Vint nanoacudits sobre LA MALETA. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
Aeroport.
Passà vint minuts esperant que les maletes del seu vol apareguessin a la cinta transportadora, però la seva no sortia.

Agent 007.

Aquell maletí era, en realitat, un gadget multifuncional que responia segons que s’obrís d’una forma o d’una altra.

Allò barat resulta car... però d’entrada és barat.

De Samsonite a Delsey hi ha força marques de maletes, però el comú dels mortals les compra als basars xinesos.

Atemptat terrorista.

Poc es pensaven que en aquella petita maleta d’executiu hi havia una càrrega explosiva a punt de ser detonada.

Barcelona, anys cinquanta i seixanta.

Quan "el sevillano" arribava a l’Estació de França, tot d’andalusos omplien les andanes, carregats amb farcells i maletes de cartró.

Barcelona, 1939.

El pare, després d’uns mesos en un camp de presoners, retornà a casa amb una maleta. Continuaré en un microrelat.

Bub-bub!

Coincidiren dos gossos al vagó i tot el trajecte no pararen de bordar-se des de les respectives maletes de transport.

Control de seguretat.

Si en control de seguretat et fan treure’t roba i dus més d’una maleta, has d’anar molt ràpid per recollir-ho.

El món en una maleta.

Aquella maleta de cartró amb cantoneres metàl·liques, i l’axoivar que hi duia, era el seu únic patrimoni.

"La finestra indiscreta" (Alfred Hitchcock, 1954).

Què du a la maleta el misteriós personatge interpretat per Raymond Burr (futur Perry Mason)?

La llei de Murphy.
L’avisaren que no forcés la maleta i traslladés roba a una bossa. Se’n recordà quan rebentà, just pujant al tren.

"La noia amb la maleta" (Valerio Zurlini, 1961).

Va ser la consagració de Claudia Cardinale, com a actriu i sex symbol.

Maletes: amb rodes o sense?

Hauria d’haver-hi paraules específiques per referir-se a les maletes de rodes: de dues —trolley— o de quatre.

Maletes de dos o quatre rodes?

Si no sempre creuaràs els carrers pel pas de vianants, les de dues rodes van millor per pujar/baixar la vorada.

Maletes en escales mecàniques.

Sobre si convé posar davant o darrere una maleta de rodes, pujant u baixant escales mecàniques, hi ha diversitat d’opinions.

Nanorelat negre.

En fer-li obrir el maleter, la policia no trobà cap maleta sinó un cadàver: la dona desapareguda que anaven buscant.

RENFE, sempre RENFE!

Arrossegant la maleta i treient el fetge per la boca arribà tard a l’estació. Sortosament el tren portava més retard.

Una d’espies.

Vigilant a dreta i esquerra, deixà la maleta i prengué l’altra, idèntica. En obrir-la s’adonà que havia agafat la mateixa.

Un marit tarambana.

En tornar, després de dies d’absència, es trobà amb el pany canviat i dues maletes fora amb les seves pertinences.

Vagons mal dissenyats.

Sovint l’espai de vagó per maletes grans és ple i haig de deixar la meva en aquells prestatges longitudinals elevats.

Comentaris

  • els que més m'han agradat.[Ofensiu]
    Atlantis | 14-06-2023

    Barcelona, 1939.
    El pare, després d’uns mesos en un camp de presoners, retornà a casa amb una maleta. Continuaré en un microrelat.

    Espero llegir-l'ho

    El món en una maleta.

    Aquella maleta de cartró amb cantoneres metàl·liques, i l’axoivar que hi duia, era el seu únic patrimoni

    Conec a algú que només té aquest patrimoni. En lloc de maleta de cartró, amb rodetes.

  • Quotidianitat [Ofensiu]
    llpages | 13-06-2023 | Valoració: 10

    La majoria dels nanoacudits m'han rememorat situacions que he viscut en la meva pròpia pell, i fa gràcia que hi hagi tanta coincidència. Un bon recull de situacions que seguiran repetint-se en el futur perquè sóm humans, tanmateix.