se que tampoc no comprava loteria.

Guerra als puters!

Va preguntar a la meuca quan cobrava i aquesta li va ensenyar la placa que la identificava com a policia.

Heu begut oli.

L'oli d'oliva verge extra aviat es vendrà en flasconets de 25 ml. amb tap comptagotes.

La cupiditat no és absoluta sinó relativa.

La cobdícia no és l'ànsia de tenir molts diners sinó de tenir-ne més que ningú.

La pela és la pela.

A tu t'estimo molt, reiet, perà ara per ara qui té els quartos és ton pare, així que...

Mies van der Rohe: "Menys és més".

Aquest lema arquitectònic l'estan adoptant els comercialitzadors d'oli: 1 litre, 10,00 €; mig litre, 6,50 €; un quart, 4,50 €...

No vull ofendre els cristians, però...

Contestar "Doneu al Cèsar el que és del Cèsar i a Déu el que és de Déu" era fugir d'estudi.

"Pren els diners i corre" (Woody Allen, 1969).

Primer llargmetratge escrit, dirigit i protagonitzat per ell: paròdia de documental on els pares, entrevistats, mantenen l'incògnit disfressats de Groucho.

Què en seria de l'economia, sense els bancs?

Els bancs només deixen diners als qui ja en tenen. I més, encara, si són del consell d'administració.

Què hi ha més circumstancial que els diners?

Parafrasejant Ortega y Gasset, jo sóc jo i els meus diners.

Traducció lliure de Quevedo.

I per tal com fan iguals
ducs i ramaders,
poderosos cavallers
són Els Diners.

Una de Groucho.

Groucho Marx: "Hi ha tantes coses a la vida més importants que els diners... però costen tant!"

Una de les meves excentricitats.
No sé si us ho creureu, però mai no he volgut targeta de crèdit ni de dèbit.

Un precursor del capitalisme.

Aquell Robin Hood de dretes robava als pobres per donar-ho als rics.

Comentaris

  • Bones festes![Ofensiu]
    Rosa Gubau | 16-12-2023

    Que passis unes festes esplèndides i alegres en tots els sentits.
    Una abraçada.
    Rosa.

  • Quin nanos! [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-12-2023 | Valoració: 10

    M'he fet tres minuts molt divertit. En aquests nanoocurrències ets un crac.
    M'ha fet molta gràcia, cada nano.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Diners[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 09-12-2023

    Aquestes nanoocurrències també tenen un cost, suposo, tot i que s'ho val, espero que siguis prudent en el preu.

    Enginyós com sempre Joan Colom.


    Rosa.

  • Molt bé, però...[Ofensiu]
    llpages | 08-12-2023 | Valoració: 10

    hi he trobat a faltar aquella dita que diu que els diners no fan la felicitat. Què en penses, Joan?