Vint nanoacudits sobre PUNTUALITAT. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
10 minuts: cortesia o descortesia?
En resposta a una intervenció de Kefas (11/07/2023), Anaïs plantejava aquesta qüestió: els "10 minuts de cortesia", per a qui?

Absentisme laboral.
Us poden amonestar per arribar tard a la feina. Però arribar tres hores tard o més ja es considera absentisme.

Disglòssia.

—No havíem quedat a les deu i mitja?
—No, bandarra: havíem quedat a dos quarts de deu!

Duel a mort.
No li calgué disparar perquè, quan arribà al camp de l’honor, el seu oponent ja s’havia mort de vell.

Espai-temps relativista.

Quan s’adonava que faria tard, es ficava al seu túnel del temps particular per retrocedir uns minuts cap al passat.

Fantasma puntual.

Aquell espectre s’apareixia cada nit a les dotze en punt, passejant per darrere dels merlets de les torres del castell.

Festeig.

Ella li exigia una puntualitat estricta però es presentava quan li rotava.

Impuntualitat.

Sort en tenia que una companya de feina marcava per ella a l’entrada, d’estranquis.

Insòlita puntualitat al Fòrum.

JC arribava tard i es trobà que K ja hi era... tot i que s’havia presentat a la convocatòria precedent.

Jocs de paraules.

Puntualitzar que la puntualitat haurà de ser estricta no és cap frase redundant.

La ciutat, de punta a punta.

En la segona meitat del trajecte d’aquella línia d’autobusos era freqüent que després d’una llarga espera n’arribessin dos de seguits.

L’auca del senyor Esteve.

La botiga de vetesifils d’aquesta obra de Santiago Rusiñol es deia "La Puntual".

Matrimoni canònic.

Quan una parella es casa per la Església, arriba el nuvi i després la núvia. Per què no entren junts?

Monarquia o República?
Sabia que la puntualitat és la cortesia dels reis, pero ell era republicà.

No només els dentistes.

Els metges es curen en salut programant consultes: el pacient pot esperar-se dues hores perquè ells no perdin deu minuts.

Polisèmia.

Quan afirmem que un esdeveniment és un fet puntual no pretenem dir que es produeix exactament a l’hora convinguda.

Primera sessió.

A la cartellera hi posava "sessió: 16:15", però entre anuncis i tràilers la pel·lícula començava a les 16:30.

Retards en els trens de rodalies.

Mentre RENFE i Adif gestionin Rodalies, amb unes infraestructures ferroviàries saturades i amb molts colls d’ampolla, els retards seran inevitables.

Tardà.

Tenia el rellotge avançat deu minuts per no arribar tard a les cites, però ni així era puntual.

Xicota impuntual.

El tòpic, un pèl antiquat, ens mostra el xicot palplantat amb un ram de flors marcides i burilles per terra.

Comentaris

  • Si arribo deu minuts abans a la cita...[Ofensiu]
    llpages | 16-07-2023

    sóc puntual o no? No ho seré perquè no hauré arribat a l'hora convinguda, però per a la persona amb la qual he quedat, sí que seré puntual perquè quan arribi jo ja hi seré. En què quedem, doncs? Bé, ho deixo aquí, que me'n torno a pentinar el gat XD!

  • Un resum....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 16-07-2023

    ben encertat sobre el tema de la puntualitat. Fets quotidians que tots coneixem bé.

    Salutacions Joan Colom.

    Rosa.