Vint nanoacudits sobre ESTIU. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
A l’estiu NO tota cuca viu.
L’encantava veure marietes als geranis del balcó, però detestava trobar-se paneroles a casa i no parava fins exterminar-les. Per què?

"A l’estiu tota cuca viu."
Amb una marieta pintada, aquest text anuncia un penjoll d’or esmaltat i, amb una panerola, anuncia un esprai insecticida.

Canvi climàtic.

El canvi climàtic s’ha caracteritzat el darrers anys per l’allargament d’hivern i estiu, mentre les transicions (primavera i tardor) s’escurcen.

Com una boina.

Amb la invasió de meduses no urticants en la cala, posaren de moda submergir-se i emergir portant-ne una al cap.

"De sobte, l’últim estiu" (Joseph. L. Mankiewicz, 1959).

Basada en una obra de Tennessee Williams, els pocs exteriors d’aquesta pel·lícula estan rodats al Baix Empordà.

"El llarg i càlid estiu" (Martin Ritt, 1958).

Paul Neuman i Joanne Woodward, un dels pocs matrimonis estables de Hollywood, van començar a festejar durant el rodatge.

Els millors estius de ma vida.

Entre 1980 i 1998 passava l’agost a Platja d’Aro, en un apartament a segona línia de platja, davant de Maddox.

"Estiu del 42" (Robert Mulligan, 1971).

Música nostàlgica de Michel Legrand. La seva primera vegada. Què se n’ha fet, d’aquella esplèndida Jennifer O’Neill?

Habitatges d’ús turístic.
Aquell estiu la meitat ho eren, amb verbenes cada matinada, vòmits a l’escala, l’ascensor i el pany del portal espatllats...

"Les quatre estacions" d’Antonio Vivaldi.

Del Concert núm. 2 en sol menor, Op. 8, RV 315, "L'estiu", el tercer moviment (Presto) és el més conegut.

L’estiu a l’Hemisferi Nord.

Comença el 20 o 21 de juny (solstici d’estiu) i acaba el 22 o 23 de setembre (equinocci de tardor).

L’estiu a l’Hemisferi Sud.

Comença el 21 o 22 de desembre (solstici d’estiu) i acaba el 20 o 21 de març (equinocci de tardor).

Lisboa, estiu de 1975.

L’unica vegada que m’he vist amb dificultats a l’aigua va ser a l’estuari del Tajo, al sud de Lisboa.

Llargues vacances d’estiu.

Els mestres i professors d’institut i d’universitat tenen les vacances d’estiu més llargues, sense comptar les de Nadal i Pasqua.

Nadal a l’Argentina.

Malgrat ser estiu a l’Argentina, l’avet guarnit, la neu, els rens i el Pare Noel formen part de l’imaginari nadalenc.

Proves d’accés a la universitat.

Moltes i molts hauran de fer colzes aquest estiu per concórrer a la convocatòria extraordinària de les PAU i PAP.

"Summertime".

Aquesta cançó de l’òpera "Porgy and Bess" és, sens dubte, la més popular de George Gershwin.

Targetes postals.

Aquella papereria que a l’estiu es forrava venent postals va haver de buscar una alternativa, perquè amb això dels whatsapps...

Turisme de borratxera.

Suposava que això del turisme de borratxera era una exageració fins que un estiu em vaig allotjar a s’Arenal, Palma.

Una flor no fa estiu.

Quatre gotes no omplen els embassaments; una pluja torrencial o una pedregada no salven els conreus: els acaben de malmetre.

Comentaris

  • Popurri de dades[Ofensiu]
    llpages | 01-07-2023 | Valoració: 10

    Un altre mostra caleidoscòpica de fets i aconteixements ben variats. He après coses, m'he identificat en d'altres i, senzillament, he passat una bona estona. Un plaer llegir-te!

  • Nanoacudits...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 27-06-2023

    replets d'informació i dites que no tenen desaprofitament. Tens una gran capacitat per escriure el que et vingui de gust, i fer-ho bé.

    Salutacions.

    Rosa.